Давно замислюєтеся над тим, щоб перейти на українську мову, але ніяк не наважуєтеся чи боїтеся помилок? У цій статті ви знайдете п’ять практичних мотиваційних кроків, які допоможуть швидко освоїти мову та заговорити українською.

На початку 2021 року набули чинності норми закону «Про забезпечення функціонування української мови як державної». На особисте спілкування вони не поширюються. Але у публічній сфері, при обслуговуванні клієнтів і наданні їм інформації про товари та послуги треба використовувати лише державну мову.

Не усім це дається легко. Тим, хто працює у сфері обслуговування, давно хотів перейти на українську мову, але ніяк не наважувався, або просто прагне поліпшити свою вимову, засновниця компанії Theatre and Business, тренерка з акторської майстерності Ярина Геречка дала кілька порад. Їх публікує Work.ua.

Ярина Геречка
Ярина Геречка
засновниця компанії Theatre and Business, тренерка з акторської майстерності для власників бізнесу

Крок 1. Створіть українськомовне середовище

Щоб почати говорити українською мовою, вам потрібно створити українськомовне середовище, у якому ви матимете змогу практикувати слово. Але що робити в ситуації, коли довкола немає людей, з якими можна було б вчити мову? Потрібно створити штучне середовище, у якому ви будете максимально багато слухати українську через аудіо або відео. Це можуть бути:

З часом, приблизно за 15 днів, ваш мозок сам почне генерувати гарну літературну українську мову.

Крок 2. Перекладайте власні думки

Наприклад, ви можете проводити тренінги, виступати публічно або ж просто взяти тему, на якій добре розумієтеся. У вільний час свідомо перекладайте свої думки щодо цікавого вам питання. Тобто вам треба взяти за звичку розмовляти з собою простими словами. Таким чином ви зможете переналаштувати свій мозок і адаптувати його розповідати про звичні для вас речі українською мовою.

Крок 3. Озвучуйте свої дії лише українською

Ваше завдання — простими словами озвучувати свої дії. Цей спосіб підходить для того, щоб практикувати мову вдома, займаючись побутовими справами, такими як прибирання або приготування смачної вечері.

Його також можна використовувати в різних життєвих обставинах, не лише на кухні. Наприклад, ви їдете в машині та починаєте говорити до себе вголос. Можете розповісти, наприклад, куди прямуєте чи де живете. Такий метод допомагає мозку звикнути до того, що ви розмовляєте іншою мовою, а це вкрай важливо.

Спробуйте робити цю вправу хоча б протягом 5-7 хвилин на день, і повірте, результат не забариться.

Крок 4. Читайте вголос і записуйте свій голос

Для цього методу візьміть надруковану українською мовою книгу, ту, яку хочете прочитати. І щодня читайте вголос протягом 10-15 хвилин. Під час читання записуйте себе на диктофон. Після завершення берете навушники та починаєте прослуховувати аудіо для того, щоб проаналізувати помилки, які букви ви ковтаєте. Так ви можете вже у процесі себе виправляти, і вам не потрібен для цього викладач чи інша людина.

Крок 5. Згадайте коханого чи кохану та опишіть українською

Цей метод пов’язаний з уявою. Для початку уявіть близьку, кохану вам людину. Згадайте про неї все, до найменших деталей: погляд, зморшки, манеру розмови, те, як він чи вона жестикулює, як одягається та поводиться. Тепер вам треба словесно описати це українською мовою своєму співрозмовнику. Важливо розказати в найменших деталях для того, щоб інші теж могли візуалізувати цю людину. Також ви можете згадувати різні події, історії або місця. Це дозволяє тренувати українську мову, підключаючи при цьому уяву. Ми бачимо картинку і передаємо її через слово.


Не бійтеся робити помилки. Це нормально, якщо спочатку у вашому мовленні будуть проскакувати іншомовні слова. З часом, після хорошої практики, ваша мова стане чистою, а вам буде легко спілкуватися українською.


