Вже декілька разів поспіль у щомісячних дослідженнях Work.ua професія медіабаєра посідала перше місце серед найвисокооплачуваніших не ІТ-посад за середньою зарплатою від 70 000 грн і більше.

Водночас із цим Work.ua нещодавно відхилив понад 1 300 вакансій через штучно завищені зарплати: роботодавці вказували рекордні суми зарплат задля охоплення більшої кількості шукачів.

Ми вирішили дослідити, чи є медіабаєр однією з таких професій, — там дійсно високі зарплати чи це знов маніпуляції? А може, медіабаєрам платять по 70 тисяч на місяць, бо в роботі є підводні камені? Чи варто взагалі шукачам розглядати подібні вакансії? Тож з цієї статті ви дізнаєтеся:

  • чим займається медіабаєр, на чому заробляє;
  • як можна стати медіабаєром;
  • чому у деяких вакансіях зарплати сягають 300 000 грн на місяць;
  • що таке сірі ніші.

Розібратися нам допомогли експерти Соломія Дмитрук, Senior Team Development Specialist в компанії OBRIO з екосистеми Genesis, та Олександр Недавніх, керівник CPA-мережі PDL-Profit — одного з проєктів української IT-компанії Trionika.

Хто такий Media Buyer

За словами Олександра Недавніх, медіабаєр — це людина, яка знає, де знаходиться цільова аудиторія вашої компанії, й може запустити рекламну диджитал-кампанію на підходящій платформі з меседжем, який спрацює найкраще. Спеціаліст також знає, що і як сказати в оголошені, щоб охопити більше людей та згенерувати потрібний трафік.

Тобто медіабаєр, розуміючи маркетингові цілі та вподобання цільової аудиторії, фактично купує рекламний простір для розміщення оголошень компанії.

Найчастіше кар’єрні сходи медіабаєра починаються з позиції Junior і доходять до Team Lead або Head of Buying. Ще є варіант, коли Team Lead створює свої buying-команди. Класному спеціалісту вигідно створювати великі команди та працювати з великими клієнтами. Але звичайно все залежить від людини та її амбіцій, — пояснив Олександр Недавніх.

Стати медіабаєром може будь-хто, якщо має бажання навчитися цієї справи. Але найкраще інтегруються кандидати з позицій в аналітиці, консалтингу, маркетингу з FMCG компаній, де була можливість попрацювати з офлайн-маркетингом і відповідно перенести свою експертизу в диджитал.

Вищевказані ролі можуть стати потенційним зеленим прапорцем. Найважливіше все ж таки мотивація кандидата у розвитку в цьому напрямку. Це підвищує максимальний профіт як для кар’єрного росту, так і для розвитку компанії, — пояснила Соломія Дмитрук.

Працювати Media Buyer може у диджитал-агенціях повного циклу та продуктових компаніях, які розвивають свої цифрові продукти.

Заробітна плата

Експерти пояснили, що зарплата дуже залежить від типу компанії, команди, задач, рівня відповідальності та досвіду фахівця й geo. Вона може варіюватися від 0 до нескінченності. В Україні середня місячна зарплата медіабаєра становить від 1 000 (приблизно 37 000 грн) до 3 000 доларів (приблизно 110 000 тис. грн). У тих, хто має безліч клієнтів чи велику команду, інколи цифра досягає 50 000 доларів на місяць (1 837 100 грн згідно з нинішнім курсом).

Ще у деяких роботодавців існує бонусна система, що залежить від прибутку, який приніс спеціаліст. А от фрилансери — це зазвичай поодинокі гравці й самостійно вибудовують свій дохід, у них мова може йти зовсім про інші суми.

Зазначимо, що робота медіабаєром — це не про «швидко зароблені великі гроші». Зарплата спеціаліста без досвіду, необхідних теоретичних та практичних знань, скоріш за все, на перших етапах складатиме менш як 1 000 доларів і буде рости з розвитком навичок спеціаліста.

Навчання

Професія стає все популярнішою й можливостей навчатися мистецтва Media Buying з’являється все більше.

Для початку помічною може стати освіта у своєму класичному розумінні за спеціальностями: маркетинг, системний аналіз, економіка, соціологія, реклама, — пояснила Соломія.

В університеті на Media Buyer’ів ніхто не вчить, сказав Олександр Недавніх, тому після здобуття базової класичної освіти є такі варіанти:

  1. виділити бюджет і почати вчитися самостійно, тестуючи, як працює запуск реклами у Facebook та Google;
  2. піти працювати на посаду Junior’a або Trainee, де під наглядом вже досвідчених фахівців можна буде навчитися всього з нуля на практиці.
Але перед тим, як практикувати свої знання у сфері, треба прокачати теорію.

