Цієї осені в компанії «Київстар» розпочалося чергове стажування за програмою Returnship. Це проєкт для людей з великою перервою в роботі, а також для тих, хто вирішив повністю змінити напрям діяльності. Work.ua публікує розповідь компанії про початок програми. Можливо, вона надихне і вас влаштувати стажування й поповнити штат цілеспрямованими, амбітними працівниками, які не бояться викликів та конкуренції.

Отож, кейс.

Returnship — це програма «Київстар» для дорослих стажерів. (Для студентів є інша програма — STARt Yourself.) Проєктом Returnship компанія прагне звернути увагу на тренд Diversity: роботодавець не повинен мати упереджень щодо віку, статі, переконань, сімейного стану тощо.

Взяти участь у конкурсі на місце стажера Returnship могли кандидати з досвідом роботи, які мали перерву у кар’єрі або хотіли спробувати себе у незнайомій галузі. Обов’язковою умовою участі було те, щоб кандидати на момент подачі заявки були непрацевлаштованими, адже програма стажування передбачає повну зайнятість.

Спочатку рекрутери «Київстар» зібрали заявки від департаментів компанії, сформували кількість місць та провели конкурс. Важливо розуміти, що керівники напрямів не просто шукали людей у відділ, вони зголосилися взяти на себе зобов’язання і супроводжувати стажерів, ділитись з ними знаннями та допомогти розвивати навички.

Щоб зібрати заявки, компанія розробила лендинг з інформацією про проєкт, там само була й анкета для охочих пройти стажування. Інформування провели за допомогою публікацій у ЗМІ, внутрішніх комунікацій, постів у соцмережах, взаємодії з профільними спільнотами. Новина стала популярною з перших днів, про що говорить і кількість охочих долучитися до проєкту.

«На участь у проєкті подали заявки 915 спеціалістів! Обирати стажерів серед кандидатів було дуже складно, адже на одне місце претендували 60 осіб», — діляться організатори програми.

Компанія отримала заявки від кандидатів 33-70 років, при цьому найактивнішими були учасники вікової групи 33-49 років. Цікаво, що найбільше надійшло анкет за напрямком маркетинг, на цю спеціальність подалась 241 особа. Середній вік стажерів, які пройшли конкурс, — 35-42 роки. Найстаршому з учасників стажування — 52 роки.

Рекрутери «Київстар» опрацювали всі анкети, відібрали ті, які відповідали умовам компанії. З кандидатами провели співбесіди. Усім учасникам надали зворотний зв’язок — листи на електронну пошту.

«Ми не змогли обмежитись лімітом місць і замість запланованих 12, до колективу компанії долучились 15 стажерів. Вони працюють, навчаються та отримують досвід у підрозділах IT, роздрібного продажу, корпоративного ринку, управління змінами, маркетингу, HR, фінансів, кібербезпеки, логістики та PR», — коментує Світлана Кончаніна, керівниця відділу із залучення талантів «Київстар».

Програма стажування розрахована на 4 місяці, учасники офіційно оформлені до штату. Вони працюють повний робочий день, з понеділка до п’ятниці. Їхню роботу супроводжують наставники (баді), які консультують з різних питань, допомагають відновити чи отримати першочергові навики роботи.

Після введення карантинних обмежень більшість співробітників компанії працюють дистанційно. Робочі питання вирішуються онлайн. Доки діятиме карантин, компанія працюватиме за гібридною моделлю: частково з офісу, частково віддалено. Стажери працюють у такому ж режимі.

     «Про програму Returnship дізналася випадково: шукала стажування для сина-студента, а знайшла для себе. Заповнила анкету, вибравши напрямки в яких хочу працювати, пройшла онлайн-співбесіду. Коли повідомили, що проходжу за конкурсом в цікавий мені PR-департамент компанії, я була щаслива — це унікальна можливість працювати на „кухні“, де створюються корисні та унікальні проєкти (ще з минулого року я була в захваті від соціальної програми „Смартфон для батьків“), навчитися сучасним підходам в організації комунікацій, зовнішніх і внутрішніх, прокачати свої навички.

За місяць роботи, як і раніше, відчуваю задоволення від налагоджених бізнес-процесів в компанії, уважного ставлення до людей, демократичної атмосфери, соціальних ініціатив. Я й уявити не могла, як все грамотно налаштоване і які професіонали мене оточуватимуть. Притому вік значення не має. Є люди, що працюють 23 роки в компанії, а є 23-річні керівники напрямків!» — розповідає Інна Романюк, стажер у департаменті корпоративних комунікацій.

     «Раніше я працювала у відділі продажу В2С, і корпоративний бізнес був для мене чимось загадковим. Мені завжди було цікаво, як воно — працювати саме з бізнесом і для нього. Великі корпоративні продажі — це ціла наука, і я в цьому переконуюсь кожного для на стажуванні. Це велика комплексна робота команди, вміння працювати як з клієнтом, так і з внутрішньою командою, — ділиться враженнями Ганна Кадиш, стажер відділу продажу корпоративних рішень. — Я в захваті від самої можливості стажування для дорослих. Особисто для мене це дійсно шанс повернутися до справи та реалізовувати себе як професіонал. Я дуже пишаюся тим, що я стажер. Спочатку було лячно, адже у мене була досить довга перерва у роботі, і адаптація онлайн — це також певний виклик. Інформації багато і нових для мене термінів теж, можливостей безліч і зараз я розумію, що все залежить від мене».

Що ж буде після стажування? За наявності вакансій компанія готова пропонувати кандидатам роботу, проте варто розуміти що кожен випадок індивідуальний. Наприклад, у 2019 році з 9 стажерів програми до колективу «Київстар» приєдналися 7 співробітників. При цьому, були кандидати, які стажувались за однією спеціальністю, а продовжили працювати — за іншою.

Більше про користь подібних програм для бізнесу читайте в статті Work.ua «Чому компаніям важливо влаштовувати стажування».

Зображення з х/ф The Intern, 2015 р.


Читайте також