Зміст розміщених на сайті матеріалів не обов’язково відбиває офіційну позицію Work.ua. Інформація чи погляди, висловлені у матеріалах, є відповідальністю їхніх авторів.


Читайте також



92 коментарі

Алексей Сваровский 09.03.2021, 22:48
Отвратительно!
Irena R 09.03.2021, 23:17
Неймовірно прекрасно!
Иван Савко 10.03.2021, 00:02
Чарівно, стисло і вишукано
Андрій Жданов-Неділько 10.03.2021, 11:32
Согласен, именно так!
Андрій Жданов-Неділько 10.03.2021, 08:11
Походи, подумай и исправь!
Руслана Іменинник 10.03.2021, 00:23
Помилки у тексті. Ви повчаєте як вчити мову, проте, самі недуже гарно володієте нею. Наприклад, не узгоджуєте час дієслів. А ще пласка мова та стереотипні російські висловлювання (русизми) просто перекладені українськими словами (саме словами, а не українською мовою).
Ольга Нестеренко 10.03.2021, 07:19
Где вы тут вообще видите украинский текст? Статья ж, вроде бы, на русском...
Владимир Рогоза 10.03.2021, 08:48
А на кого рассчитано, не задумывались? Тем, кто владеет украинским свободно это всё не нужно
Андрій Жданов-Неділько 10.03.2021, 08:11
Не умничай - если владеешь этим языком, то видишь ошибки, а как мне, русскоязычному, то учить и учить мову надо!
Андрій Жданов-Неділько 10.03.2021, 08:09
Ну, это общие рекомендации по изучению любого иностранного языка. И не более того!
Юрий Чернышкин 10.03.2021, 09:40
Чисто конъюнктурная статья. Кому нужно, тот и так владеет украинским языком. А всё остальное - это только попытки задушить и уничтожить развитие других культур и использование международных языков на территории Украины, не более.
Ольга Нестеренко 10.03.2021, 09:53
чё? это государственный язык, который должны знать все
Андрій Жданов-Неділько 10.03.2021, 11:33
Правильно. Согласен!
Юрий Чернышкин 10.03.2021, 12:01
Да пусть все знают, кому это нужно. Но этот язык - локальный. У него нет будущего. И силой загоняя всё и всех в украиноязычную среду, людей просто сознательно ограничивают в образовании, культуре, общении и прочем.
Сергій Гірявець 10.03.2021, 14:54
Все правильно. Знати треба всім, хто проживає на території України. Хіба що ви свідомо обмежуєте себе в освіті українською та намагаєтесь це жалюгідно виправдати.
Юрий Чернышкин 10.03.2021, 16:00
Каждый сам решает, что ему необходимо знать. Не нужно расписываться за всех. Касательно образования, я успел его получить, а вот грядущие поколения "маленьких украинцев" не факт, что получат хотя бы полное среднее.
Андрій Жданов-Неділько 10.03.2021, 16:05
Вы правы и процветание Украины в двуязычии, а еще лучше в трехязычии (украинский, русский и английский)!
Юрий Чернышкин 10.03.2021, 16:36
Совершенно верно - это единственно верный путь. Просто те кто "топит" за один язык и т.п. не принимают во внимание многонациональность Украины в отличии от той же Польши или Германии. Тот же Европейский Союз везде и всюду декларирует уважение различий в культурах разных этносов, но в нашем случае всё делается с точность до наоборот.
Сергій Гірявець 10.03.2021, 17:18
Як в Польщі, так і в Німеччині лише одна державна мова. До чого тут вони?
Юрий Чернышкин 10.03.2021, 17:37
К тому, что равняться на эти государства нельзя.
Сергій Гірявець 10.03.2021, 17:54
Якось невдало ви розвернулися. Давайте ще раз.
Олексій Слободенюк 17.07.2021, 15:20
Ну скажи конкретно як саме краще проявляється ставлення до тої ж росіяцької мови, яку насаджували насильно і завозили сюди [образа видалена модератором Work.ua] типу тебе з рашки, від ставлення до неї в Україні! Конкретні приклади!
Алексей Сваровский 19.07.2021, 10:14
Знать, но говорить не оьязательно, в Одессе например все говорят по русски
Андрій Жданов-Неділько 10.03.2021, 11:43
