- 3393
Як мотивувати працівників, коли війна та ще й зрізали бюджети на бенефіти
Війна війною, а бізнес має працювати, щоб наближати нашу перемогу. Але в умовах нестабільності, зниження зарплат і урізання бонусів тримати команди вмотивованими складно. Що ж робити? Спробуємо розв’язати це завдання із зірочкою.
Бенефіти як інструмент залучення, заохочення та утримання працівників використовується в усьому світі. З минулого року на IT-ринку спостерігається збільшення уваги до роботи з бенефітами — як у світовому масштабі, так і серед українських компаній.
Згідно з дослідженням Perkset, 82% українських IT-проєктів пропонують спеціалістам різноманітні бонуси. Бенефіти стали розглядати як спосіб:
- підвищення працездатності фахівців і команди в цілому;
- збільшення лояльності працівників;
- зменшення плинності кадрів.
Оцінивши вплив бенефітів, майже три чверті (72%) роботодавців у всьому світі планують у 2022 році урізноманітнити пільги для своїх фахівців. В Україні цей показник поки що нижчий: кожна третя компанія (31%) збиралася переглянути наповнення бонусного пакета.
На жаль, вже понад пʼять місяців у нашій країні триває війна, і бізнес скорочує витрати на програми підтримки персоналу. Це може бути великою помилкою, адже команда зараз як ніколи потребує турботи та підтримки.
Фахівці Perkset спеціально для Work.ua розповідають, яким чином можна оптимізувати витрати на систему заохочення працівників і при цьому не втратити колектив.
1. Ставте нові цілі у підтримці персоналу
Зараз інші та дуже складні часи для бізнесу. Нові обставини вимагають, щоб співробітники сприймали роботодавця насамперед як максимально людяного, включеного в загальний порядок денний та життя кожного працівника. Тому система заохочень має стати програмою турботи, сфокусуватися на піклуванні та підтримці.
Які б HR-цілі ви не мали раніше, всі ваші системи заохочення та мотивації співробітників — уже в минулому.
До війни деякі команди так звикли до бенефітів, що сприймали їх майже як належне або як щось обов’язкове, та при цьому несерйозне. Подумайте, можливо, у вас дійсно були нікому не потрібні бонуси? В умовах війни список заохочень потрібно переглянути, скоригувати, до нього мають бути додані нові опції, актуальні саме зараз.
2. Використовуйте ще більше комунікації
Говорити з людьми — це безкоштовно та майже не вимагає витрат бюджету. Тож використовуйте цей робочий інструмент. Не мовчіть. Бо, на жаль, є і такі приклади.
Зараз закритість менеджменту на тлі тривоги, що зростає в колективі, може призвести до втрати командного духу. Якщо ваша корпоративна система бенефітів змінила фокус і тепер зосереджена на турботі, про це треба систематично та широко інформувати колектив.
3. Планування, планування, планування
Системність та сталість — це те, чого вимагають буремні часи. Роботодавець у кризовій ситуації повинен залишатися найбільш передбачуваною інституцією в житті співробітника, його надійною «фінансовою гаванню» та джерелом впевненості.
Тому у взаємодіях з колективом все мусить бути чітко сплановано та передбачувано, навіть інформаційні повідомлення від HR-департаменту повинні надходити в один і той же день тижня та час. Звісно, краще, коли ви матимете нагоду нагадувати про компанію з приводу якихось позитивних новин, наприклад, додавання нового бенефіту.
4. Автоматизуйте систему заохочення
Якщо дані про ваші бонуси зібрані десь у папці на загальному сервері або висять на стенді, вони не працюють належним чином. Співробітники здебільшого забувають про них.
Диджиталізація — це економія часу та бюджету. Під час війни вона стала ще актуальнішою.
Зробіть інформацію про бенефіти прозорою та легкодоступною, привʼязаною до робочих процесів, для цього використовуйте спеціальні мобільні застосунки.
Як це може працювати: наприклад, у вас з’являється новий бенефіт і він вже є доступним для окремого співробітника чи відділу. Коли людина або команда завершила складне завдання, впровадила крутий проєкт або виконала план на 110%, то на мобільний телефон прийдуть автоматичні push-повідомлення, що можна скористатися бонусом. Залученість буде від цього тільки зростати.
5. Будьте проактивними
Нові актуальні бенефіти не з’являються без зусиль. Для цього треба проводити багато аналітичної роботи, мати час на ряд зустрічей або шукати альтернативи, які будуть відповідати саме вашому напрямку розвитку та внутрішнім сподіванням колективу.
Пам’ятайте, що саме зараз команда як ніколи потребує підтримки й впевненості, що компанія, дбає про неї. Завдяки прозорій, реальній системі мотивації моральний дух, а відповідно і результативність працівників буде вищою.
Отримуйте більше корисної інформації в нашій групі «Поворкуємо?» у Facebook.
2 коментарі
Щоб залишити коментар, потрібно увійти.