Як виглядає керівник, який не делегує? Постійно занурений у роботу, з нескінченним списком завдань і найчастіше роздратований.

«Ефективне делегування є, мабуть, найкращим індикатором ефективного управління з тієї простої причини, що воно є основою як для зростання особистості, так і для зростання організації», — каже американський підприємець, автор книг та мотиваційний спікер Стівен Р. Кові.

Якщо ви страждаєте від купи завдань, що звалюються на вас кожного дня, і ніяк не можете делегувати їх, найімовірніше ви припускаєтеся цих 5 помилок.

Усе зроблю сам

Проблема багатьох підприємців і керівників у тому, що вони вважають своїх підлеглих нездатними вирішувати завдання. Вони впевнені, що самі впораються краще і швидше. Це веде до того, що керівник завантажує себе робочими завданнями й не може оцінити ситуацію в бізнесі загалом. Його монітор обклеєний наліпками з нагадуваннями, а робота стоїть на місці.

Такий керівник не розуміє, що передавши відповідальність іншим людям, він зможе направити свою енергію на інші важливі справи, ті, які дійсно може вирішити тільки він. І ризикує втратити посаду або бізнес, якщо він керує своїм підприємством.

Ваші завдання мають бути масштабними, а не зведеними до виконання повсякденних справ, вишиковуйте стратегію розвитку й контролюйте бізнес-процеси.

«Робіть так, як я кажу»

Звичайно, бувають ситуації, коли процес особливо важливий чи складний і треба дати співробітникам чіткі ТЗ для досягнення поставленого завдання. Але найчастіше важливий результат.

Контроль вбиває ініціативу ваших підлеглих, та й до того ж змушує вас бути вкрай залученим в усі процеси.

Відпустіть ситуацію, дайте співробітникам можливість самостійно вирішувати поставлені завдання, самостійно допускати помилки й отримувати досвід.

Якщо ці помилки не приведуть до яких-небудь фатальних результатів, то будьте впевнені, незабаром ви отримаєте самостійну команду, здатну вирішувати складні завдання вашої компанії.

Зроби те, не знаю, що

Подібне ТЗ вбиває час та мотивацію співробітників так само і як мікроменеджмент. Час, який вони могли витратити на ефективну роботу, марнується, люди відчувають себе розбитими і нездатними ні на що, бо не виконали поставлене завдання й не виправдали очікувань.

Так, керівник не зобов’язаний робити все за всіх, але його мета — поставити конкретні завдання кожному співробітнику. Тоді робота буде продуктивною. Ефективність можлива лише за наявності конкретної мети.

Якщо ви не можете пояснити на словах — візьміть маркер і візуалізуйте завдання, поки самі не зрозумієте, що конкретно ви хочете отримати. І тоді тільки ставте завдання.

Делегування функцій або повноважень групі співробітників без індивідуальної відповідальності

Тут усе зовсім просто. Запам’ятайте одне просте правило: там, де за результат відповідають усі, у результаті, не відповідає ніхто і швидше за все його (результату) не буде.

Розмиті терміни початку й завершення виконання завдання

«Як?! Ви ще не зробили?! Це потрібно було вчора!» — якщо вам часто доводиться вигукувати такі фрази, ймовірно, ви просите виконати завдання «до кінця тижня / місяця», «завтра», «ще на вчора».

Тож, ставлячи завдання, не забувайте вказувати чітку дату й час, до якого його необхідно виконати.

Й зауважте, що цей термін має бути реальним не тільки для вас, але і для людини, якій ви делегуєте завдання, інакше ви ризикуєте отримати на виході незадовільний результат.


Читайте також

у
10 признаков хорошего руководителя
у
10 признаков хорошего 10 признаков хорошего руководителя