Вы все умницы и я во многом согласен с большинством. Но...Извините, есть и но: я работаю инженером-строителем и проживаю в Полтаве. Это провинциальный украинский городок, равный примерно 1/50 Киева. Мы хоть и считаемся Центральной Украины, но до Харькова у нас 110 км. Так, может мы - Восточная Украина??? Но, фиг с ним. Я о языке: население Полтавы не говорит на украинском языке - у нас в ходу полтавский суржик, то есть дикая смесь украинского, русского, местных диалектов, мата и фиг знает чего еще... Так вот, господа, продвигая украинский мы тем самым продвигаем суржик. Литературным украинским это и не пахнет.
О себе также: в работе мы употребляем технические термины. Многим терминам нет украинских эквивалентов. Как выкручиваемся - подгоняем русское слово под украинский язык или внаглую пишем на русском, заменяя некоторые буквы. Вот так. Так что это все непросто и даже очень.
Юрий Чернышкин 10.03.2021, 12:04
А тут всё просто - украинский язык не универсален, он хорош для фольклора (песен и колядок), и пары тройки отраслей народного хозяйства, а в остальном...
Игорь Павлич 10.03.2021, 14:32
Это только адекватным понятно.
Сергій Гірявець 10.03.2021, 14:44
Просто ти українофоб.
Юрий Чернышкин 10.03.2021, 16:01
А Вы, уважаемый, просто ксенофоб.
Сергій Гірявець 10.03.2021, 16:26
Аж ніяк. Не треба на мене свої радянські кліше натягувати.
Юрий Чернышкин 10.03.2021, 16:39
Да Вы, батенька, антисоветчик?! А раз антисоветчик, то соответственно и русофоб. С этого и надо было начинать.
Сергій Гірявець 10.03.2021, 16:44
Знайома пісня. Та ні, це не русофобія. Хіба ви боїтеся набридливу комаху, яка вам ввечері дошкуляє? От і «руськіх» ніхто не боїться, просто вказують на їх місце.
Юрий Чернышкин 10.03.2021, 16:49
А кто Вас, друг сердечный, уполномочил в демократической европейской стране указывать кому-либо и что-либо?
Сергій Гірявець 10.03.2021, 17:06
Визначтеся вже, ви або совок, або за демократію — це взаємовиключні речі. Та поводьтеся так, як слід меншині, а саме вчіть державну.
Юрий Чернышкин 10.03.2021, 17:25
Какие яркие клише. А Вы как предпочитаете трактовать ситуацию в стране: как демократию или авторитаризм? Таков и будет ответ. Касательно меньшинства. На русском и других языках в стране говорят не менее половины граждан, в том числе и этнических украинцев и не Вам им указывать на каком языке говорить. Что касается лично меня, я владею украинским в совершенстве, возможно лучше Вас. При этом я считаю недопустимым диктовать мне как себя вести и что мне учить.
Сергій Гірявець 10.03.2021, 17:34
От всі кажуть шо знають українську навіть краще мене, але кажуть чомусь російською. Парадокс. Або брешуть.
Юрий Чернышкин 10.03.2021, 17:39
А это чтоб не баловать.
Юрий Чернышкин 10.03.2021, 17:42
Знать украинский язык - это не сверхспособность. Он проще русского языка. Но знание украинского языка это локальный навык не несущий ничего кроме услады самолюбию ограниченного контингента.
Сергій Гірявець 10.03.2021, 17:46
І все ж таки ви не здатні розмовляти українською.
Юрий Чернышкин 10.03.2021, 17:55
Я в совершенстве владею не самым простым международным языком, могу говорить, читать и смотреть на языке оригинала мировые произведения литературы, кинематографа и пр. Зачем мне переходить на украинский?! Чем он так богат, оригинален и незаменим? Что я почерпну на языке оригинала?
Сергій Гірявець 10.03.2021, 18:31
Я ж кажу, не здатні. Це викликає сумніви щодо вашого володіння «не найпростішою міжнародною мовою». Негідна поведінка для такого шляхетного дона, а наче інтелектуалом хочете здаватися.
Юрий Чернышкин 10.03.2021, 16:51
И термин "русофобия" Вы трактуете как-то очень своеобразно.
