Звільнення неприємний процес для обох сторін. Work.ua розповідає, як роботодавцю підготуватися до розмови, щоби не наламати дров і не розладнати роботу інших співробітників.

Наймаючи когось в команду, ми завжди сподіваємося на довгу співпрацю. Але в реальності буває всяке, іноді нам доводиться цих людей звільняти. Повідомляти співробітнику, що в його послугах більше нема потреби, досить складно. Але іноді без цього ніяк.

Work.ua розповідає про психологічні тонкощі звільнення і про те, як краще це зробити.

Попередьте

Добре, якщо в співробітників є завдання і плани на певний період, вони розуміють важливість їхнього виконання в обумовлені терміни. Тоді, якщо людина систематично не осилює завдання, вона може сама передбачати наслідки.

Всім зрозуміла схема: плани не виконуються, працівник не впорався з обов’язками. Значить, звільнення буде цілком закономірним.

У людини з’являється час на психологічну підготовку. Звільнення не буде для нього новиною й не викличе такий стрес, оскільки відповідальність за невиконані завдання лежить на ньому і звинувачувати керівництво безглуздо.

Така модель роботи має бути вибудувана ще на початку співпраці. І можлива в компаніях, де співробітники систематично отримують зворотний зв’язок.

Проведіть скорочення одним етапом

Якщо плануються скорочення кількох співробітників, не робіть із цього неприємний сюрприз. Стан справ у компанії, зміна курсу, умови й терміни, у які будуть відбуватися скорочення — цю інформацію варто донести до всіх, щоби люди не відчували паніку, отримуючи запрошення на звичайну розмову до начальника.

Підготуйтеся

Щоби провести розмову з кандидатом на звільнення максимально коректно, уявіть, що ви маєте звільнити свого близького друга, а потім — що ваш близький друг звільняє вас. Подумайте про те, що б ви сказали й що б хотіли почути в обох випадках.

Поговоріть

Донесіть інформацію прямо. Незалежно від реакції співробітника на ваші слова, поводьтеся спокійно й доброзичливо. Після такої новини різні типи співробітників поводяться по-різному. Хтось починає кричати. Деякі звинувачують інших у ситуації, що склалася. Дехто може плакати. Дайте людині можливість виговоритися й поставити питання.

Використовуйте правило «трьох не»:

  • не відповідайте на агресію;
  • не проявляйте активне співчуття;
  • не докоряйте ні в чому.

Флегматичні й меланхолійні особистості можуть спокійно реагувати на повідомлення. Але не варто думати, що негативні емоції в них відсутні. Їхні психологічні переживання можуть бути ще сильнішими, ніж у холериків. Цим людям складніше впоратися зі стресом.

Поясніть

Під час звільнення працівника роботодавець зобов’язаний назвати причини. Зробити це можна після того, як співробітник заспокоїться й буде готовий вас вислухати.

Важливо дати просту і лаконічну відповідь на питання: «Чому?»

Будьте максимально чесними, поясніть, з якими конкретними функціями йому не вдалося впоратися, відсутність яких навичок передувала звільненню. Якщо скорочення викликане зовнішніми чинниками (компанія знаходиться у важкій фінансовій ситуації), поясніть, що причина — не в особистих якостях працівника.

Рішення має бути остаточним

Якщо ви почали розмову про звільнення — значить рішення вже прийнято. Не давайте співробітнику засумніватися в цьому й подумати, що є можливість якось вплинути на ситуацію.

Як правило, перед тим, як звільнити, керівники зважують усі «за» і «проти» й вирішують, чи потрібно звільняти співробітника і, якщо це доречно, розглядають способи вплинути на його поведінку або продуктивність.

Тому під час зустрічі повідомте, що рішення про звільнення прийняте і воно остаточне. Це набагато чесніше, ніж давати співробітнику марну надію.

Допоможіть

Якщо це можливо, надайте людям підтримку — консультацію HR, допомогу в пошуку нових місць, рекомендації для нового роботодавця, виплату гідної вихідної допомоги.


Пам’ятайте — співробітник, якого ви звільняєте, повертається на ринок праці й одного разу може стати вашим клієнтом або підрядником, тому важливо зберегти з ним адекватні відносини. Багато в чому від ваших дій залежить, що колишні співробітники будуть думати й говорити про вашу компанію після розставання.


Читайте також



2 коментарі

Візнюк Тетяна Борисівна, Департамент екологічної політики Дніпровської міської ради 26.06.2020, 10:45
Змістовний текст
Дякую за співпрацю
Візнюк Тетяна Борисівна, Департамент екологічної політики Дніпровської міської ради 06.11.2020, 08:50
Дякую

Щоб залишити коментар, потрібно увійти.