Який стиль керівництва підвищує продуктивність ваших співробітників — дослідження
Фахівці Бінгемтонского університету з'ясували, що прояв турботи й доброзичливості до підлеглих призводить до підвищення ефективності їх роботи.
Щоби зрозуміти, як саме участь лідера в життя підлеглих впливає на їхню ефективність і загальний успіх команди, вчені опитування 1000 військовослужбовців збройних сил Тайваню й майже 200 найманих працівників, які на постійній основі працюють у США.
На основі відповідей автор дослідження — Чу-Ю Цай, доцент школи менеджменту в Бінгептонському університеті, і його колеги проаналізували, як на роботі співробітників позначаються три моделі поведінки їхнього керівника.
- Авторитарне лідерство — для якого характерна абсолютна влада й контроль із боку керівника; лідер націлений на виконання завдань за всяку ціну, мало піклуючись про добробут підлеглих.
- Лідерство, засноване на доброзичливості — модель, за якої одним зі своїх головних завдань лідери бачать досягнення особистого добробуту для своїх підлеглих. Такі керівники хочуть, щоби їхні співробітники відчували підтримку й мали міцні соціальні зв’язки.
- Класичне патерналістське лідерство — стиль керівництва, який комбінує авторитаризм і доброзичливість. Висока увага до виконання завдань поєднується в такій моделі з досягненням добробуту підлеглих.
У результаті дослідники виявили, що лідерство, що ґрунтується на авторитаризмі, майже завжди справляло негативний вплив на ефективність роботи. Тоді як модель керівництва, що ґрунтується на доброзичливості й активній участі, показала зворотний ефект.
Позитивні результати продемонстрував і третій стиль, який соціологи схарактеризувати як «доброзичливо-домінуюче лідерство». За словами авторів дослідження, причина цього явища може бути пов’язана із соціальною моделлю дитини й батьків, до якої ми звикли з дитинства.
Також дослідники зазначають, що результати не показали відмінностей у корпоративній культурі жителів Тайваню і США. Для всіх учасників опитування було важливо побачити підтримку з боку керівника.
«Отримані дані означають, що надання особистої підтримки є важливою частиною взаємовідносин лідера і його підлеглих. Співробітники не інструменти чи машини, які можна просто використовувати. Тому переконайтеся, що, з одного боку, ви приділяєте достатньо уваги їхньому добробуту й допомагаєте їм знайти необхідну підтримку, а з іншого — ви чітко розумієте ваші очікування і пріоритети», — робить висновок автор дослідження Чу-Ю Цай.
Джерело: The Leadership Quarterly
Щоб залишити коментар, потрібно увійти.