Сергій Гірявець 10.03.2021, 17:10
Якщо «руському» щось не подобається, то це відразу русофобія. Це ж зручна позиція жертви. Але ні, зі сторони «руських» це обман та маніпуляція, бо саме вони нищили українську, і не тільки, культуру та мову.
Юрий Чернышкин 10.03.2021, 17:31
Вам бы почитать историю Украины 20 века. И особенно обратить внимание на периоды становления украинского языка и украинизацию при советах. И даже если мы допустим факт существования каких-либо ущемлений украинского языка, разве не следует быть выше тупого мщения? Или всё что происходит сейчас это только животная злоба не несущая ничего созидательного? Значит эффект будет только обратный.
Сергій Гірявець 10.03.2021, 17:35
Дійсно, почитайте історію. Бажано не радянські побрехеньки.
Юрий Чернышкин 10.03.2021, 17:38
Вы не ответили на прямой вопрос.
Сергій Гірявець 10.03.2021, 17:45
Розумієте, факти утисків української мови, насильницької русифікації тощо, допускати не треба, бо це є встановлені факти. Так само, як і те, що ці утиски почалися задовго до совка. Творчий процес відбувається саме в цей час і українська мова повертається на своє місце. Але очевидно, що ви ставите це під сумнів, що є формою маніпуляції, як і порівняння державної підтримки української зі злобою.
Юрий Чернышкин 10.03.2021, 17:59
Вы ушли от ответа. Почему "возвращение" происходит методами идущими в разрез с Контитуцией Украины и рекомендациями международных институций? С нарушениями прав и свобод граждан Украины? Это не анипуляция. Притеснения разного рода постоянно имели место в мировой истории, но почему в 21 веке в Украине нужно к ним прибегать?
Сергій Гірявець 10.03.2021, 18:25
Читайте Конституцію уважніше.
Юрий Чернышкин 10.03.2021, 20:11
Посмотрите часть 2 статьи 10 Конституции Украины. А заодно и выводы Веницианской комиссии о нарушении языковых прав, как Вы говорите "национальных меньшинств". Речь идёт о лингвоциде и этноциде. При том, что в стране едва ли украиноязычных более 50%.
Андрій Жданов-Неділько 11.03.2021, 09:40
Нет, не согласен - побольше 50% будет, но точно подсчитать невозможно...
Алексей Сваровский 11.03.2021, 10:01
У нас в Одессе - те кто одесситы- говорят на русском,которые прекрасно знают украинский,но никогда не заговорят на нем,это истина,в Одессе очень много национальностей, и международный язык Одессы это русский.Заставьте Болгара, Армянина,Абхазца,Молдована,Румына, или людей приехавших из Ато, из Луганской и Донецкой области в Одессу жить и работать говорить на украинском) И вы будете иметь что выслушать в свое лицо
Sergey Ivanov 11.03.2021, 16:54
в наступному році штрафи за порушення закону про мову наберуть чинності і усі вище перераховані перейдуть на українську в обслуговуванні аж бігом ))
Юрий Чернышкин 11.03.2021, 18:06
Ага, и любить станут мову пуще прежнего.
Irena R 12.03.2021, 19:28
про "прИтеснения" розкажеш своєму хазяїну в кокошніку . В росії проживає понад 10 мільйонів етнічних українців. Скільки там українських шкіл і тд. російці вбивають українців. На своїх вонючих лаптях ти вже й сюди приніс свій руський мир. Дістали.
Irena R 12.03.2021, 19:10
Здається, ти просто типовий українофоб. Дуже нав`язливо пропагуєш російську та принижуєш і нівелюєш українську. Можливо , ти просто розумово обмежений ? Не в змозі вивчити мову країни , в якій живеш. Хоч риторика твоя дуже схожа на запоребрикового.
Сергій Гірявець 10.03.2021, 14:51
Літературна мова — це предмет домовленості, вона лише фіксує певні особливості мови задля зручності. І літературна мова в жодному разі не відміняє регіональні говірки, які, в свою чергу, природнім чином будуть вбирати в себе слова із сусідніх мов.

