Супровідний лист — це документ, який шукач додає до резюме, щоб розповісти про те, як сильно він хоче отримати саме цю роботу та чим його навички й досвід будуть корисні потенційному роботодавцю.

Це дуже крутий інструмент як для шукачів, так і для роботодавців. І справді багато компаній вимагають супровідні листи разом з резюме. Але деякі кандидати пишуть їх абияк або зовсім ігнорують цю вимогу.

Не треба так. Дайте собі шанс стати конкурентоздатним спеціалістом за лічені хвилини. Work.ua пропонує вам скористатися цими порадами, щоб написати ідеальний супровідний лист і ніде не налажати.

1. Звертайтеся безпосередньо до менеджера з найму

Якщо це можливо, уникайте фрази «Тому, кого це може зацікавити» у темі чи на початку листа. Чому це важливо?

Це загальна фраза, вона водночас призначена для всіх і ні для кого. Рекрутер буде отримувати сотні подібних листів, і щоб саме ваш привернув його увагу, потрібно діяти нестандартно від самого початку.

Звертайтеся до людини на ім’я, а не за шаблоном. Якщо ж ви не знаєте ім’я рекрутера, бо у тексті вакансії воно не вказане, зайдіть на сайт компанії або зателефонуйте до HR-відділу організації, куди хочете влаштуватися на роботу, щоб дізнатися потрібні дані.

І тільки якщо вам не вдалося вивідати інформацію, то обмежтеся «Добридень», «Вітаю» без усіляких панібратських додатків на кшталт «Привіт, любий рекрутере» або «Вітаю, мій майбутній роботодавцю».

2. Використовуйте чітку та лаконічну мову

Пам’ятаєте епізод серіалу «Друзі», коли Джої на прохання Моніки й Чендлера писав листа комісії з усиновлення, використовуючи тезаурус? То ми нагадаємо:

У нього вийшла така нісенітниця, що друзі забракували написане, а Джої довелося переписувати текст.

З супровідним листом може вийти така ж історія. Щоб не виглядати зарозумілим, неграмотним або занадто наївним, пишіть простою мовою, без словників синонімів та тезаурусу. Обов’язково сформулюйте свій лист професійно та ввічливо.

Уникайте надмірної кількості технічних висловлювань, якщо ви, звісно, не подаєте свою кандидатуру на посаду ракетника або нещодавно не винайшли ліки проти невиліковної хвороби.

3. Ні — копіюванню та шаблонам

Будемо відвертими, більшість людей, які вперше пишуть супровідний лист, не знають, як це правильно робити, тому шукають готові шаблони у Google. І це нормальна практика, але є кілька нюансів.

Уявіть, скільки ще кандидатів можуть взяти такий самий приклад з пошуковика й надіслати менеджеру з найму. Багато. Тому це провальна тактика.

Дотримуйтеся відповідного формату супровідних листів, як того вимагає компанія, але уникайте стандартних текстів. Якщо вже використовувати шаблон, то для структури, а не для вмісту.

Постарайтеся оригінально розповісти про себе — свою історію, а не якогось шаблонного Олега з інтернету.

4. Використовуйте супровідний лист, щоб розширити своє резюме, а не повторювати його

Супровідний лист повинен стати вишенькою на торті вашої професійної візитівки. Тому не повторюйте інформацію з резюме, а поясніть своїми словами, чому ваша кваліфікація робить вас найкращим кандидатом на ту чи іншу посаду.

Використовуйте реальні факти, щоб підкреслити свої вміння та навички й те, яку користь принесе ваш попередній досвід компанії.

5. Виконайте всі умови й дайте відповіді на будь-які запитання

Якщо вакансія вимагає супровідного листа, то у ній же шукайте набір інструкцій, в яких точно прописано, що потенційний роботодавець прагне бачити у ньому. Наприклад, коли вас простять: «Напишіть супровідний лист і розкажіть, чому ви хочете працювати у нашій компанії та що вас мотивує», то про це і розповідайте, без лірики та води.

Обов’язково дайте відповіді на всі пункти, якщо хочете пройти на наступний етап — співбесіду. Якщо вам не вдається виконати основні вимоги, можете бути певні, рекрутер не буде розглядати вашу кандидатуру.

6. Перевіряйте правопис та граматику

Перше враження має вирішальне значення, і супровідний лист з орфографічними та граматичними помилками здатний його зіпсувати.

Грамотний текст говорить про те, що кандидат є освіченою, уважною до деталей, акуратною людиною. А ще це свідчить про елементарну повагу.

Зробіть собі послугу та обов’язково перевірте свій супровідний лист через спеціальні сервіси, дайте почитати друг чи професійному редактору.

7. Покажіть свою впевненість

Кінець вашого супровідного листа має бути найцікавішим місцем тексту. Завершіть його феєричним абзацом, який продемонструє вашу пристрасть до роботи, мотивацію та здатність принести користь майбутньому роботодавцю. Тобто рекрутер повинен читати його і ридати від щастя, тому що перед ним лист найкращого кандидата, який підтримує місію компанії.


Читайте також