Масова та раптова дистанційка, корпоративний транспорт та стерильні умови праці, — реалії сучасного ринку праці. Що ще українські компанії роблять для своїх співробітників?

IDS Borjomi Ukraine (ТМ Моршинська, ТМ Боржомі)

Графік роботи компанії не змінився, але максимально можливу кількість співробітників перевели на дистанційну роботу. Торгових представників, співробітників виробництв та експедиторів, які не мають можливості працювати з дому, забезпечили всім необхідним для дотримання заходів безпеки під час роботи.

На заводах почали тестувати режим роботи з розведенням змін для того, щоб мінімізувати контакт співробітників між собою, щоб зменшити ймовірність передачі вірусу і захворювання.

«Управління процесом розливу води відбувається автоматично і повністю виключає контакт людини з продуктом і первинною тарою. Це дозволяє уникати мікробіологічних ризиків і забезпечує повний контроль всього ланцюжка виробництва на всіх етапах», — каже HR Director IDS Borjomi Ukraine Олексій Овчаренко.

Повернення в офлайн, додають в компанії, буде поступовим, бо здоров’я співробітників — в пріоритеті.

«Карантин навчив нас, що ми як компанія повинні забезпечити умови для співробітника, за яких він буде однаково ефективний і залучений, незалежно від того, де він знаходиться, в офісі або вдома. В таких умовах співробітник зможе вибирати оптимальний для нього варіант або балансувати між ними».

Воля

Компанія поки не розглядає скорочення персоналу, як один з засобів виходу з кризи. Кажуть, що непросто шукали своїх працівників, адаптували, навчали. Щоб не приймати непопулярні рішення, тих співробітників, які тимчасово не можуть виконувати свою основну роботу, перекваліфікували та пропонують їм альтернативні варіанти. Наприклад, працівники закритих зараз магазинів працюють у кол-центрі або в діджитал-обслуговуванні.

На час переходу на іншу роботу протягом місяця за усіма працівниками зберегли ставку. Якщо хтось не може тимчасово працювати, він йде в оплачувану основну відпустку, і тільки як крайній захід — відпустка своїм коштом.

Крім того, компанія розвантажила офіси, запровадивши дистанційку. Наприклад, у головному офісі в Києві зазвичай працює 500 осіб, зараз, хіба що у банківські дні можна нарахувати до 30. На роботу співробітники можуть доїхати корпоративним транспортом або ж на таксі, яке оплачує компанія.

Без змін в робочому графіку лишилися лише майстри з сервісного обслуговування, які підключають послуги в домівках абонентів та обслуговують обладнання. Усі вони з антисептиками, в масках рукавичках та окулярах.

«Карантин дає нам змогу переглянути багато процесів, і зрозуміти, що можна оптимізувати та спростити. Ми не відкидаємо варіант, що після завершення карантину ми можемо змінити політику компанії та запровадимо гнучкий графік та віддалений формат на постійній основі для деяких функцій компанії. Щодо вподобань наших співробітників, ми збираємося провести опитування з цього приводу після карантину. Його результати, стануть ще одним фактором для прийняття рішень щодо зміни формату роботи».

Укрпошта

На відміну від переважної більшості українських компаній, що змушені призупинити свою діяльність, Укрпошта стала однією з тих, хто не сповільнив роботу, а й значно посилив її. Штат у 65 тисяч осіб не тільки не скоротили, до нього активно залучають новеньких. Компанія зберегла систему мотивації, а також запровадила додаткову надбавку 15% для листонош, кур’єрів, операторів зв’язку, начальників відділень — тих, хто щодня спілкується з клієнтами.

На роботу співробітники дістаються громадським транспортом за спеціальними перепустками, бо Укрпошта належить до підприємств критичної інфраструктури. В містах та селищах, де такого транспорту немає, компанія виділила корпоративні автівки.

У щоденній роботі співробітники, звісно, дотримуються правил безпеки. А ще Укрпошта ввела систему спеціального страхування для співробітників на випадок захворювання коронавірусом COVID-19 у важкій формі.

«За сучасних обставин ми дещо змінили графік відпусток і в такий спосіб збалансували персонал. Підстрахувати колег на випадок раптової хвороби дозволяє ротація між тими, хто зараз перебуває у черговій оплачуваній відпустці, і тими, хто продовжує ходити на роботу. Жодних скорочень штату чи будь-яких відпусток за власний кошт, пов’язаних із карантином, в Укрпошті немає. І звичайно, всі ТОП-менеджери щодня знаходяться на своїх робочих місцях», — коментує заступник генерального директора з персоналу АТ «Укрпошта» Лілія Бушіна.

Артеріум

Попит на лікарські засоби виріс, тож у фармацевтичної корпорації виросли плани виробництва.

«Ми зіткнулися з необхідністю якнайшвидше набрати персонал — великі обсяги в найкоротші терміни та на невизначений період. Тому вирішили, що оптимальним буде співпраця з аутсорсинговими агентствами».

Офісні співробітники працюють дистанційно, але у звичайному режимі. Для тих, хто працює на виробництві та залучені у виробничих процесах, компанія організувала транспорт. Кажуть, що санітайзери були обов’язкові ще задовго до епідемії, та й дистанційну роботу випробовували: в другій половині 2019 в компанії почалася робота над проєктом «Віддалений робочий день». Після карантину планують його продовжити.

Shen

Частина працівників компанії, яка не залучена в обслуговуванні підприємств та об’єктів, працюють з дому. Працівники 60+, які належать до групи ризику, відправлені у тимчасові відпустки до закінчення карантину.

«Ми продовжуємо спілкування в режимі онлайн за допомогою сучасних систем зв’язку, ділимось новинами, досягненнями, підтримуємо один одного. Також ми продовжуємо корпоративно вивчати англійську мову, щотижня проводимо розмовні клуби. Кожного ранку в нас є розсилка від колеги-психолога, яка ділиться корисною інформацією, вправами, практиками, рецептами та іншим, для підтримки здоров’я та саморозвитку», — ділиться менеджер з персоналу Ольга Патракова.


Читайте також