Щодо технічних термінів ви неправі, нестача українських термінів то казки для тих, хто хоче виправдати своє небажання опановувати українську. Це я вам кажу як харків'янин, який виконує проектну документацією українською.
Андрій Жданов-Неділько 10.03.2021, 16:09
Насмешили Вы меня, однако - мне приходят проекты по строительству объектов, где тоже смесь языков!... Или так - виден компьютерный безалаберный перевод с русского на украинский. Но чаще всего проектанты из Харькова и Сумы работают на русском и плюют на все требования.
Юрий Чернышкин 10.03.2021, 16:22
О, если бы Вы видели проектную документацию или переписку из "правильных" регионов на "діловій українській мові"... Основоположник литературного украинского языка - И.П. Котляревский просто бы прослезился.
Сергій Гірявець 10.03.2021, 16:30
Це лише вказує на середній рівень володіння мовою, який в нас, нажаль, дуже низький. І ще це вказує на те, що мову треба вчити, а не виправдовуватися браком слів.
Irena R 12.03.2021, 19:14
Дійсно, просто. Але не для всіх чернЫшкиних зрозуміло.
Irena R 12.03.2021, 19:34
Все залежить не від "безалаберного" перекладу, а від того , на якому рівні проектант вміє користуватись сірою речовиною. По Харькову та Сумах довго топтались мокшанські ординці і це, звісно, наклало свій слід на їх світогляді .
Юрий Чернышкин 10.03.2021, 16:12
Украиноязычный харьковчанин - это уже как минимум любопытно. Вы явно не из коренных жителей. И Вы наверняка в курсе, что этот регион русскоязычный по определению, причем независимо от национальной принадлежности. Украинский язык тут насаждён принудительно и выполняет функцию исключительно техническую не более. Это что-то вроде латыни или эсперанто.
Сергій Гірявець 10.03.2021, 16:34
Залиште собі свої радянські фантазії про російськомовний регіон та насадження української, бо все діаметрально протилежно.
Юрий Чернышкин 10.03.2021, 16:46
Если бы я не бывал в Харькове и области, я наверное бы засомневался, немножко... Но нет! Я хорошо знаком со Слобожанщиной, и могу смело утверждать, что Вы заблуждаетесь. Или, как вариант, Вы находитесь в каком-то своем культурном вакууме и общаетесь только в узком круге единомышленников. Такое тоже бывает.
Юрий Денисенко 10.03.2021, 19:35
Литературным украинским это и не пахнет. согласен на 100%
за 58 лет жизни ВСЕГО дважды слышал
ДІЙСНО СПІВУЧУ ТА МЕЛОДІЙНУ УКРАЇНСЬКУ МОВУ
о грамотности и правильности произношения даже дикторов телеканалов не приходится говорить!!!
в сссре притесняли и не поощряли = насилие, а теперь = ПРИМУСОВО НАВ'ЯЗУЮТЬ
так какое государство хуже или лучше ???
Только слепой не видит и глухой не слышит, а глупый не понимает.
в Боливии:
"..._-Население Боливии составляет около 10,5 млн. человек. Из них считают родным испанский – 60,7%. На втором месте – язык индейцев кечуа. На нем говорит каждый пятый боливиец.
14,6% жителей республики, проживающие, в основном, вокруг озера Титикака, общаются на языке аймара.
На остальные 34 государственных языка Боливии приходится чуть более 3,5 % говорящих..."
в Швейцарии четыре государственных языка!!!
че дурью маятся ???, то улицы переименовуют, полководец Александр Суворов им не понравился, то памятники сносят...
