Work.ua вивчив багато відгуків працівників про своїх роботодавців за останні кілька місяців і виділив основні напрями, яких стосуються претензії. Якісь із них доволі «класичні»: начальник — не найрозумніша людина у світі, зарплати низькі. А якісь теми з’явилися саме через війну.

Ділимося з вами причинами невдоволення співробітників та рекомендаціями, як реагувати на них.

Скорочення

Скорочення персоналу стало вимушеною мірою для багатьох бізнесів. Деяким компаніям довелося звільнити навіть тих співробітників, з якими вони б ніколи не попрощалися за інших умов. І як би роботодавці не намагалися зменшити негатив від такого рішення, все одно люди шоковані й ображені ним. 

Звичайно ж, мало хто вважатиме справедливим своє скорочення. Людям важко впоратися зі стресом і невизначеністю. У когось негативні емоції знаходять вихід на сайтах з відгуками про компанію. 

Що робити

Робота з такими відгуками має починатися ще до оголошення рішення про скорочення.

Комунікації зі співробітниками мають бути ретельно продуманими та виваженими. За можливості варто:

  • попередити людей якомога раніше;
  • виплатити вихідну допомогу;
  • сприяти подальшому працевлаштуванню (рекомендувати хороших співробітників в інші компанії, надати рекомендаційні листи, розповісти про можливості перенавчання).

Якщо ви зробите щось з вищенаведеного, вірогідність безпідставних негативних відгуків різко зменшиться.

І тоді можна буде чесно висвітлити в медіапросторі позицію компанії, розповісти, що було зроблено для пом’якшення удару, і не реагувати на негатив.

Зменшення зарплат

Ще одне розповсюджене явище зараз — урізання зарплат. Часто компанії з об’єктивних причин зменшують витрати на персонал, але співробітники не погоджуються з цим. Більшість проблем виникає з низькокваліфікованими працівниками, які й раніше вважали, що керівництво або відділ компенсацій та пільг дурять їх і неправильно розраховують заробітну плату. 

Що робити

Як і в попередньому випадку, важливі комунікації з працівниками, детальне роз’яснення, як нараховуватиметься зарплата. Це не вбереже вас від усіх поганих коментарів, але допоможе зменшити їхню кількість. 

Важливо: рівень доходу після зменшення все ж таки повинен бути таким, щоб людині вистачало на базові потреби. Жодні комунікації не допоможуть, якщо дохід людей впав з 20 тисяч до 2.

Погане керівництво

Цей пункт часто випливає з двох перших. Багато людей вважає, що керівництво кладе собі в кишеню зекономлені на співробітниках гроші. Або виплачує премії тільки улюбленцям.

Ще одне зі звинувачень в бік керівництва — ухвалення неправильних рішень, відсутність експертизи, некомпетентність. 

Окремо можна виділити звинувачення у різних «схемах». Хоча доволі часто в таких відгуках співробітники самі зізнаються, що «схемують». 

Що робити

Треба вивчити відгуки. Якщо більшість з них стосується одного керівника, варто звернути на нього увагу. Можливо, навіть провести анонімне опитування серед його підлеглих та дізнатися реальний стан справ.

Якщо є багато відгуків з описом способів обійти систему, варто влаштувати перевірку та зрозуміти ситуацію. Вжити відповідних заходів.

Компанія продовжує працювати у рф чи на окупованих територіях

Працівники українських філій міжнародних компаній гостро реагують, коли найвище керівництво ухвалює рішення продовжувати працювати в росії. При цьому часто буває так, що українські представництва активно тиснуть на верхівки компаній та роблять все можливе, щоб спонукати їх до виходу з країни-агресора. І звинувачення в їхній бік є абсолютно безпідставними.

Що робити

На всіх медіамайданчиках озвучувати свою позицію та доносити до співробітників інформацію про те, що робить ваша філія для тиску на керівництво. Також важливо донести меседж, що думка акціонерів чи управління компанії може не збігатися з вашою. 

Якщо компанія допомагає ЗСУ або українцям, про це теж треба говорити. Можливо, це трішки знизить градус негативу.

Загальний підсумок

Механізм реагування на негативні відгуки загалом залишився без змін. Ми вважаємо, що треба реагувати на них. При цьому варто пам’ятати, що хтось завжди буде незадоволений компанією і вам не треба відносити це до себе особисто. 

Негативні відгуки повинні бути сигналом до критичного погляду на якісь рішення або процеси, а не приводом для вашого неспокою чи розчарування у своїй роботі.


Читайте також