Що робить оператор call-центру
Записатися на прийом до лікаря, замовити таксі, замовити їжу додому, отримати консультацію із використання банківської карти — із цими та багатьма іншими запитаннями ми звертаємося в call-центр. Оператор з’ясовує завдання клієнта та або вирішує його самостійно, або переводить дзвінок на компетентного в даній ситуації співробітника.
Посадові обов’язки операторів call-центрів частково залежать від сфери діяльності організації, але є і загальні функції:
- прийом вхідних дзвінків;
- надання інформації за продуктами та послугами компанії;
- документальне оформлення заявок і замовлень;
- обробка запитів клієнтів із сайту;
- підготовка звітів про виконану роботу.
Оператори колл-центрів можуть здійснювати й вихідні дзвінки, щоб залучати потенційних клієнтів, інформувати клієнтів про нові послуги або акції, проводити анкетування або опитування.
Скільки заробляє оператор call-центру
Рівень оплати праці операторів колл-центру безпосередньо залежить від рівня компанії, а також від конкретних посадових обов’язків, досвіду роботи за фахом і професійних навичок.
на вересень 2025
*за даними 2 430 вакансій
Розподіл зарплат
Зміна середньої зарплати
«Оператор call-центра» по Україні
В середньому «Оператор call-центра» в Україні заробляє 25000 грн. Це на 25% більше, якщо порівнювати з вереснем минулого року. Медіана заробітних плат розрахована за даними з 2430 вакансій, розміщених на Work.ua із заголовком «Оператор call-центра» і за схожими запитами-синонімами «Call center operator», «Оператор кол-центру», «Call-centre operator» та ін. за останні 3 місяці. Діапазон, що містить медіану, виділено на графіку.
Які навички потрібні оператору call-центру
Тверді
- володіння CRM-системами та програмами для обробки дзвінків;
- швидкий набір тексту та грамотна мова;
- знання продукту чи послуги компанії;
- уміння працювати зі скриптами та стандартами обслуговування;
- базові знання технік продажів і переконання.
Мʼякі
- комунікабельність і доброзичливість;
- активне слухання та емпатія;
- стресостійкість і витримка у складних розмовах;
- терпіння й увага до деталей;
- орієнтація на результат і швидке реагування.
Переваги та недоліки в роботі оператора call-центру
- Ідеальна робота для студентів, адже стати оператором колл-центру можна без досвіду і освіти, усьому навчать безпосередньо на місці.
- Можливо вибрати для себе будь-який зручний графік: це може бути і п’ятиденка, і робота на півставки, і робота тільки у вихідні.
- Кар’єрне зростання, адже співробітники контакт-центру мають перевагу перед зовнішніми кандидатами не тільки завдяки універсальним навичкам комунікації, а й базі знань. Із фахівців центру підтримки клієнтів виростають маркетологи, аналітики, категорійні менеджери і логісти.
- Після роботи в колл-центрі ніяка інша буде не страшна.
- Досить серйозний стрес, швидше за все, постійний. Тут дуже важливо вміння абстрагуватися від відмов або навіть образ.
- Постійне повторення одних і тих же фраз може здатися досить рутинним.
- Робота в колл-центрі, як і більшість офісних посад, є «сидячою», що може позначитися на стані здоров’я.
Наскільки затребувані оператори call-центру
На сьогоднішній день фахівці телефонних служб затребувані в найрізноманітніших компаніях. Такі співробітники потрібні в довідкових службах і пунктах технічної підтримки, консалтингових, соціологічних та торгових організаціях. Фахівці телефонних служб працюють на підприємства, що забезпечують мобільний зв’язок, TV, інтернет. Аналітики стверджують, що професія оператора контакт-центру буде затребувана завжди, адже будь-які технології та автовідповідачі не зможуть замінити живого людського спілкування.
Кількість вакансій
«Оператор call-центра» по Україні
Де вчитися на оператора call-центру
Найчастіше call-центри самостійно навчають своїх співробітників відповідно до специфіки діяльності.
Майбутнім абітурієнтам, які обирають професію та планують, де вчитися, в пригоді стане докладна покрокова інструкція «Вступ» від Education.ua. Скористайтеся нею, щоб розібратися з правилами вступу, підготуватися до іспитів, зрозуміти принцип зарахування, зібрати всі документи та не пропустити терміни їхньої подачі.
Поділіться цим матеріалом з друзями та знайомими, запостіть його у себе в соціальних мережах, розкажіть про нього родичам, які не можуть визначитися з майбутньою професією. Адже кожен гідний отримати роботу своєї мрії!
Інші професії

Бармен
Бармен — майстер коктейльної справи. Він знає, як зробити сухий мартіні, які поєднання люблять постійники та що на душі у його гостей.

Логіст
Логіст — це фахівець, який планує, організовує та контролює переміщення товарів від виробника до кінцевого споживача, відповідає за їхнє зберігання, оформлення документів і вибір оптимальних маршрутів.