...САМЫЕ ВАЖНЫЕ И НЕОТЛОЖНЫЕ ПРОБЛЕМЫ??!!
Шизофрения это и НеАдекватное восприятие реальности!!!!
Юрий Чернышкин 10.03.2021, 20:14
Люто плюсую! Респект!
Вадим Чернобублик 11.03.2021, 09:21
Вибачте на слові, але ви [образа видалена модератором Work.ua]. Як це при союзі не поощрялі насіліє? Чи при своєму розумі, чи просто прикидуєтесь [образа видалена модератором Work.ua]? Та більшого тоталітаризму, ніж при совку, ніде у світі не було. Це був фашизм на комуністичний лад. Була повальна русифікація, при чому насильна. Тому зараз більшість українців і шпрехає рашистською мовою та суржиком, бо українську мову тоталітарний режим свідомо знищував, як і заперечував існування української нації. А пам'ятники зносять тих [образа видалена модератором Work.ua], які були палачами українського народу. Перш, ніж писати маячню, треба вам у власному черепі на вести порядок, бо там у вас радянський дурдом.
Юрий Чернышкин 11.03.2021, 10:27
Если человек сознательно уравнивает коммунизм с нацизмом и не видит между ними разницы, то с ним не о чем говорить. Это разговор немого с глухим. И уже второй комментатор, как я понимаю, одобряет насильственные действия. Так чем же вы лучше коммунистов или нацистов?!
Irena R 12.03.2021, 19:22
До, чого тут Швейцарія. Вона не має такого агресивного сусіда , як росія. Вона не знаходиться в стані війни. запоребрикові пропагандисти та тролі вже сюди добрались. Текс скопійований ,створений не тобою. Дістали українофоби .
Юрий Денисенко 14.03.2021, 13:39
до Вас
Irena R 12.03.2021, 19:22
на Ваш:
-"До, чого тут Швейцарія...."
я щиро і самовіддано, душею і серцем люблю свою батьківщину Україну .... з болем і співчуття спостерігаю за всім що відбувається з цією Землею, Країною і Народом всі посслясрсровскі роки, також срсрівські в тому числі ...
... але так само самовіддано і люто НеНавиджу таку "держава" з такою "судовою системою" і таким «керівництвом» (в лапках дуже не спроста!!!) з його бюрократією, окозамилюванням, спотворенням реальності того, що відбувається, обдурення суспільства ....., і т.д. і т.п.
З ще більшою ненавистю ставлюся і до Росії * (!!! як державі - = імперії зла в першу чергу до України) ТА Так Само я НеНавиджу і США і ЄС, оскільки вони е ще більше зло ніж будь яка інша сучасна структура.
... на мій превеликий жаль, мабуть, тільки Час і Реальні наслідки того що відбувается розставлять в цьому питанні все по місцях.
Оскільки ні Особистостей здатніх змінити на краще, ні Бажань Щось по справжньому МІНЯТИ, у більшості і Патріотів і Просто НародоНаселення цієї країни просто НЕТ (я не бачу таких тенденцій і передумов !!! Якшо хтось мені Доказово спростить такий мій погляд – БУДУ ДУЖЕ ВДЯЧНИЙ!!!) І це дійсно згубний шлях ...
Дай Бог щоб я помилявся !!!!
Мені багато чого не відомо,
АЛЕ
дуже схоже на те що зовнішня загроза для України значно менше зло у порівнянні з загрозою ВНУТРІШНЬОЇ.
…Люди , співгромадяни, Схаменіться!!!
невже ви не бачите НАС НАВМИСНО стикають між собою, на ВСІХ дрібних і великих питаннях !! ??? !
Вибач мене грішного, Боже !!!
Вибачте і Ви мене.
З Прощеною Неділею.
Андрій Жданов-Неділько 11.03.2021, 09:44
