Одна зі складових wellbeing співробітників — їхній ментальний добробут. З цього матеріалу ви дізнаєтесь, як про добрий психологічний стан своїх працівників дбає Райффайзен Банк і в який результат це виливається.

У серпні 2021 року Райффайзен Банк запустив пілотний проєкт, в межах якого надав співробітникам по три безплатні сеанси з психологами на місяць. Підрядником вибрали сервіс онлайн-консультацій з психологом Meclee. Його засновник та керівник Максим Кузьменко поділився з Work.ua результатами пілоту.

Максим Кузьменко
Максим Кузьменко
засновник та керівник Meclee

Проєкт переслідував кілька цілей:

  • допомогти співробітникам впоратися зі стресом та вигорянням, поліпшити комунікації з колегами й близькими людьми;
  • підвищити рівень загального добробуту, створити атмосферу підтримки та турботи в колективі, щоб кожен працівник почувався у безпеці.

Оскільки на добробут та продуктивність впливають всі сфери життя (і в банку це добре розуміють), ми вирішили нічим не обмежувати теми запитів.

Як все починалося

Віктор Марченко, начальник управління ефективності та оплати праці Райффайзен Банку, розповів, як з’явилася ідея впровадження Wellbeing Mental Health програми.

— Стимулом стало бажання менеджменту банку надати можливість співробітникам отримувати психологічну допомогу з будь-яких питань, якщо вона потрібна. Особливо важливо це було в умовах пандемії, дистанційного режиму роботи.

Рішення ухвалювалося швидко, з чітким розумінням, що такий сервіс конче потрібен для підтримки співробітників.

Пілот показав, що рішення було правильним. Ліміт консультацій на місяць повністю використовувався. Зворотний зв’язок від співробітників, які користувалися сервісом, є позитивним.

Від серпня до жовтня 2021 року всі без винятку співробітники банку (а це 6 500 осіб) отримали доступ до сервісу. Було встановлено ліміти у 100 консультацій на компанію та 3 на кожного співробітника на місяць. Контроль лімітів здійснював Meclee.

Кожен, хто хотів отримати консультацію, заповнював анкету, на основі якої ми пропонували кілька психологів, і співробітник сам вибирав, з ким працювати. Також за бажанням він міг пройти тест на відчуття суб’єктивного добробуту (індекс щастя), отримати результат та опрацювати його з психологом. Далі процес налаштовувався між клієнтом і спеціалістом, працівники могли скасовувати або переносити сеанси в особистому кабінеті.

Пріоритети проєкту

Пріоритетом у Райффайзен Банку визначили анонімність працівників. Людині важливо розуміти, що при зверненні до психолога все, що буде сказано на сеансі, не запишуть і не використають треті особи.

Платформа Meclee забезпечувала конфіденційність даних: відео зустрічі не можна було записати, а кожен психолог підписав відповідні документи про нерозголошення інформації.

Статистика звернень

На підставі анкет банк отримав анонімний неперсоналізований звіт про звернення працівників: кількість та теми запитів. Ми проаналізували основні показники та зробили висновки про загальні тенденції у психологічній атмосфері колективу. За основними темами провели вебінари та воркшопи.

  • У перший місяць по послугу звернулися ті співробітники, у кого вже була сформована потреба, вони використали лише половину ліміту. Після чого керівник проєкту провів вебінар для працівників щодо важливості психічного здоров’я. А потім ще один, на тему емоційного вигоряння, провела психологиня Meclee.
  • Під кінець другого місяця було вичерпано ліміт на 100 консультацій, і не всі охочі використали свої 3 сеанси.
  • Ліміт на третій місяць вичерпався на сьомий день.
  • За 3 місяці у сервісі зареєструвалося 135 осіб (2,07% співробітників), з них 114 (1,75%) отримали консультації.
Зареєструватися міг кожен охочий, незалежно від лімітів. Тобто особливого ажіотажу не спостерігали, просто 100 консультацій для такої організації виявилося замало.

За гендерною ознакою звернення розділилися так:

  • 90 (78,9%) — від жінок;
  • 24 (21,1%) — від чоловіків.

Результати

Цілеспрямовано співробітників не опитували, але зворотний зв’язок надходив позитивний. Крім того, eNPS у банку виріс на 4% за 2021 рік. Звісно, це результат комплексу дій, але фактор психологічної підтримки теж спрацював.

За результатами пілота, керівництво банку вирішило збільшити ліміти та продовжити проєкт у 2022 році.

Варто зазначити, що після підвищення ліміту бурхливого зростання звернень не відбулося. Усі зацікавлені співробітники отримують консультації, а кількість звернень відповідає показникам в останньому дослідженні про звернення українців до психолога, тобто в межах 2-5% від загальної кількості працівників.


Отримуйте більше корисної інформації у нашій групі «Поворкуємо?» у Facebook.

Зміст розміщених на сайті матеріалів не обов’язково відбиває офіційну позицію Work.ua. Інформація чи погляди, висловлені у матеріалах, є відповідальністю їхніх авторів.


Читайте також



Щоб залишити коментар, потрібно увійти.