10 серпня 2023 року Work.ua ухвалив рішення припинити співпрацю з компаніями та брендами, які заплющили очі на тисячі людських жертв і вибирають працювати на військовий потенціал нашого ворога. Про які саме компанії йдеться та чому варто від них відмовитися, ми розповіли у маніфесті.

Але є бізнеси, яким вистачило мужності та рішучості покинути ринок рф, щоб завадити російській військовій машині розвиватися, виробляти ракети й дрони, які мали б вбивати наших людей та руйнувати наші домівки. Вони зробили свій вибір і довели, що людські цінності й мораль важливіші за кривавий прибуток. Це сміливі бренди та компанії, які ми поважаємо.

Ви їх легко розпізнаєте, вони будуть відмічені бейджем «рукостискання» на сайті та в мобільному застосунку Work.ua. Бейдж буде наданий компаніям, які покинули російський ринок або призупинили там діяльність.

Ми хочемо розповісти декілька історій компаній, які працювали на російському ринку понад 30 та навіть 60 років, продали свої активи в росії, втратили від 9 000 до 60 000 штату та мільйони доларів через зупинку співпраці з країною-вбивцею. Вони змогли. І ви зможете.

McDonald’s — вийшов через 2 місяці: компанія оголосила про вихід з російського ринку в березні 2022 року, й завершила продаж всіх своїх закладів у травні того ж року.

Всесвітньо відома мережа ресторанів швидкого харчування McDonald’s відкрилася й працювала в росії впродовж 30 років. Але епоха скінчилася, коли рф вторглася на територію України взимку 2022 року, і вже в березні компанія закрила понад 800 закладів, призупинила співпрацю з 60 000 працівниками мережі й ухвалила рішення остаточно покинути ринок країни-терористки.

McDonald’s заявив, що закриття ресторанів коштувало 127 мільйонів доларів.

Tetra Pak — вийшов через 5 місяців: у березні 2022 року оголосив про скорочення свого асортименту в росії та вже в липні погодив передачу свого бізнесу.

Приватна пакувальна компанія Tetra Pak у липні 2022 року оголосила про припинення своєї діяльності на території рф, після чого передала права власності на свій російський бізнес місцевому керівництву. Новоутворена компанія тепер не має жодного стосунку до Tetra Pak. Ця подія стала кінцем присутності компанії на російському ринку протягом 62 років.

Nissan — вийшов через 9 місяців: у березні 2022 року компанія призупинила діяльність та в листопаді того ж року заявила про завершення продажу виробництва.

На початку повномасштабної війни, у березні, японська автомобільна компанія Nissan ухвалила рішення призупинити все виробництво на своїх заводах, які знаходяться на території рф. Згодом продала свій бізнес лише за символічну плату — 1 євро, зазнавши збитків у розмірі близько 687 мільйонів доларів.

Henkel — вийшов через 1 рік: у квітні 2022 компанія заявила про припинення діяльності та у квітні 2023 завершила продаж бізнес-активів у росії.

Німецький хіміко-промисловий концерн Henkel оголосив про намір припинити діяльність у росії ще у 2022 році, а у квітні 2023 заявив, що підписав угоду про продаж свого бізнесу приблизно за 600 мільйонів євро. Таким чином компанія втратила близько 1 мільярда доходу на рік через вихід з ринків росії та Білорусі.

EPAM — вийшов через 1 рік та 6 місяців: у березні 2022 року компанія припинила обслуговування клієнтів у рф та у серпні 2023 завершила продаж бізнесу.

Для EPAM росія була третьою локацією за кількістю співробітників. Там працювало майже 9 000 людей у 2021 році. EPAM зробила вибір й продала свою юрособу в країні-терористці. За умовами угоди, покупець не зможе використовувати бренд компанії.

Чистий прибуток міжнародної ІТ-компанії EPAM впав більш ніж на 80%, й вона втратила мільйони через вихід.

Додатково до вищезазначених компаній з росії також вийшли: Airbnb, Apple, Booking, Deloitte, H&M, IKEA, IMAX, Imperial Brands, Netflix, Nike, Oracle, Starbucks, Uber, Under Armour.

Досвід міжнародних світових брендів, які покинули ринок країни-терористки, свідчить, що це можливо. Термін виходу з російського ринку різних компаній становив від 2 місяців до півтора року. Безумовно, більшість брендів зазнали певних фінансових втрат. Однак масштаби цих втрат неможливо порівняти з кількістю вбитих мирних жителів України, втрачених домівок, дітей, яких забрала розпочата росією війна.

А коли компанії не бойкотують росію, ми будемо бойкотувати компанії.

Поки чекаємо, що бренди, які співпрацюють з країною-агресором, нарешті-таки припинять це робити, проявімо свою позицію, покажімо діями, що ми не терпітимемо присутність товарів та послуг компаній-співучасників терору на українському ринку. Припинімо взаємодіяти з ними: купувати продукцію PepsiCo, Unilever, Procter & Gamble, користуватися послугами Raiffeisen Bank та OTP Bank, ходити в «Ашан», Metro та інші.

Також закликаємо українські торгові мережі «Сільпо», АТБ, Varus та інших допомогти суспільству свідомо вибирати товари й послуги шляхом маркування продукції брендів-спонсорів тероризму.

Покажімо, що нам не все одно й терпіти ми не будемо — робіть дописи в соцмережах, тегайте українські компанії й торгові мережі, закликайте ввести у них маркування товарів та продуктів компаній, які не вийшли з росії.

Об’єднавшись, можна змінити майбутнє. Кожен українець є частиною супротиву, бо окремо — ми краплі, але разом — океан. Тож спробуймо запустити цю хвилю. Якщо кожен ступить свій крок, ми відчуємо, як змінюється Україна. Бо Україна — це ми. Які ми, така й Україна 🇺🇦