Щоб отримати цікаву та гарно оплачувану роботу в перспективній сфері, сьогодні недостатньо освоїти професію та періодично підвищувати кваліфікацію. Потрібно ще й позиціювати себе як спеціаліста певного рівня. Тобто, створити й розвивати власний професійний бренд. Як це зробити, знає контент-директор холдингової компанії UFuture та фонду K.Fund Альона Гусєва.

Про це експертка розповіла в рамках вебінару волонтерської освітньої ініціативи Code Club Україна «Менторство у вашому професійному бренді». Говорили про професійний бренд та як його можна підняти на новий рівень завдяки досвіду менторства — наставництва, передачі власних знань та досвіду іншим.

«Як це стосується мене?» — запитаєте ви. Безпосередньо, адже сьогодні кожен з нас — це персональний бренд, діяльність, місія і досягнення якого публікуються в соцмережах, резюме тощо. Ми всі перебуваємо в соціальному й діджитал-просторі. І підходячи до себе як до бренду, можна істотно підвищити власну цінність на ринку праці. Тож Work.ua публікує розповідь Альони Гусєвої про розповсюджені помилки під час створення професійного бренду. Поїхали!

Альона Гусєва
Альона Гусєва
PR-спеціаліст, спікер вебінару Code Club Україна

Успішність професійного бренду вимірюється тим, наскільки люди лояльні до того, що ви говорите та робите. Скільки людей реально вас порадять як класного спеціаліста або наскільки скористаються вашою порадою, довіряться рекомендаціям. Це про лояльність. Тож на шляху формування особистого бренду важливо не припускатися наступних помилок.

1. Страх говорити про себе

Частіше за все спеціалісти соромляться розповідати про свої здобутки, навички, вміння. Самі собі вони здаються не такими вже й класними. Вважають, що є набагато крутіші та успішніші особистості, на фоні яких вони губляться.

Потрібно долати цей блок. Розповідайте про себе — в ком’юніті, в соціальних мережах. В цьому на перших етапах вам зможуть допомогти близькі та особливо ментор. Це погляд «з боку» на якості, яких ви вже не помічаєте. Водночас наставник зможе підсвітити ті моменти, які вам потрібно допрацювати в особистому бренді. Так ви зможете спокійно розповідати про свої сильні сторони, а також про те, над чим зараз працюєте, в чому розвиваєтеся.

2. Відсутність фокусу на професійній діяльності

Це коли ви, наприклад, приходите на співбесіду і говорите «я можу бути таким спеціалістом, який вам потрібен», але ще додаєте, що можете займатися купою додаткових напрямків. Такий собі «і швець, і жнець, і в дуду грець».

Ми завжди прагнемо подати себе краще, але в ідеалі варто виокремити один напрямок.

Існує теорія, що світом керують не професії, а компетенції. Тому якщо у вас є 3-4 скіли, в яких ви розвиваєтеся постійно, це вам допоможе рости потім. Щоб поширене запитання рекрутера «Ким ви себе бачите за 5 років?» не викликало ступору, виходячи з цих напрямків, обирайте один, в якому ви максимально вправні та бачите перспективу. Адже коли немає цього фокуса, немає професійного бренду.

3. Нестача оригінальності

Це коли ви сліпо наслідуєте якогось успішного діяча або робите так, як вам сказав ваш керівник чи хтось авторитетний порадив.

Хороший наставник ніколи не скаже: «Роби так, як роблю я».

Варто сформувати особисті цінності, тому що коли ви проти всіх або за всіх, немає вас. Так, мають бути люди, на яких ви орієнтуєтеся. Але без фанатизму.

4. Відсутність системності в роботі над своїм брендом

Коли вас або занадто мало, або занадто багато. Неможливо написати один допис на місяць або раз на рік десь виступити й думати, що люди вас пам’ятають.

Тому що люди запам’ятовують системність. Сформуйте контент-план.

Також, якщо ми говоримо про професійний бренд, вам потрібно звикнути до того, що не все особисте залишиться особистим. Водночас не обов’язково відразу все говорити про себе. Достатньо поділитися з аудиторією всього 20% особистої інформації, щоб завоювати її довіру. Не обов’язково розповідати про чоловіка/дружину, дітей, скільки ви заробляєте.

Але потрібно чесно розповідати про те, як вас звільняли/наймали, як у вас виходили/не виходили проєкти, вдавалось/не вдавалось співробітництво. Розповідати дозовано і системно.

5. Намагання об’єднувати хобі з професією

Потрібно розмежовувати: ваше хобі — це не ваша професія. Якщо ви любите навчатися і постійно підвищуєте скіли, подумайте, наскільки це корелюється з вашою роботою і з тим, куди ви хочете рости. Якщо жодного зв’язку немає, варто говорити про щось одне.

При цьому правильне позиціювання вашого хобі може стати у пригоді. Наприклад, заняття спортом характеризують вас як людину, яка щодня встає о 7-й ранку та їде на фітнес або бігає. Це говорить про вашу системність і відповідальність.

6. Занадто вузька або широка аудиторія

Нам хочеться уваги мільйонів. Це наступний етап після подолання страху говорити про себе. Проте усі — це не ваша аудиторія. Ваша — це люди конкретно по вашому напрямку і ще плюс п’ять рукостискань, умовно.

Наприклад, коли ми говоримо про продажі, ви розумієте, що менеджери з продажів — люди, з якими ви маєте комунікувати. Вони тісно співпрацюють з операційним менеджментом, бізнес-девелопментом, аналітиками — це також ваша аудиторія, для якої ваші компетенції є цінними.

7. Консервування досвіду та знань

Не відмовляйтеся від чашки кави з тими, хто просить вашої допомоги. Консервуючи свої знання, уникаючи нетворкінгу та будь-якої кооперації, ви відмовляєтеся від подальшого розвитку.

Дуже гарно це працює в соцмережах, коли ви розповідаєте про проблему, для якої знайшли рішення, і про те, як до нього прийшли. Одразу до вас звернеться аудиторія, якій це відгукнеться. Особливо якщо ви виступаєте, ділитеся, відгукуєтеся на запрошення провести лекцію, вебінар. Досвід менторства — це плюс 100 балів до вашого професійного бренду та резюме.

Рекрутери відчувають: людина, яка ділиться, — успішний член команди. Це прекрасно розуміють за кордоном, де формат pro bono (це коли безкоштовно надають професійні послуги благодійним, громадським, некомерційним організаціям — прим. ред.) достатньо розвинутий. Менторство вже практикують та заохочують спеціалістів з таким досвідом провідні українські компанії, зокрема Таскомбанк, EPAM, Lohika, Tas Life, Ciklum, Sigma, Luxoft, SoftServe тощо. Тож якщо ви прагнете зробити свій професійний бренд успішним, варто стежити за тенденціями та рівнятися на кращих гравців ринку.

Існує хибне уявлення, що виграє в гонитві резюме той спеціаліст, в якого більше років досвіду або більше компетенції. Ні, зазвичай виграє той, хто вміє ділитися. Значить, він не тільки працює, а ще знаходить час виступити, розповісти, написати допис, записати відео. Значить він — людина, яка вміє ефективно використовувати час. Адже коли ми не тільки забираємо, а й віддаємо — це завжди історія про профіт.


Читайте також