«Флоротека» вже понад 8 років працює у сфері гуртових продажів квіткової продукції, має філії у Львові, Києві та Дніпрі. З початком повномаштабного вторгнення рф компанія не припиняла роботу, але втратила майже половину працівників: одні пішли захищати Україну від ворога, інші змінили місце проживання.

Тож робота менеджерів із персоналу суттєво ускладнилась. Вони мали швидко поповнити команду новими людьми й одночасно зберегти контакт із тими, хто вимушено виїхав. Це було завдання із зірочкою, зважаючи й на те, що специфіка діяльності компанії не передбачає віддаленої роботи.

Попри це, протягом року «Флоротека» найняла 22 нових працівників лише у львівську команду. Як це вдалося зробити, а також про проблеми ринку праці та їхнє подолання, Work.ua розповіла HR-менеджерка компанії.

Оксана Детинченко
Оксана Детинченко
HR-менеджерка компанії «Флоротека»

Маємо кадровий голод, що йде в ногу з безробіттям

Сьогодні ринок роботодавця спраглий на якісні кадри. Попри очікування, процес найму не спростився, навпаки, стало важче. В українських компаній однакові проблеми: мобілізація та еміграція. У сфері торгівлі, складу, логістики справді бракує працівників різних рівнів кваліфікації, схожа ситуація у будівництві, сільському господарстві, виробничому секторі, рітейлі.

З початком війни компанія не припиняла роботу й продовжила доставляти квіти клієнтам

З початком війни компанія не припиняла роботу й продовжила доставляти квіти клієнтам

На прикладі Львова: здавалося б, до міста переїхала величезна кількість людей зі східних областей України, проте й велика частина бізнесів переїхала. Крім того, активізувався так званий «відтік мізків», що й до війни був загрозливою тенденцією.

Також для нашої компанії проблемою стала втрата чоловічої частини команди. Ми в жодному разі не прихильники гендерної дискримінації, та найняти жінку на посаду водія чи комірника з низкою обов’язків вантажника — сьогодні на межі фантастики…

Проблеми криються не тільки в цьому. Усі шукачі хочуть гнучкий графік, максимально комфортні умови праці, високу заробітну плату і на менше не погоджуються. Але такі опції в сукупності можливі хіба що в ІТ-секторі.

Натомість у торгівлі, логістиці трапляються не надто комфортні умови праці, не дуже зручний графік, а дистанційна робота неможлива взагалі. Проте цей сектор надзвичайно важливий і доволі добре оплачуваний. Як результат — маємо кадровий голод, що йде в ногу з безробіттям.

Частково йдеться навіть не про досвід, навички чи здібності кандидатів, а про банальне бажання працювати й виконувати свою роботу добре, розвиватися та навчатися.

Проблема зрозуміла: що ж робити?

За законом попиту-пропозиції ринок праці має реагувати на брак кадрів. Уже зараз бізнес намагається йти на зустріч шукачу, але часто можливості впираються в реалії.

Ледь не єдиним інструментом впливу подекуди залишається рівень заробітної плати. Та, як показує досвід, іноді потенційний працівник надасть перевагу нижчому доходу, але комфортнішим умовам роботи та меншому рівню відповідальності.

Що можна зробити?

  • Більше вкладатися в навчання колег, якщо компанія може собі це дозволити.
  • Менш вимогливо ставитися до кандидатів.
  • Інвестувати в технології, щоб мінімізувати залежність від кадрів.
  • Звернути увагу на працівників без досвіду й наймати їх.

У «Флоротеці» нові працівники протягом місяця проходять навчання: наставники допомагають їм опанувати асортимент товарів компанії, вникнути в робочі процеси. Вони вчаться працювати з логістичними й складськими програмами, які ми застосовуємо в роботі. Компанія почала наймати дуже юних кандидатів зовсім без досвіду роботи.

Компанія «Флоротека» в новому складі

Компанія «Флоротека» в оновленому складі

Також використовуємо для найму співробітників всі можливі канали. Наприклад, наша компанія не врізала видатки на HR-ланку з початком великої війни, та, звісно, намагаємось економити. І поки що ми не готові платити за програми автоматизації рекрутингу (вони коштують близько 1 тис. дол. на рік). Тож система управління наймом — СУН від Work.ua стала для нас приємним бонусом. Користуємося нею від початку.

Раніше для управління наймом послуговувалися здебільшого Excel- та ґуґл-таблицями. СУН значно оптимізував роботу HR у нашій компанії. Система гнучка і зручна, максимально проста в користуванні, що безперечно полегшує рекрутинг.

Нещодавно з’явилась можливість адаптувати під свої потреби панель воронки найму. Для мене особисто безцінною є функціональність залишати коментарі щодо досвіду взаємодії з кандидатом по кожній з вакансій, на яку він відгукувався.

Ми максимально використовуємо систему управління наймом 😊 Гадаю, СУН від Work.ua може стати в пригоді компаніям різного типу та розміру. Невеликим бізнесам система повністю забезпечить автоматизацію найму, а середні та великі зможуть доповнити нею наявні ресурси.


Читайте також