Є багато теорій визначення типів співробітників. Сьогодні Work.ua розповідає про систему АВС-players.

Ще в далеких 80-х Джек Уелч, генеральний директор General Electric, описав систему розподілу співробітників за категоріями 20—70—10. 20 % — найпродуктивніші, 70 % були середнячками й 10 % — такі собі працівники, яких треба звільнити. Використовуючи цю систему, Уелч зміг збільшити прибуток General Electric у 28 разів.

С-players — не показують результатів

Виконавці, які не виконують свої робочі обов’язки. Найчастіше їм потрібно нагадувати про поточні завдання й постійно контролювати.

Це токсичні співробітники, які не показують результатів і не відповідають вашим цінностям. Вони лише просиджують час на роботі: 5 разів на день виходять на перекур і попити кави. Завжди знаходять причину для скарг — кричить начальник, ненависна робота або колеги-зануди. Такі люди негативно впливають на команду і стосунки в ній.

Що не так? Можливо, людина не на своєму місці, не знайшла своє покликання. А робота — лише спосіб отримання грошей.

Що робити з С-player? Тут 2 варіанти: дати другий шанс на іншій посаді, де він проявить свій талант або негайно звільнити. Вирішуйте самі.

В-players — стабільні середнячки

Грамотні, стійкі виконавці. Вони врівноважують свою роботу й особисте життя, водночас роблячи основну частину роботи компанії. B-players, як правило, довго працюють на одному місці, не вимагають багато уваги й завжди виконують свою роботу. Наче все добре.

Що не так? Вкрай консервативні, вони не прийдуть до вас з ініціативою про розвиток компанії в рамках посади й також важко сприймають нововведення. Їм складно нав’язати додаткові функції та зони відповідальності. Але все ж, з такими співробітниками можна працювати.

Що робити з В-player? Придивитися до них уважніше, можливо серед них є Рlayer В+ — співробітник з високим потенціалом, якого у майбутньому можна виростити до справжньої зірки.

В+ Рlayers — амбіційні новачки

Їх ще називають High Potential Employee. На перших порах вони можуть не показувати видатних результатів через нестачу досвіду, але вони ідеально вписуються у вашу корпоративну культуру, вони допитливі, ініціативні й хочуть підвищити свою кваліфікацію.


Що не так? Через те, що категорія В+ — перехідна ланка, у ній довго не затримуються, за неправильного підходу ці співробітники можуть перегоріти й перейти у категорію С.

Що робити з В+? Важливо вчасно «діагностувати й підхопити» такого співробітника, щоби вивести його на новий рівень і не дати перегоріти в компанії. Якщо правильно скласти план розвитку цих співробітників всередині компанії й допомагати їм зростати, то в майбутньому вони зможуть дослужитися до топменеджерів або керівників відділів. Головне — вчасно помітити цих співробітників і дати їм можливість розвиватися і впроваджувати свої ініціативи. Дати хорошого наставника.

А-players — горять ідеєю й живуть компанією

Ці люди постійно розвиваються, дуже люблять те, що роблять, внутрішньо мотивовані. Водночас вони не терплять посереднього виконання роботи, переживають за вашу компанію і фінальний результат, вимогливі до колег у професійному плані й оточують себе такими ж людьми.

Гравцем категорії А можуть бути співробітники на будь-якій посаді. Навіть прибиральниця! Вона буде розвиватися у своїй сфері, дізнаючись усі тонкощі й секрети своєї роботи.

Що не так? Доведеться витратити чимало часу, щоби знайти A-player, умовити таку людину приєднатися до вашої команди, а потім не втратити її. Такі співробітники можуть легко покинути організацію, якщо побачать більше можливостей в іншому місці.

Що робити з А-players? Вкладати сили у їхній розвиток, прибирати всі перепони. Пам’ятайте, що їх демотивує толерантне ставлення до C-players, неадекватні інструменти та ресурси для виконання завдань, бюрократія, непотрібні політики та процедури, повільне прийняття рішень, низький рівень довіри.

Взаємодія

Гравці А та В+ — відмінна команда. Перший стане ідеальним вчителем для новачка і, у підсумку, перетягне його у свою категорію. Але ось С-player — їхня повна протилежність, з якою вони зовсім не ладнають. Ваше завдання — знайти їх у колективі та вирішити, що з ними робити.

Ходять різні думки про ранжирування співробітників. Хтось прихильник цієї системи, адже все розкладено по поличках. Можна контролювати та збільшувати рівень працездатності співробітників. А є й такі, хто геть не сприймає її. Та й сам Джек Уелч говорив, що ці розподіли бувають не завжди точними.

З відомих компаній, які на сьогодні використовують систему ABC-players: IBM, Yahoo, Amazon і інші. І ті, хто відмовився від неї з різних причин: Microsoft, Adobe, Ford.


Читайте також