Компетенція — це поведінка, спосіб дії людей, тобто, як вони взаємодіють з іншими, аналізують інформацію, планують, долають перешкоди для досягнення результату. Це про застосування знань на практиці.

Кожній компанії потрібно визначити, які компетенції співробітників важливі для неї, які дають їй конкурентні переваги. Важливо й розуміти, розвивати та оцінювати компетенції своїх працівників, щоб вони були максимально ефективним на своєму місці. Або щоб у майбутньому, коли відкриється посада високого рівня, у вас був гідний кандидат, готовий її посісти.

Work.ua публікує шість ключових компетенцій, які допоможуть визначити високопотенційних співробітників. Звісно, цей перелік не є еталонним, компетенцій може бути більше або вони можуть бути іншими — з огляду на ваші потреби. Але ці — основні.

1. Письмове спілкування

Багато компаній зараз використовують письмову комунікацію, щоб донести свої повідомлення, пропозиції, інформацію про послуги чи продукт через слово — соцмережі, блоги, вебсайт, розсилання тощо. І це працює.

Людина, яка має сильні навички письма як ключову компетенцію, — це працівник з високим потенціалом. Він може ефективно, чітко, без помилок спілкуватися і створювати контент, відповідний потребам аудиторії, до якої ви звертаєтеся.

2. Налагодження зв’язків

Кожен бізнес тою чи іншою мірою залежить від внутрішньої та зовнішньої комунікації.

Людина, яка вміє налагоджувати співпрацю, вибудовувати взаємини як всередині компанії, так і поза її межами, — ваша суперзірка.

Такий співробітник виявляє інтерес до інших, приділяє час знайомству з колегами й партнерами, підтримує людей у ​​досягненні їхніх цілей і розвиває двосторонні відносини з потрібними людьми. Це все йде на користь бізнесу.

Компетенція налагоджувати корисні зв'язки має вирішальне значення для будь-якої сфери — від топменеджменту до продажів, фінансів, обслуговування клієнтів і HR-менеджменту.

3. Збір аналітичної інформації

Коли у вашій організації виникає проблема, високопотенційний співробітник береться розв’язувати її аналітично. Тобто він не лише розв'язує проблему, але й збирає інформацію, що пояснює, як взагалі вона виникла: розмовляє з людьми, ставить потрібні запитання, щоб отримати дані, здатен не робити поспішних висновків та ухвалити обґрунтоване рішення.

Ця компетенція особливо важлива для керівників вищої ланки, у відділах кадрів та обслуговування клієнтів.

4. Технічна експертиза

Думка про те, що працівнику потрібно видрукувати якийсь документ, а він не може цього зробити без сторонньої допомоги, сьогодні звучить як анекдот. Але технічна експертиза — це про щось набагато більше. Співробітник з цією компетенцією шукає технічні рішення для складних проблем, але також розуміє, що технології не вирішують усе.

Такі працівники йдуть у ногу з технологічними змінами у своїй галузі та не бояться опановувати нові навички. Оскільки технічний досвід продовжує швидко змінюватися, людина має цю основну компетенцію, лише якщо вона готова постійно навчатися. Тому шукайте технічно підковану людину, яка володіє цифровими навичками й не боїться змін.

5. Упевненість

Високопотенційний працівник впевнений у собі. Впевненість також означає, що він може адекватно реагувати на критику чи негативний відгук про свою роботу.

Такий співробітник говорить і тримає язика за зубами саме тоді, коли це потрібно. Якщо ж він готовий тільки говорити, але не знає, коли змовчати, це навпаки може говорити про невпевненість.

Людина ніби захищається або відчуває, що її шлях не такий уже і правильний.

6. Уміння прогнозувати

Щоб бути лідером, потрібно думати про завтрашній день. Уміння думати про день сьогоднішній робить працівника… хорошим працівником. Але якщо він продумує варіанти розвитку подій чи дії на кілька кроків уперед, його потенціал дуже високий.

Ця основна компетенція передбачає бачення галузі в цілому, а не лише вашого бізнесу чи відділу, вона означає постійний розвиток. Якщо ви помітили такий потенціал у своїх співробітниках, розвивайте його, навчайте, надавайте більше інформації, забезпечуйте наставництво від більш досвідчених колег.


Компетенції — це те, на що ви можете впливати. Якщо ви хочете, щоб ваш бізнес мав довгостроковий успіх, вам потрібно шукати та розвивати ці ключові компетенції співробітників у всіх відділах.

Отримуйте більше корисної інформації в нашій групі «Поворкуємо?» у Facebook.


Читайте також