Компанії виходять з карантину, відновлюють найм, але багато хто зіткнувся з новим викликом — онбордінг віддалених співробітників. Подібний досвід є далеко не у всіх. При цьому адаптація дистанційних працівників допомагає:

  • скоротити плинність в перші місяці роботи;
  • уникнути помилок з боку новачка через незнання специфіки роботи;
  • зменшити кількість конфліктів зі старожилами компанії;
  • збільшити рівень залученості, мотивації, лояльності;
  • показати значущість працівників для компанії.

Якщо новачкам не допомагати, не направляти, не мотивувати та не розвивати, замість ефективного співробітника можна отримати баласт, пуття від якого не буде.

Тому Work.ua ділиться порадами, як проводити адаптацію, залишаючись на дистанційці, щоб нові співробітники не зіткнулися з труднощами та непорозумінням, а компанії не довелося знову і знову шукати їм заміну.

1. Складіть адаптаційну програму

За основу візьміть ту, що використовували для офісних співробітників. Доопрацюйте її, щоб кожен етап можна було застосувати в умовах дистанційної роботи. Призначте відповідальних за різні ділянки роботи з новачками, ознайомте їх з програмою.

  • Підготуйте допуски до бази даних, серверів, інших джерел інформації й робочих процесів.
  • Складіть план робіт під час випробувального терміну.
  • Призначте наставника або куратора.
  • Підготуйте комплект новачка в електронному вигляді.
  • Інформуйте колектив про нового співробітника за допомогою розсилки в груповому чаті.
  • Надішліть співробітнику вітальну листівку або відео, в яких привітайте його з успішним проходженням відбору, тестуванням.

2. Ознайомте співробітника з обов’язками

Надішліть йому лист-запрошення, в якому вкажіть основну інформацію про його основні обов’язки на новій роботі. Потім в телефонній або відео розмові поясніть, що, як і в які терміни він має робити, якими програмами користуватися. Коротко розкажіть про колег, щоб ще до знайомства новачок мав уявлення про те, з ким йому доведеться взаємодіяти.

Канва welcome-листа

Дорогий колега, ласкаво просимо!

Ми раді твоєму рішенню приєднатися до нашої команди. Сподіваємося, що наша співпраця буде взаємно корисною і приємною. Щоб тобі було легше влитися в нашу команду, ми підготували відповіді на питання, які у тебе можуть виникнути про перші дні роботи в компанії, а також про основні правила, прийняті в ній.

Ти будеш працювати в підпорядкуванні у ...

Виконувати такі завдання: ...

Випробувальний термін становить 3 місяці з моменту виходу на роботу. Він може бути скорочений до 2 місяців за рішенням безпосереднього керівника.

Твоя зарплата становить ... Отримувати її ти будеш на карту, два рази на місяць.

Режим роботи: ...

Чекаємо на тебе вже 9 червня о 9:00 ось в цій кімнаті в зумі (і посилання).

3. Цікавтеся, чи вся техніка і програми є у новачка

Робіть це не в перший робочий день, а в момент оформлення документів або на етапі співбесіди. Якщо у нього старий комп’ютер, який час від часу зависає, чи немає стабільного інтернету, розв’яжіть цю проблему спільно з новим співробітником і вашим системним адміністратором.

4. Вручайте електронний комплект новачка

Вишліть книгу-новачка з підказками, історією компанії. Вручіть список сервісів і програм, в яких належить працювати, а також розпорядок дня, правила спілкування з колегами, клієнтами тощо.

5. Знайомте новачка з колегами

Дистанційна адаптація співробітника ускладнює процес знайомства з корпоративною культурою компанії та колегами. Але все ж він можливий. Організуйте онлайн-мітинги, щоб співробітники змогли привітати один одного. Протягом першого тижня постарайтеся познайомити його не тільки безпосередніми колегами, а й з усіма, з ким доведеться взаємодіяти.

6. Доручайте новачкові легкі завдання

Починайте з азів, а тільки-но ви помітите, що новенький у всьому розібрався, давайте складніші проєкти. Якщо ви помічаєте, що він не справляється, попросіть колег допомогти. В ході спільної діяльності вони подружаться, краще познайомляться. Слідкуйте за тим, щоб не активізувалися токсичні співробітники, які можуть нашкодити в період адаптації.

7. Проводьте адаптаційні бесіди

На випробувальному терміні проведіть кілька особистих відеозустрічей з новим співробітником. Наприкінці першого тижня запросіть новачка на онлайн-чаювання. За невимушених обставин поцікавтеся, як співробітник відчуває себе в колективі, чому вже зумів навчитися, чи достатньо уваги йому приділяє наставник, як складаються стосунки з колегами. Дізнайтеся, яку роботу фахівець вже виконує самостійно, а що ще потрібно опанувати.

Дайте відповіді на питання, якщо щось для співробітника залишилося незрозумілим.

За два тижні організуйте відеозустріч з безпосереднім керівником і наставником. Вони обговорять, як просувається навчання, чи виконав співробітник проміжні завдання.

Такі зустрічі допомагають виявити складнощі, з якими зустрічається новачок і усунути їх. Відповісти на його запитання і не допустити внутрішні конфлікти. Намагайтеся виявити всі фактори, які негативно позначаються на настрої та роботі новачка. Розв’язуйте проблеми, що виникли.

8. Ненав’язливо контролюйте новачка

Не потрібно щохвилини писати йому в скайп або інший месенджер з питанням, коли буде виконана задача. Просто між справою уточнюйте, як йдуть справи, які труднощі виникли.

9. Мотивуйте

Це важливо в ході адаптації дистанційних працівників. Хваліть за хорошу роботу. Якщо він показує посередні результати, пояснюйте, до чого потрібно прагнути.

10. Не сваріть новачків в загальному чаті

По-перше, це підстьобне колег, які почнуть їдко жартувати на адресу працівника, по-друге, так ви демотивуєте його, змусите засумніватися в компетентності.


Читайте також