Щоб забезпечити компанії конкурентну перевагу на ринку, керівництву важливо мати чітке уявлення про те, що кожен співробітник повинен вміти робити, якими знаннями і практичними навичками володіти, щоб «рухати» компанію вперед. Для вирішення цього завдання People Performance Lead в iDeals, старший консультант в Formatta Ольга Яковіна радить використовувати моделі компетенцій.

Ольга Яковіна
Ольга Яковіна
People Performance Lead в компанії iDeals

1. Забезпечує єдність бачення всіх учасників процесу добору

Профіль компетенцій — це єдиний контекст і спільна мова для hiring-менеджера, рекрутера і кандидата. Розробка профілю — це формулювання критеріїв добору. Коли критерії чітко зафіксовані, усім учасникам процесу найму зрозуміло, кого компанія бачить на посаді, з яким набором якостей і проявів. Погоджений профіль — це можливість калібрувати бачення рекрутера і hiring-менеджера.

Якщо в компанії є профіль компетенцій, з’являються аргументи не тільки для прийняття рішень щодо кандидатів, а й для відмови невідповідним. Адже непоодинокі кейси, коли на останніх етапах відбору виявляється, що щось не врахували. Наприклад, що проактивність та залученість в роботу команди важливі для позиції розробника, а витрачено вже багато ресурсів усіх залучених сторін. Цих втрат можна було б уникнути — спільно розробити й узгодити профіль компетенцій.

2. Забезпечує об’єктивність оцінки кандидатів

Профіль компетенцій — це критерії оцінки. Вони дають можливість не суб’єктивно порівнювати кандидатів між собою — цей більш комунікабельний, а цей більш розумний — а оцінювати кандидатів за критеріями, а потім порівнювати оцінки і вибирати кращих.

Візьмемо гіпотетичний приклад. До фіналу відбору підійшли два кандидати, А. і Б. При цьому харизматичний А. зумів завоювати симпатію hiring-менеджера. Більш стриманий Б. не зміг прихилити його до себе, але при цьому продемонстрував глибоку експертизу. Щоб уникнути суб’єктивних поглядів, рішення з емоційної площини переходить у формат обговорення на основі конкретних результатів оцінки.

Таким чином ми забезпечуємо ключовий принцип оцінки — об’єктивність.

3. Забезпечує точність оцінки кандидатів

Інструменти оцінки, в основі яких лежить профіль компетенцій, дають достовірний прогноз ефективності кандидатів. На початку роботи над рекрутинговим проектом ми вивчаємо і прописуємо, які чинники впливають на успішність на цій конкретній позиції.

Наприклад, вміння і прагнення шукати краще рішення, постійно працювати над оптимізацією процесів, проактивно вивчати нові способи і методи роботи — для позиції розробника. Потім проводимо оцінку саме цих аспектів перевіреними інструментами. Усе це забезпечує точність даних для прогнозу ефективності.

4. Покращує імідж роботодавця

Єдині критерії й єдині сценарії відбору дають всім кандидатам рівні можливості. Ми не тільки відбираємо найкращих, а й показуємо кандидатам нашу зацікавленість в справедливому відборі, підкріплюючи рішення об’єктивними даними.

На ринку нерідко можна зустріти відгуки кандидатів, які обурені причинами відмови в подальшому процесингу або наймові. «Низький рівень англійської, але ми жодного разу не говорили нею під час інтерв’ю», «співбесіду проводив менеджер, у якого немає технічної експертизи, але відмовили якраз через невідповідність моїх знань необхідному рівню» — такий фідбек може дискредитувати роботодавця і підвищити вартість наступних наймів.

Тому рішення — позитивне або негативне щодо будь-якого з кандидатів — повинно бути максимально об’єктивним і аргументованим.

І якщо після спілкування з потенційним роботодавцем у кандидата виникло чітке розуміння власних зон розвитку — значить, процес оцінки був прозорим, зрозумілим і супроводжувався якісною комунікацією з боку компанії.


Докладніше про компетентнісний підхід, про те, як розробити профіль компетенцій на реальних прикладах, дізнайтеся з наступного матеріалу Work.ua.


Читайте також