Дженніфер Л. Бланк — кар’єрний тренер і давній учасник міжнародної організації Toastmasters, яка займається розвитком навичок комунікації та лідерства. Експерт розповіла, на що шукачам потрібно звернути увагу під час підготовки до співбесіди. Work.ua доповнює і публікує 10 порад від тренера. Серед них ви знайдете традиційні та зовсім несподівані пункти. Озброюйтеся ними й вперед — підкорювати HR-менеджерів та отримувати роботу мрії.

1. Знайте себе

Перший крок включає критичне мислення й самосвідомість. Загляньте всередину себе, зрозумійте свої цінності та пріоритети. Це допоможе вам визначитися, які види робіт і організацій найкраще підходять для вас. І вирушивши на співбесіду до відповідної компанії, ви будете впевнені, що теж підходите їм, адже ставите перед собою спільні глобальні цілі.

2. Проведіть дослідження

Дізнайтеся більше про саму компанію, галузь, в якій вона працює. Також можна переглянути соцмережі засновників підприємства, людей, які вже там працюють, майбутніх інтерв’юерів, якщо вам відомі імена HR-менеджерів. Це допоможе під час співбесіди підкреслити ваші знання про організацію і показати, що ви зацікавлені в роботі.

3. Згадайте конкретні приклади

Згадайте історії з кар’єри, які демонструють ваші сильні сторони, навички і досвід. Це особливо корисно для поведінкових інтерв’ю, де ейчар розглядає минулі результати в схожих ситуаціях як найбільш точний прогноз результатів вашої роботи в майбутньому.

4. Підготуйте запитання

Якщо на співбесіді шукач ставить питання, це показує його зацікавленість у роботі й готовність проявляти ініціативу. У відповідях співрозмовника ви також отримуєте критично важливу інформацію про роботу, організацію, керівника і колег, яка допоможе оцінити, чи підходить вам посада.

5. Продумайте свої відповіді

Спробуйте передбачити питання, які можуть виникнути на зустрічі. Потренуйтеся відповідати на них. У відповідях спирайтеся на досвід, навички та інші кваліфікації, які можуть стати в пригоді в майбутній роботі.

6. Репетируйте вголос

Зосередьтеся на питаннях, які є для вас викликом, і озвучте ваші відповіді вголос, щоб почути, як вони звучать. Щоб додати більше ясності та глибини вашим відповідям, спробуйте використовувати підхід STAR (Ситуація, Завдання, Дія, Результат): спочатку описуєте ситуацію, потім — завдання, що стояло перед вами, розповідаєте про те, що робили, а в кінці — про отриманий результат.

7. Попрактикуйтесь у використанні технологій

Якщо попереду онлайн-співбесіда, обов’язково протестуйте популярні платформи для відеозв’язку перед зустріччю, щоб переконатися, що вільно ними послуговуєтеся. Подбайте про атмосферу, яка буде оточувати вас під час відеоспівбесіди, щоб ви презентували себе не тільки тим, що ви говорите, але і тим, що видно камері.

8. Справте правильне враження

Хочете постати найпрофесійнішою людиною всіх часів? Приходьте раніше на місце проведення співбесіди, вдягніться відповідним чином, вимкніть свій мобільний телефон, зосередьтеся на співбесіді й активно слухайте інтерв’юера. І не забудьте привітатися і посміхнутися всім, кого зустрічаєте в офісі.

9. Покажіть емоційний інтелект

Роботодавці по всьому світу все частіше шукають людей з розвиненим емоційним інтелектом. Демонструйте ці навички протягом усього процесу співбесіди, щоб показати, що ви можете орієнтуватися в глобальних і складних умовах роботи. Як це зробити, дізнайтся зі статті Work.ua «Soft skills: як правильно розповісти ейчару про комунікабельність».

10. Будьте собою

На таких відповідальних зустрічах, як співбесіда, нам всім хочеться здаватися якнайкращими і якнайпрофесійнішими. Але це не привід піддаватися спокусі прикинутися іншою людиною. Адже тоді після співбесіди ви просто не зрозумієте, підходите ви чи ні. А для шукача розуміти це так само важливо, як і для його потенційного роботодавця.

Джерело: Toastmasters


Читайте також