Коллеги! Экономику надо поднимать, а не маяться филологическими проблемами! А как будет подъем экономики, то эти вопросы языков отойдут тихонько в тень, что никто это и не заметит. Вспомните меня потом! Удачи нам и Украине!!!!!
Вадим Чернобублик 11.03.2021, 10:05
От я вже не дивуюсь, як багато у нас, м'яко кажучи, недалеких і несвідомих, та й нерозумних людей. Завдяки ворожій мовній інтервенції (у всі часи російська мовна інтервенція), всі ключові посади в економіці і не тільки, може займати ворог та його симпатики, тобто колаборанти, що зараз у багатьох сферах і діється. Ворог відкрито зараз пропагує рускій мір в Україні російською мовою. Бо, як сказа путін, хто не знає, там, гдє рускій язик — там росія. Наприклад, до Верховної Ради заводять своїми голосами їх симпатики із числа громадян України в основному російськомовних. Тому мова — це не тільки економіка в руках ворога, а й стратегічні ключові посади при владі. У такий спосіб ворог змушує нашу економіку працювати на нього або загнивати, щоб не було нашого економічного розвитку, ми ставали біднішими, а бідними легко управляти. Мова — це незалежність. Якби Українську мову при совку не свідомо не знищували на Кубані, в Криму та Донбасі, то зараз війни не було б.
Вадим Чернобублик 11.03.2021, 10:08
Опечатка. Треба так: «Якби Українську мову при совку свідомо не знищували на Кубані, в Криму та Донбасі, то зараз війни не було б».
Юрий Чернышкин 11.03.2021, 10:13
Блаженны верующие...
Юрий Чернышкин 11.03.2021, 10:40
Экономику поднимать сложно и дорого, плюс нужны мозги. А гуманитарные вопросы "решать" дешевле - придумали закон, а потом сидят и смотрят, что из этого выйдет. А вопросы языка и различия культур стали причиной Переяславской рады (уж очень активно поляки занялись тогда "евроинтеграцией" Украины в Речь Посполитую). Не замечать не выйдет.
Вадим Чернобублик 11.03.2021, 11:42
Що ви мелите? На той час в руках Богдана Хмельницького було наймогутніше військо. За всю історію України такої військової могутності не було, як при Богдану Хмельницькому. Що значила у війську тільки одна постать непереможного кошового Івана сірка, від імені якого тряслась з переляку вся польська шляхта. На той час Хмель гнав поляків аж до самої Варшави, але чомусь не захотів взяти саму Варшаву. А Переяславська рада була не воз'єднанням. а заключенням військового союзу, от і все. Козаки ще не раз москалів громили, але ті зрадою і змовою з поляками розділили Україну на Лівобережну і Правобережну... тобто, розділяй і володарюй. Було два гетьмани і дві України. І все це робилось завдяки колаборантам: одні симпатизували москалям, інші — полякакм. І зараз така сама фігня робиться, нас хочуть розділити за мовним признаком. Тому, вся Україна повинна заговорити однієї мовою — Українською, бо наша держава — Україна, а не московія. Кому не подобається — Ростов недалеко.
Юрий Чернышкин 11.03.2021, 13:41
Насильно мил не будешь. А если ездить туда-сюда из-за каждого ...а, то дела не будет. Ограниченность, незнание истории и недальновидность - вот главный бич.
Irena R 12.03.2021, 19:37
тролино чернЫшкин , зніми кокошник. Він тисне тобі на мізки та впливає на твої розумові здібності.
Юрий Денисенко 12.03.2021, 08:24
