Професії рекрутера і HR-менеджера можна віднести до одних із найважливіших на сьогодні, оскільки за якісно сформованої команди — результат не змусить на себе чекати.

Керівники часто недооцінюють важливість рекрутерів у компанії, але ж їхнє головне завдання не просто пошук співробітників, але і вміння оцінити чи підійде людина за психотипом, чи впишеться в команду й чи впорається зі своїми майбутніми завданнями. Крім того, треба розуміти, що саме менеджери з пошуку персоналу перші контактують із кандидатом.

Тетяна Арцибашева, HR компанії CleverStaff з більш, ніж 5-річним досвідом роботи, розповіла Work.ua, як використання професійної системи для рекрутингу вплинуло на її роботу.

Татьяна Арцыбашева
Тетяна Арцибашева
HR CleverStaff

Ринок праці у сфері ІТ досить конкурентний. Щоби якісно і швидко найняти потрібного співробітника, який не тільки підходить нам за професійними компетенціями, а й розділяє наші командні цінності, — потрібно попрацювати.


Для початку, рекрутер має розуміти: де його «цільова аудиторія» й починати пошуки саме там. Варіантів для пошуку безліч: від сайтів із пошуку робіт до мереж нетворкінгу зі встановлення ділових контактів.

Знайшовши кандидата, рекрутер здійснює з ним перший контакт. Реакцію кандидата, його відповідь, швидкість виконання тестового й готовність приступити до роботи — облік цих та інших даних веде рекрутер.

Кандидатів на посаду кілька і всі вони мають пройти співбесіди в кілька етапів. Насамперед, це інтерв’ю із самим менеджером із пошуку. Як правило, після успішного його проходження, кандидату надають тестове завдання. У разі його успішного виконання, людина потрапляє на співбесіду з безпосереднім керівником.

Весь цей час, рекрутер зобов’язаний відстежувати процес, бути сполучною ланкою між кандидатом і керівником і фіксувати результат: описувати, як проявив себе кандидат, які навички та особисті якості використовував.

Отже, важко уявити, з яким обсягом інформації стикається менеджер із пошуку.

І навіть у разі, якщо компанія готова зробити кандидату оффер, робота рекрутера не закінчується: рекрутер супроводжує кандидата від моменту підбору до його вступу на посаду. У кожної компанії свої етапи, їх може бути безліч: від отримання і прийняття оффера до проходження випробувального терміну.

За всіма цими процесами потрібно стежити, і вчасно переводити співробітника на наступний етап, а коли у вас не один новий співробітник, а 10? Як тут нічого не упустити?

Зазвичай, я використовую систему, яку розробила наша компанія. CleverStaff насамперед допомагає організувати мою роботу, усі етапи пошуку та підбору в мене проходять чітко. Зручна база кандидатів і алгоритми автопідбору кандидатів на наші вакансії час економлять мені купу часу.

Крім цього, система дає змогу:

  • відстежити проміжні етапи підбору персоналу та вести облік по кожному з кандидатів;
  • якщо є специфіка посади або ж особливий етап відбору, я можу ввести додатковий етап самостійно і фільтрувати кандидатів за його проходженням;
  • можу самостійно налаштовувати будь-які фільтри, наприклад, групувати кандидатів за очікуваннями по заробітній платі або ж виду зайнятості.
  • інтеграції в соціальні мережі роблять процес пошуку швидшим. CleverStaff дозволяє моментально розмістити вакансію в тій соц. мережі, де це буде актуально.

Як правило, компанії давно відійшли від ведення обліку кандидатів «по-старому»: уже ніхто не веде їх у письмовому вигляді, навіть в електронних таблицях. Найзручнішим рішенням для рекрутерів сьогодні є сервіси з пошуку і ведення кандидатів.

Це розв’язує питання зі списком майбутніх співробітників, джерелами пошуку, відстеженням, на якій стадії кандидат перебуває зараз, і наданням оцінки для нього в майбутньому.

Чому це зручно?

  1. Рекрутер, коли веде всю роботу в одній системі, бачить повну аналітику по своїй роботі.
  2. Дані кандидатів залишаються в базі компанії й навіть якщо кандидат не пройшов усі етапи співбесід, його резюме залишається в резерві компанії.
  3. Також такі сервіси допомагають надати повний звіт із пошуку й по проведеній з кандидатом роботі.
  4. Усі дані зберігаються й запобігають потенційну можливість дублювання анкет або повторних контактів із кандидатами, які негативно зарекомендували себе ще на етапі попереднього відбору.

Власники й керівники компаній виділяють те, що саме завдяки наявності такої системи з підбору персоналу процеси прискорюються, що призводить до значної економії часу й коштів у майбутньому. Зокрема, використання софта для рекрутингу дозволяє економити 20% часу на найм або 10 тижнів на рік кожного рекрутера й дає можливість закривати кожну 5 вакансію за допомогою своєї бази, це на 54 % швидше, ніж під час пошуку нових кандидатів.

Усе це не позбавляє роботи HR-фахівців, а тільки робить її менш монотонною, і дає змогу сконцентруватися на вирішенні складних робочих завдань. Світ прогресує з величезною швидкістю й користування таким сервісом — це вже необхідність.


Читайте також