Погляньмо правді в очі: навіть маючи ідеальні умови для роботи з дому, деякі люди просто не створені для такого виду зайнятості й не зможуть домогтися успіху на віддаленці. І останнє, що вам потрібно, як менеджеру по найму, — це новий віддалений співробітник, який (Упс!) не підходить для цього.

Гарна новина полягає в тому, що багато людей, навпаки, відмінно підходять для віддаленої роботи. Вони внутрішньо мотивовані, їм властива цілеспрямованість, а це означає, що вони виправдають або навіть перевершать ваші очікування. У них є комунікативні навички й розвинений емоційний інтелект. Вони не бояться просити підтримки, коли вона їм потрібна, або вирішувати нові завдання, коли у них є наснага.

То чи є у кандидата, з яким ви проводите співбесіду, все, що потрібно, щоб працювати віддалено? Ви можете з’ясувати це, поставивши кілька запитань.

«Який найамбітніший проєкт ви реалізовували?»

Що виявляє: самомотивацію.

У самовмотивованих людей буде тверда відповідь на це питання. Вони люблять складні завдання і залишаються зосередженими на них, навіть коли стикаються з невдачею або нова ідея привертає їхню увагу.

Оскільки контакти між керівником і віддаленими співробітниками неминуче рідші, ніж в офісі, ви повинні бути впевнені, що працівники продовжуватимуть виконувати свої обов’язки без постійних перевірок і контролю.

«Розкажіть про випадок, коли ви пішли на ризик і зазнали невдачі — чого ви навчилися?»

Що виявляє: прагнення до розвитку.

У кандидата, який прагне до розвитку і постійного вдосконалення, буде як мінімум одна подібна історія. Уважно слухайте, як співрозмовник описує провал. Бере він відповідальність на себе чи перекладає вину на когось іншого? Якщо людина не приймає свою відповідальність, вона, ймовірно, нічому не навчиться. Визнання невдачі також демонструє бажане поєднання смирення, впевненості й порядності.

Якщо ваша команда не звикла до дистанційної роботи або якщо це буде перша віддалена робота кандидата, вам потрібна гнучка, наполеглива, готова до експериментів людина, яка не винаходить, а вже знає найкращий спосіб щось зробити.

«Над чим ви хотіли б попрацювати першочергово в нашій компанії?»

Що виявляє: комунікативні навички.

Це підступне питання. Малоймовірно, що хтось із ваших співрозмовників має достатньо інформації, щоб авторитетно відповісти на нього. І в цьому суть. Хороший віддалений працівник відразу поставить уточнювальні питання: «Які пріоритети у команди зараз? Які проєкти вже знаходяться у стадії розробки? Що з того, що ви вже пробували, не спрацювало?»

Віддайте перевагу тим кандидатам, які, отримавши досить контексту для відповіді, переходять просто до справи. Уміння швидко і чітко висловлювати свої думки — ключ до ефективної віддаленої роботи.

Також важливо, щоб віддалені співробітники ефективно спілкувалися за допомогою декількох засобів: електронна пошта, чат, «живе» спілкування по відеозв’язку. Постарайтеся включити деякі з цих каналів в процес працевлаштування, щоб отримати цілісне уявлення про комунікативні навички кандидата.

«Які 3 речі вразили вас у...»

Що виявляє: ініціативність.

Це питання залежить від типу посади, на яку ви шукаєте співробітника. Якщо це роль в дизайні або маркетингу, запитайте, що вразило шукача у вебсайті компанії. Якщо це фінансова роль, запитайте, що вразило у звіті, опублікованому вами минулого кварталу. І так далі. «Що вас вразило в цінностях нашої компанії?» — універсальний варіант.

Ви дізнаєтеся, наскільки активний кандидат, чи проявив він ініціативу, трохи дослідивши компанію.

Переконайтеся, що в майбутньому вам не доведеться спонукати віддалених співробітників до дії.

«Вам доводилося давати колезі негативний фідбек?»

Що виявляє: емоційний інтелект.

Це питання покаже, чи уявляв кандидат себе на місці іншої людини, перш ніж говорити з нею, і чи взяв він можливу реакцію колеги до уваги.

Кандидати з особливо високим EQ будуть говорити про те, як вони сфокусували зворотний зв’язок на діях і поведінці іншої людини, а не на її вроджених характеристиках або ролі в компанії. Також зверніть увагу, чи пропонували вони допомогти іншій людині працювати над рішенням або внести зміни — ще одна ознака емоційного інтелекту.

Коли всі наші взаємодії з колегами є віртуальними, легко випустити з уваги деякі сигнали — мова тіла або тон голосу. Ось чому віддалені співробітники з високим рівнем емоційного інтелекту більш успішні. Вони можуть співпереживати та передбачати проблеми або настрій іншої людини, а потім враховувати це в подальшому спілкуванні.

«Що вас турбує, коли ви не є частиною офісної спільноти?»

Що виявляє: самосвідомість.

Навіть найбільш інтровертовані віддалені працівники потребують невеликої соціальній взаємодії. Як ваш кандидат планує це отримати? Відповідь на це питання не така важлива для рекрутера, як для самого кандидата. Говорячи про це вголос, він повинен зрозуміти, як віддалена робота відіб’ється на ньому. Крім того, і шукач, і рекрутер отримають уявлення про те, що потрібно зробити, щоб співробітник швидше адаптувався.

В офісі люди можуть зрозуміти одне одного без слів. А віддалені співробітники повинні добре усвідомлювати себе і добре піклуватися про себе, інакше вони ризикують вигоріти.

«Що вас найбільше приваблює в цій посаді?»

Що виявляє: цілеспрямованість.

В ідеалі кандидат скаже, що захоплений місією компанії. Або він може бути радий відточити нову навичку. Або працювати в компанії іншого типу. Як би людина не відповіла, переконайтеся, що її та ваші цілі збігаються.

Ефективні віддалені співробітники дуже захоплені своєю роботою. Вони розуміють, чому вона цінна, і це помітно. Змусити когось виправити розбіжну з цінностями компанії мету, якщо співробітник працює віддалено, дуже важко.

«Вам доводилося ухвалювати рішення, не маючи всієї необхідної інформації?»

Що виявляє: самостійність в ухваленні рішень.

Почувши історію про те, як шукач ухвалював рішення, коли доводилося почасти діяти наосліп, ви отримаєте особливо чітке уявлення про хід мислення і самостійність людини. Яку інформацію вона шукала, без якої інформації змогла обійтися і чому? Врахуйте, як кандидат розмірковує про вплив свого рішення на клієнтів і зацікавлених сторін — не тільки на себе або свою команду.

Буде простіше керувати віддаленими членами команди, яким ви можете довіряти. Їхня здатність самостійно ухвалювати правильні рішення дуже корисна.

«Як би ви почали новий проєкт з нуля?»

Що виявляє: лідерські якості.

Як кандидат збирається визначити мету проєкту, маючи неповні дані? Кого б залучив до роботи? Як би він згуртував команду на віддаленці?

Хороший працівник інстинктивно подумає про різні посадові функції або навички, необхідні для проєкту, і, не вагаючись, залучить інші команди, якщо це буде потрібно. Хороший віддалений працівник ще й врахує у своїх планах щодо реалізації проєкту особливості дистанційки.

Навіть якщо це не управлінська робота, лідерські якості все одно важливі. Особливо якщо у вашій компанії будь-який співробітник може стати керівником проєкту.

За матеріалами: Atlassian


Читайте також