Наш час — час відгуків усіх про все в інтернеті. На базі них люди досить часто ухвалюють рішення щодо придбання побутової техніки, квартири у новому районі й навіть нового місця роботи. Інколи людина читає на спеціалізованих сайтах негатив, який розповідають колишні співробітники про компанію, і вирішує не зв'язуватися з нею. А що, як ця компанія — ваша? І через це ви не можете закрити вакансію, псуєте собі нерви, вислуховуєте від керівництва, що ви погано працюєте з персоналом. Спробуємо розібратися, як поводитися в такій ситуації.

Відповідати варто

Перша дилема, яка постає перед HR-ом, коли з'являється такий відгук: відповідати чи ні? З одного боку, треба ж якось відстоювати імідж компанії, а з іншого — писати відповіді на таких сайтах — це ніби «опуститися до рівня хейтерів».

Краще відповідати, тому що, як не крути, відгуки про компанію в інтернеті впливають на її імідж.

Відповідь допоможе вам:

  • спростувати фейкові меседжі; 
  • показати компанію «в кращому світлі», коли відгук правдивий, але однобокий;
  • розібратися, що було не так, та покращити ситуацію, якщо колишній співробітник правий.

Як відповідати

1. Випустити пару

Негативний відгук про вашу компанію може неабияк зачепити. Адже ви докладаєте багато зусиль для того, щоб співробітникам було комфортно, а у відповідь — така невдячність та несправедливість. Ви читаєте і відчуваєте, як обурення зростає всередині, кров приливає до скронь і негатив ось-ось вирветься назовні. 

Така реакція виправдана. Та чи є вам користь від неї? Навряд. Тільки зіпсовані нерви та настрій. 

Тому варто спробувати навчити себе не сприймати такі відгуки особисто. Пам'ятаєте вислів «усе, що йде від людини — це про неї, а не про вас»? Можливо той, хто залишив такий відгук полаявся з керівником, написав заяву та пішов, гримнувши дверима. І не зволікаючи «злив» свої емоції у відгук. А може людина боїться говорити щось погане прямо, а от в інтернеті залюбки залишає весь свій негатив. Перелік таких «можливо» дуже довгий, але майже ніколи вони не стосуються вас особисто. Тому і сприймати їх особисто не варто. Так само як не варто у пориві гніву писати емоційну відповідь.

2. Відокремити зерна від полови

Коли емоції вгамувалися, прийшов час раціонально підійти до всього написаного. Уважно перечитайте відгук та розберіться, чи є там правда. Якщо весь меседж — одна суцільна лайка без якихось аргументів, можна уточнити, що саме не так. Спробувати спрямувати людину в раціональне русло. Не вдається — зупиніться, такий відгук навряд хтось сприйме серйозно. 

Якщо ж є конкретна претензія, то «копатися» необхідно у відповідному напрямку:

  • «колишній» скаржиться на непрофесійність HR-служби — поспілкуйтеся з тим, хто з ним працював, оформлював звільнення, дізнайтеся, як все проходило;
  • головна тема меседжу — безпосередній керівник — тож варто поспілкуватися з іншими підлеглими, провести анонімне опитування про взаємодію з керівником;
  • біль стосується всієї компанії (занизькі зарплати, погана атмосфера, неефективні процеси) — знову ж таки можна дізнатися думку інших співробітників.

Якщо у вашій компанії проводять exit-інтерв'ю — обов'язково проаналізуйте його результати.

Таке невелике дослідження допоможе вам отримати більш-менш об'єктивну картину ситуації, яка сталася, написати обґрунтовану відповідь та виправити помилки й недоліки, якщо критика була «по ділу».  

3. Достойно відповісти

Є кілька рекомендацій щодо відповіді.

  1. Пишучи, пам'ятайте, що головна мета вашого повідомлення — донести інформацію не вашому розгніваному колишньому співробітнику, а потенційним кандидатам. 
  2. Пишіть досить офіційною мовою, у спокійному тоні. Будь-які емоційні висловлювання, а, тим паче образи — під забороною.
  3. Пишіть з акаунта компанії або зі свого корпоративного, щоб було зрозуміло, що це — офіційна позиція.
  4. Пишіть правду. Якщо людина в чомусь права — визнайте це. А далі розкажіть про те, що ви зробили, щоб такого не траплялося.

Усі ці рекомендації актуальні, коли ви працюєте з відгуками реальних співробітників, хоч і колишніх. Коли справа стосується тролів — головне правило — своєчасно їх виявити й припинити спілкування. Можна поскаржитися на них у службу підтримки сайту, якщо така є.

Отримуйте більше корисної інформації у нашій групі «Поворкуємо?» у Facebook.


Читайте також