Зараз багато хто з нас працює з дому, проводячи свій робочий день на дивані з ноутбуком на колінах або сидячи на жорсткому стільці. І звичайно ж, організм навряд чи скаже нам за це спасибі.

Незручне робоче місце може вплинути не тільки на здоров’я, але і на продуктивність та ефективність співробітника, а отже — й на його кар’єрні перспективи та заробіток.

То як же організувати робочий простір вдома так, щоб шия, спина і все, що нижче, не страждали і щоб працездатність залишалася на належному рівні? Відповідь: облаштувати вдома ергономічне робоче місце. Ергономіка, хоч і звучить страшнувато, — зовсім нескладна і не вимагає наукового ступеня в інженерії.

Work.ua розповідає все докладно.

Що таке ергономічність

Ідея ергономічності позначає процес проєктування, який гарантує, що предмети та простори підходять людям, які їх використовують. Коли все ергономічно, людина отримує більше комфорту, знижується ризик травм і підвищується продуктивність.

Попри те, що ергономіка часто пов’язана з робочим місцем, вона може бути застосована у всіх сферах, де люди взаємодіють з простором і продуктами. Наприклад, виробники автомобілів стурбовані ергономікою, про правильну ергономіку піклуються дизайнери кінотеатрів, лекційних аудиторій і навіть унітазів.

Некомфортне робоче місце: чому це погано

Незручне положення тіла під час роботи може привести до таких травм:

  • Синдром зап’ястного каналу — відчувається, як поколювання, оніміння і слабкість в руці.
  • Тендиніт — біль у суглобах. Може вражати лікті та коліна, а також інші суглоби.
  • Травми спини. Через недолугу позу під час роботи збільшується навантаження на м’язи спини, хребет перебуває в такому положенні, яке викликає тиск на диски, звідси й біль.
  • Розтягнення м’язів. Це одна з найбільш часто реєстрованих травм на роботі.
  • Тригерний палець — стан, за якого палець «застряє» в певному положенні, наприклад у зігнутому — щоб випрямити його, потрібно докласти певне зусилля, це приносить біль і дискомфорт. Захворювання вражає людей, у яких при роботі напружуються руки, кисті.

Як забезпечити ергономіку на робочому місці

Щоб уникнути цих травм і захворювань, зробити робоче місце вдома ергономічним, тобто комфортним, дотримуйтеся таких рекомендацій.

Виділіть окремий робочий простір

Дуже важливо виділити в будинку або квартирі місце, яке ви будете використовувати як офіс. Диван, ліжко, кухонний куточок — не підходять. Це має бути окремий простір, призначений тільки для роботи.

Захаращене робоче місце негативно позначається на продуктивності, оскільки ускладнює пошук потрібних речей. А коли ви постійно щось шукаєте, ви відчуваєте стрес, і працездатність знижується. Крім того, зайві предмети та меблі будуть створювати небезпеку ударів (наприклад, ви можете спіткнутися).

Зверніть увагу на освітлення

В якому б приміщенні ви не працювали, освітлення дуже важливе. Якщо воно неправильне, вам доведеться мружитися і присуватися ближче до екрана. Це може порушити зір і поставу.

Знайдіть зручні стілець і стіл

Незалежно від того, працюєте ви вдома або в офісі, ви, ймовірно, будете проводити більшу частину часу сидячи. Ось чому перше, про що вам потрібно подумати, — це стілець. Офісне крісло, яке можна регулювати, — найкращий варіант. Воно позбавить вас від дискомфорту в області шиї та попереку.

А якщо у вас немає можливості придбати офісне крісло або забрати його з офісу, підкладання твердої подушки або щільно складеного рушника під сідниці підніме стегна і забезпечить правильний вигин хребта, що зробить сидіння більш комфортним.

Ще стілець має бути такої висоти, щоб ви могли ставити ноги на підлогу. Якщо купувати регульований стілець — не в ваших планах, подумайте про придбання підставки для ніг.

Переконайтеся, що ваш стіл досить великий, щоб на ньому можна було розмістити предмети або інструменти, з якими ви працюєте, наприклад телефон, ноутбук, настільний календар, письмове приладдя.

Стіл повинен дозволяти вам сидіти прямо і розташовувати екрани на рівні очей. Якщо ви не готові поміняти стіл, вам може допомогти регульована підставка для ноутбука.

Оцініть і за необхідності змініть розташування ноутбука або монітора

Положення вашого ноутбука або монітора на столі визначає, наскільки комфортно буде вашій спині, плечам і шиї під час роботи:

  • Якщо ноутбук або монітор розташовані занадто високо, ви будете проводити більшу частину свого часу, дивлячись вгору, що може викликати напругу в шиї.
  • Якщо екрани будуть занадто низькими, ви будете весь час дивитися вниз і зігнете шию вперед, це загрожує так званим «синдромом комп’ютерної шиї»: біль у верхній частині спини та плечах, у потилиці, затікання шиї, викривлення хребта і поява сутулості.

Потрібно знайти рівень, на якому ваша голова не буде ні занадто піднята, ні занадто опущена, і шия перестане затікати.

Виробіть ергономічну поведінку

Навіть найзручніше робоче місце може не допомогти, якщо ви не слухатимете своє тіло. Коли ви відчуваєте дискомфорт, не ігноруйте це. Це відчуття може бути ознакою того, що ви втомилися або вам потрібно щось змінити.

  1. Час від часу вставайте, щоб виконувати завдання, для яких не потрібен комп’ютер, наприклад телефонні дзвінки.
  2. Робіть перерви в роботі. Західні медики кажуть, що знизити навантаження на очі допоможе принцип «20-20-20». Він звучить так: «Кожні 20 хвилин, проведених перед екраном, людина повинна дивитися на щось на відстані 20 футів протягом 20 секунд» (20 футів — це трохи більше ніж 6 метрів).
  3. Нехай у вас завжди буде доступ до води: поставте глек і склянку на стіл, щоб вони завжди були під рукою.

Ці та інші звички допоможуть вам почуватися ще комфортніше у вашому оновленому, ергономічному, домашньому офісі й у підсумку стати продуктивнішим і щасливішим.

Джерело: officechairpicks.com


Читайте також



2 коментарі

Юрий Тобота 07.04.2021, 21:17
Так а в чем разница - убивать зрение, работая на компьютере дома, или убивать зрение, работая на компьютере в офисе ????? Иначе говоря, эти советы по сохранению зрения подходят только работающим из дому?
Владислав Семененнко 10.04.2021, 22:18
.....0к

Щоб залишити коментар, потрібно увійти.