У серпні 2023-го наша команда маркетингу побувала на масштабній конференції iForum, де Work.ua був титульним спонсором. Одним із виступів, які ми відвідали, була мінілекція маркетолога, засновника Sales Marketing System Петра Савича — «Управління розподіленими маркетинговими командами та практики емоційної стійкості співробітників».

Думаємо, ця тема буде цікава багатьом, тож вирішили поділитися інформацією з вами й на основі виступу Петра підготували статтю про проблеми роботи в розділених командах та шляхи їхнього розвʼязання. Запрошуємо до прочитання :)

Проблема: Немає емоційного звʼязку з командою

На онлайн-зустрічах у рази складніше встановити з учасниками емоційний контакт, настрій та ступінь налаштованості колег на роботу відчувається інакше або й не відчувається зовсім.

Це може призводити до розсинхронізації відділів, непорозумінь, зниження продуктивності.

Як розвʼязати: Запитання «Як ти?»

Петро Савич: Просте запитання «Як ти?» з тим, щоб почути, справді почути, та зрозуміти, що відбувається з людиною, дуже об’єднує і створює гармонію в колективі, коли розумієш, хто на якій хвилі.

Але важливо, щоб це не просто було «How are you? — Fine». Треба справді вислухати та зрозуміти, який емоційний стан, настрій у людини. І потім весь робочий мітинг ви будете розуміти, чому вона так чи інакше відповідає, чому вона так «перфомить», чи в неї якісь негаразди або ще щось.

Запитання «Як ти?» на початку зустрічі допомагає створити той спільний простір, якого так бракує в онлайні.

Проблема: Працівники неуважні, відволікаються на гаджети та інші вкладки

Спокуса переглядати сповіщення на телефоні, виконувати інші робочі завдання, дивитися якусь інформацію в інтернеті, поки говорить колега, в учасників онлайн-зустрічей досить велика (адже «ніхто й не помітить»). Так виникає неуважність під час мітингів, яка заважає розділеним командам у роботі.

Коли всі або більшість запрошених на зустріч відволікаються, спікер, звичайно, це відчуває й втрачає впевненість у собі та тому, що говорить. А учасники недоотримують важливу інформацію, що впливає на подальшу роботу.

Як розвʼязати: Правило ввімкненої камери

Петро Савич: Основне правило, яке я дуже рекомендую вам ввести — це обов’язково зустріч з увімкненими камерами. Та є важливий нюанс: ви маєте дозволити людям бути в піжамі, бути на дивані, в ліжку, пити пиво, їсти горішки та чипси тощо. Бо зазвичай саме через заборону мати «неробочий вигляд» люди не дуже хочуть вмикати камеру.

Та у розділених командах дуже важливо, щоб так ви бачили людей, їхні емоційні реакції. Тому дозвольте колегам прийти в піжамі, увімкнутися з ліжка, головне — щоб вони дотримувалися правила ввімкненої камери.

Проблема: Зустрічі в онлайні затягуються

В умовах онлайну стає неможливим повноцінний невербальний контакт із співрозмовниками (мова тіла). Тому учасники відеонарад часто надолужують це багатослівʼям — несвідомо розтягують свої доповіді, перемикаються на деталі, заглиблюються в пояснення, звертають увагу на всі доступні знаки розуміння або нерозуміння від колег, не вкладаються в таймінг.

Це збільшує тривалість зустрічей, особливо, якщо це так званий «стендап» — зустріч, на якій поділитися чимось мають всі учасники. У результаті те, що мало займати мінімум часу та енергії, може стати виснажливим для команди та впливати на продуктивність в інших задачах.

Як розвʼязати: Чітка структура виступу

Петро Савич: Хочу з вами поділитися управлінським фреймворком, який допоможе зробити продуктивними зустрічі-стендапи, так, щоб керівник не розпитував співробітника, що відбувається на проєкті, а щоб працівники самі розповідали та були проактивними.

Це чотири з половиною запитання, на які кожен співробітник на стендапі має дати відповіді:

1. Які були результати за минулий тиждень (день, місяць).

2. Які були досягнення?

3. Які проблеми або труднощі виникли?

3.1. Як зробити, щоб такі проблеми не виникали у майбутньому?

4. Які плани на цей тиждень (день, місяць)?

Ці запитання дозволяють вашій команді автономно проактивно доповідати за якоюсь схемою (тож не відволікатися й не втрачати час — прим. ред.) й не тільки звітувати перед вами про всі події, а й самостійно планувати, що робити далі (а отже, бути включеними в робочий процес і зацікавленими в досягненні результатів — прим. ред.).

Якщо вас зацікавили, допомогли покращити роботу з віддаленими колегами ці тези з виступу Петра Савича, дивіться повний запис цієї та інших лекцій на YouYube-каналі iForum.


Читайте також