... про щоб не йшлося все одно починають про брудну політику і тему: "два Українця три гетьмани ..." або "... а щоб в сусіда зліва корова здохла, а у сусіда праворуч дружина гуляла-ГУЛЯЛА- гуляла. .. "- = це, нажаль, заповітне останнє бажання багатьох, з пострадянського простору простору, з ким мені довелося працювати і жити протягом тривалого часу.
Юрий Чернышкин 12.03.2021, 11:02
При всём уважении, дело тут несколько в ином: методы "привития любви", а также проявления ксенофобии помноженной на глупость и комплексы неполноценности, и поделённая на желание доказать всему миру свою значимость. При этом понятия законности, морали и причинно-следственных связей вообще не принимаются во внимание.
Ганна Спаська 12.03.2021, 16:02
Вірний пост Юрія про ,,дело" тут ,,русского языка" написано: ,,[образа видалена модератором Work.ua] - спасай Россию" (ксенофобія), ,,у русских на одну хромосому больше" (слова Путіна помножити на все...), а медицина вважає людей з додатковою хромосомою хрорими на дебілізм... що в коментарях [образа видалена модератором Work.ua]
Irena R 12.03.2021, 19:18
ЧЕРНИШКИН - троль українофоб. Риторика провокатора . Пропагандист, що заробляє на подібних ресурсах . Цікаво , де модератор . Чи модератор з ним на одній хвилі ?
Юрий Чернышкин 13.03.2021, 19:01
Не нужно ровнять всех по себе. Или Вы решили, что вся страна тащится от законов, принятых [образа видалена модератором Work.ua] VIII созыва?!
P/S. До этого писал бесплатно, но если Вы готовы мне заплатить, я оставлю реквизиты карты Привата.
Irena R 15.03.2021, 10:47
йди кАнтактни с адНакласніками, там вдячні клієнти )
Valeria Chorna 16.03.2021, 12:36
+++++ совкова риторика
Юрий Чернышкин 15.03.2021, 15:16
Шановна пані, я теж можу запропонувати Вам десь піти. Но я буду выше этого. Адью!
Юрий Денисенко 15.03.2021, 21:23
...не слышим друг друга...
...не розуміємо...
...агресія і клипово-калейдоскопическое мировосприятие *(это Юрий Ч. не вам, это для Irena R! Но ей её агрессия не дает этого ни прочитать не услышать. Это печально!
Юрий Чернышкин 16.03.2021, 10:35
Приятно видеть комментарии людей с адекватным, критическим мировосприятием. Значит у страны ещё есть надежда.
Юрий Денисенко 16.03.2021, 14:40
...надежда есть всегда...
с каждым днем шансы у Надежды уменьшаются...
...у одних СМИшно-пропагандиский парафин и калейдоскоп в голове - = знаний и Всякой (!!) информации много, а СИСТЕМАТИЗИ́РОВАТЬ Не В состоянии...нет Образного мышления!
...у других наоборот знаний НеХватает -= даже нет попытки СИСТЕМАТИЗИ́РОВАТЬ ...
...а самое главное НАМ ВСЕМ НеХватает подлинной информации!!!!!!!
Ирина Карпенко 16.03.2021, 11:49
Статья ни о чём, причем на русском языке. "вам нужно создать украиноязычную среду" - среди кого? суржикоговорящих?, которые не "купують", а "купляють". Серед мого оточування є тільки 1!!! людина, котра дійсно розмовляє українською мовою. Мелодійною та співучою, це та мить при спілкуванні, коли слухаєшь, не що людина каже, а як.
Valeria Chorna 16.03.2021, 12:36
Стаття з порадами написана косо- криво- костурбато. Неначе гугл перевод з російської. І то тренер!!??? Нездара.
Юрий Тобота 19.03.2021, 22:28
Зачем собственникам бизнеса актерское мастерство ?

Щоб залишити коментар, потрібно увійти.