Невдала адаптація працівника може коштувати компанії від 7 500 до 28 000 доларів, — саме стільки витрачає бізнес на найм та адаптацію співробітника в США. В Україні ці цифри менші, проте в умовах дефіциту кадрів бізнесу варто приділяти особливу увагу онбордингу (адаптації персоналу).

Американська компанія BambooHR провела дослідження, щоб зʼясувати, скільки часу потрібно для адаптації в компанії та в який момент новий співробітник вирішує піти. Work.ua ділиться ключовими висновками дослідження.

44% працівників уже в перший тиждень розчаровуються в новій роботі

У вас не буде другого шансу скласти перше враження — це правило діє й у рекрутингу. Перші кілька тижнів на новій посаді визначають, чи затримається працівник у компанії надовго.

  • 70% працівників уже після першого місяця співпраці формують враження про компанію та розуміють, чи підходить їм ця робота. Ще 25% потрібно два місяці для оцінювання компанії. Лише 5% опитаних потребують більше часу, щоб відчути match з компанією.
  • У середньому бізнес має 44 дні, щоби переконати нових працівників залишитися. «Звичайний працівник зробить свої висновки до того моменту, коли він отримає три зарплати або відвідає шість щотижневих зустрічей», — йдеться в дослідженні.
  • 44% співробітників кажуть, що протягом першого тижня пошкодували про своє рішення або передумали прийняти пропозицію про роботу.
  • 23% співробітників зізнаються, що плакали протягом першого тижня в новій компанії.
  • 1 з 5 працівників каже, що їхня компанія не робить нічого конкретного, щоб допомогти новим співробітникам знайти друзів і підтримку серед колег.
  • Коли перше враження сформовано, змінити його майже неможливо. Дві третини співробітників кажуть, що їхнє враження про компанію з першого робочого дня залишається незмінним.

Для бізнесу це означає, що утримання співробітників залежить від вузького вікна можливостей. Коли новоспечений працівник пропрацює два місяці, буде майже неможливо позбутися будь-яких негативних перших вражень. І навпаки, хороший досвід адаптації приноситиме дивіденди протягом багатьох років. Якщо нового працівника зустрінуть тепло, позитивне перше враження зробить його лояльним до компанії.

Скільки часу потрібно на адаптацію в новому колективі

Нові працівники мають очікування від роботодавців щодо онбордингу. Зокрема, потрібно допомогти новачкам влитися в процеси, але не затягувати процес адаптації на надто довгий строк.

У дослідженні підкреслюють, що в працівників потреби в адаптації будуть різними. Так, 56% респондентів кажуть, що їм потрібен лише один-два дні, щоб легко вжитись у свою нову роль. Водночас 30% очікують поступового обордингу.

Водночас відіграє роль вік новачка. Молоді покоління віддають перевагу зануренню в роботу з першого дня. 22% представників покоління зумерів прагнуть негайно стати до роботи, тоді як серед мілленіалів таких 15%, покоління X — 13%, бебі-бумерів — 12%.

Що найбільше розчаровує працівників у процесі адаптації

У своїх очікуваннях від онбордингу респонденти одностайні. 97% з них кажуть, що до процесу адаптації важливо включати навчання інструментів і програмного забезпечення, які використовує компанія, а 81% вважають це «вирішальним» для адаптації.

Майже всі нові працівники також хочуть, щоб адаптація включала ознайомлення з інструкціями для співробітників (97%) та заявою про місію та цінності компанії (96%).

А от що найбільше розчаровує новачків:

  • Немає можливості ставити питання, які виникають у процесі адаптації (65%).
  • Недостатнє навчання продуктів чи послуг компанії (62 %).
  • Брак доступу до основних інструментів (58 %).
  • Технічні проблеми (51%). Наприклад, несправний комп’ютер, відсутність необхідного програмного забезпечення тощо.
  • Немає жодної людини, яка була б наставником під час адаптації (50%).

Можливо, вам буде також цікаво дізнатися про 7 речей, які роблять успішні люди в перші три місяці роботи.


Читайте також