У кожного є право на помилку. Але як би не хотілося просто все кинути, необхідно вирішувати проблему. Як це зробити без наслідків, розповість Work.ua.

Забудьте про паніку

Навіть роботи дають збої, а ми — люди, тож не дивно, що іноді помиляємося. Дайте собі право на помилку, тоді й пункт з панікою можна буде перескочити. Але якщо вона почалася, то ось що краще зробити, щоб зібратися.

  1. Перші 10 секунд дайте волю емоціям, можете покричати або навпаки, дивитися в одну точку.
  2. Тепер порахуйте до 10, заспокойтеся, зробіть глибокий вдих та видих, попийте води і проаналізуйте ситуацію.
  3. Поміркуйте, як можна описати те, що сталося, сформулюйте короткі пропозиції, щоб розповісти про помилку колегам. Це допоможе, по-перше, зосередитися, а по-друге, ви не почнете панікувати через те, що вас не розуміють.

Будьте чесними у всьому

Завжди сміливо зізнавайтесь у скоєному колегам, начальнику або клієнтам. Ви ж не спеціально помилилися, а отже, що швидше і точніше ви розповісте про проблему, то швидше вони допоможуть її вирішити.

Не погіршуйте ситуацію брехнею. Адже насправді, звільнити можуть не через помилки, а через брехню.

Продумайте план рішення

Не вийде просто сказати про помилку і чекати, доки її вирішить хтось інший. Вам можуть допомогти, але основний план доведеться вигадувати самостійно. Адже тільки ви в курсі суті проблеми.

  1. План повинен складатися з дії і результату, який за нею слідує.
  2. Подумайте, яких відділів може торкнутися ваша помилка і кого, крім свого начальника, необхідно попередити.
  3. Пропишіть всі інструменти, які вам знадобляться для вирішення проблеми.

Покажіть, що ви здатні все виправити, продемонструйте свої найкращі вміння і навички. Саме такі стресові ситуації розкривають потенціал і показують, як ви можете діяти оперативно, без паніки, застосовувати творчі здібності.

Проведіть роботу над помилками

Заведіть журнал помилок. Зробіть таблицю з такими стовпцями:

  • дата, коли виникла помилка;
  • де виникла (на якому етапі роботи, в якому підрозділі, на якій ділянці тощо);
  • опис проблеми;
  • як вирішили.

Це допоможе швидше орієнтуватися в різних непередбачених ситуаціях і знаходити оптимальне вирішення проблем.

Якщо вести журнал регулярно, то можна зробити класифікатор помилок. Він допоможе не здійснювати їх надалі, виділити проблеми, котрі спричиняють факапи.

Наприклад, відбувається збій системи розсилок. Це може бути проблема в технології, а може бути — помилка співробітника. У першому випадку несправність допоможе виправити програміст, а в другому — необхідно поговорити з колегою. Можливо, у нього неточні інструкції, він занадто завантажений, що не вистачає сил помічати деталі або ж просто халатно ставиться до справи.


Читайте також



9 коментарів

Андрей Дергачев 01.09.2020, 21:55
У каждого есть право на ошибку?
Значит пилот самолёта, машинист поезда, инженеры конструкторы тоже имеют право на ошибку и все равно что за этой ошибкой будет гибель и сломанные судьбы людей?
А что насчёт запусков космических летательных аппаратов, стоимостью миллионы долларов и годы работ, здесь тоже можно сказать: "ну подумаешь ошибочка вышла, с кем не бывает?"
Анатолий Федотов 03.09.2020, 00:00
Нужно внимательно прочитать материал, разобраться в нем, а не критиковать без понимания. Не ошибается тот, кто ничего не делает. А если допустил ошибку, то ее нужно исправить и не допустить в дальнейшем. В статье не говорится о халатности приведшей к гибели людей или разорению компаний. К тому же у каждого человека есть свой условный уровень "права на ошибку". Владелец 100 млн у.е. может принять ошибочное решение и потерять 2 млн у.е. и более. А сантехник, может забыть закрыть кран по стояку и снять батарею. Это разные ошибки разных людей. Ни один инженер в мире не делает космический аппарат лично и не допускает критическую ошибку. Над проектом работают сотни людей. И проводят множество промежуточных испытаний для исключения смертельных ошибок. И даже при этом все понимают, что ошибок не избежать. Множество примеров ошибок в расчетах приведших к гибели экипажей тех же шаттлов или новых самолетов. Т.е. у инженеров есть право на ошибку, правда она может дорого стоить, не без этого. Но наказывают в основном за халатность, а не текущие за ошибки.
Ганна Наумчук 03.09.2020, 16:30
Підтримую
Максим Баранник 02.09.2020, 17:13
То есть самолеты не падают? Зато быстро...
Ирина Цебенко 06.09.2020, 10:32
😊 да у каждого своя работа и везде существует человеческий фактор, обстоятельства, в связи с чем могут ошибиться. Вот только Вы Максим правы! Один не верно бумажку распечатает с ущербом в пять копеек, а другого ошибка может нанести урон с человеческими жертвами.
Олег Донец 06.09.2020, 20:31
О, work.ua почав матюкатися?
Ирина Цебенко 07.09.2020, 09:42
Где вы здесь увидели не нормативную лексику?
Олег Донец 11.09.2020, 13:11
"F*ck up " уже перестало быть матерным?
Ігор Сенів 07.09.2020, 10:55
Сортуйте інформацію та працюйте над своїми помилками. І буде вам щастя.

Щоб залишити коментар, потрібно увійти.