Соломія Дмитрук для цього радить скористатися навчальними програмами в межах конкретних компаній. Наприклад, можна пройти безкоштовне навчання в Genesis Marketing School або отримати сертифікацію Blueprint, пройшовши навчання в Meta. Корисними також є матеріали від CXL та Udemy.

Олександр Недавніх радить пройти курси від Google та Facebook (або інших платформ як Tik Tok, Snapchat й інше, — ред.) з контекстної реклами. Отримані знання допоможуть у роботі саме на цих платформах.

Нарощуванню знань у сфері допоможуть знайомства з крутими спеціалістами та подальше спілкування з ними, створення мережі контактів. Дуже раджу відвідати Sempro Club — це місце зустрічі спеціалістів, які займаються трафіком, — сказав Олександр.

Вимоги

Базові навички для Media Buyer’a на думку експертів:

  • добре розвинені аналітичні навички;
  • креативність;
  • відкритість та комунікабельність;
  • знання англійської мови для відстежування маркетингових трендів;
  • системність;
  • стресостійкість;
  • хист до постійного навчання, інакше надовго у цій професії затриматися не вдасться.
Насамперед фахівець має бути гарним аналітиком, адже щодня доведеться зіштовхуватись з тим, що потрібно моніторити ринок та конкурентів. Треба бути „в тренді“, бо ринок змінюється майже кожен тиждень, — зазначив Олександр Недавніх.

Media Buyer повинен гарно розбиратися в платформі (Google, Facebook й таке інше), на якій працює, знати її правила, умови співпраці, сильні та слабкі сторони; як налаштувати трекер та інші інструменти, які супроводжують трафік.

Також треба розбиратися в цільовій аудиторії клієнта та розуміти, де її шукати, як спілкуватися, що їй подобається.

Особливо це стосується креативів, адже вміння поставити чітке та правильне технічне завдання дизайнеру та копірайтеру — це вже половина справи, — додав Олександр.

Найскладніше у роботі медіабаєрів

Робочий графік інколи виходить за межі звичайного, адже ти можеш працювати ввечері, на вихідні та свята, бо доводиться взаємодіяти з аудиторією по всьому світу, оперувати високими бюджетами та й загалом, реклама ніколи не спить.

Тож рекламні кабінети справді потрібно часто моніторити для того, щоб вчасно виправити помилку чи коректніше оптимізуватись. Разом з тим, кожен максимально залучений фахівець потребує якісного відпочинку для крутого перфоменсу, — позначила Соломія.

Заробітна плата. Вона залежить від обставин, каже Олександр Недавніх: ситуація на ринку, завдання, кількість клієнтів й таке інше. У цьому немає стабільності. Але є вакансії, де пропонується статична заробітна плата і там приводів для хвилювання немає.

Сидяча робота. Багато людей не звикли цілий день проводити за комп’ютером чи телефоном. Але для молоді це тільки плюс, бо ти можеш працювати з будь-якої точки світу.

Відповідальність. Media Buyer працює з бюджетами різних обсягів, тому окупність приведеного трафіку — одне з основних завдань, яке впливає на прибуток компанії. Інколи можна витратити гроші, але не дати очікуваного результату. Доводиться багато тестувати та протистояти стрес-факторам.

Важко зберігати баланс креативності та системності, треба вміння й бажання брати на себе відповідальність не тільки в ухваленні складних рішень, але й у вивченні та імплементації нових підходів. Media Buyer — це той, хто постійно тестує: аудиторії, канали залучення, варіації рекламних креативів, — сказала Соломія Дмитрук.

Важливо знати, що…

Є такі вертикалі (напрями роботи медіабаєра — ред.), як гемблінг, беттинг, дейтинг, крипта чи нутра — це висококонкурентні вертикалі й так звані «сірі ніші». У «сірі ніші» входять товари або продукти, які вважаються соціально неприйнятними та мають правові обмеження, в деяких країнах можуть бути забороненими. Разом з тим, у більшості все ж легальні.

Деякі компанії та спеціалісти можуть братися за виконання замовлень сумнівних товарів/продуктів, шахрайських, напівлегальних й нелегальних проєктів, тому що вони приносять більший дохід.

Обираючи напрямок і компанію, де ви хочете працювати на посаді «медіабаєра», зверніть увагу на юридичні заборони розповсюдження реклами товарів і продуктів «сірої ніші», а також на свої етичні погляди.


Work.ua радить вам уважніше розглядати вакансії. Якщо ви натрапили на таку, де роботодавець явно завищує рівень зарплати для привернення уваги, будь ласка, надішліть нам її на [email protected], ми спробуємо все зʼясувати.


Читайте також