- 2678
Навіщо розвивати бренд роботодавця під час війни та як це робити
Чому робота з брендом роботодавця завжди на часі, як його розвивати в умовах обмежених ресурсів та навіщо це бізнесу — розповідає експертка з кофаундингової компанії Genesis.

Нещодавно Work.ua провів онлайн-захід, зʼясовували, яких заходів вжити компанії, щоб покращити найм зараз і успішніше пережити нестачу кадрів, що може загрожувати нам у майбутньому. Одна зі спікерок, Юлія Федотовських, Employer Brand Manager Genesis, поділилася, як ефективно побудована стратегія з розвитку бренду роботодавця допомагає наймати найкращих фахівців на ринку та впливає на ефективність команд.
Work.ua публікує головні тези виступу Юлії та запрошує вас переглянути повний запис мініконференції «Кадровий голод близько: кого наймати, коли на ринку меншає кваліфікованих спеціалістів».

Навіщо роботодавцеві будувати свій бренд
Успішний бренд роботодавця має багато переваг для бізнесу. Серед них і лояльність аудиторії, вигідні партнерства, результативний найм, а також вмотивована та ефективна команда.
Цікавий факт: 60% кандидатів вибирають роботодавця з огляду на свої погляди та цінності. Тобто якщо ті цінності, які компанія пропонує кандидату, в нього відгукуються, то на нас чекає ідеальний метч.Як впливає на найм та роботу з персоналом розвинутий бренд роботодавця:
- Збільшення кількості поданих резюме. Вам стане легше знаходити кандидатів.
- Збільшення позитивних відгуків про бренд роботодавця. Не тільки на спеціальних ресурсах, а й в особистому спілкуванні наявних співробітників зі своїми друзями та знайомими — це теж покращуватиме репутацію.
- Лояльність колег також вплине на retention rate. Тобто люди, які вже працюють у компанії, залишатимуться в ній довше, будуватимуть карʼєру.
- Менше часу витрачається на закриття вакансії.
- Легше знаходити потенційних партнерів.
- Збільшення продуктивності команди через роботу з вмотивованістю.
Що треба врахувати при розвитку бренду роботодавця
Деякі тренди ринку праці, актуальні у 2023 році:
- Ринок праці став ринком роботодавця. Сьогодні конкурс на 1 вакансію значно більший, ніж це було півтора роки тому. На це вплинули і війна, і глобальна економічна рецесія, і масові скорочення і ще безліч факторів.
- Брендинг роботодавця не в пріоритеті — про це говорить статистика. Деякі бізнеси мусили оптимізувати витрати, на жаль, часто під статтю скорочень потрапляли бюджети на комунікаційні проєкти, зокрема й з розвитку бренду.
- В Україні ключовими каналами для побудови бренду роботодавця лишаються кар’єрні сайти та соціальні мережі.
- Репутація бренду є важливою як ніколи. Кандидату важливо знати позицію компанію в умовах повномасштабної війни, про її корпоративні соціальні проєкти чи інші ініціативи, які допомагають наближати перемогу.
- Перегляд EVP — ціннісної пропозиції роботодавця. Це є трендом та потребою для роботодавця, адже змінились потреби пошукача. Кандидати хочуть знати, чи стабільний бізнес, чи не буде скорочень, наскільки безпечно він може почуватися та розвивати карʼєру тут і тепер.
Як розвивати свій бренд роботодавця з мінімальними вкладеннями
Кроки побудови бренду роботодавця:
1. Визначаємо бізнес-цілі. Що буде актуально для бізнеса / проєкта найближчим часом, чи будемо ми наймати людей, кого саме тощо.
2. Проводимо дослідження. Визначаємо точку «А», в якій знаходиться наш бренд роботодавця. Це можуть бути опитування колег, кандидатів, визначення внутрішнього і зовнішнього NPS, комунікаційний аудит тощо.
3. Будуємо стратегію. Визначаємо нашу мету, шляхи та інструменти, які допоможуть в її досягненні. Створюємо EVP, портрет нашого кандидата, меседжі та комунікаційні канали для їх донесення.
4. Реалізуємо нашу стратегію та коригуємо в процесі за потреби.
Щоб розвивати бренд роботодавця вам знадобиться мінімальна команда:
- Employer brand manager / піарник / комунікаційник. Це та людина, яка працюватиме зі стратегією, аналізуватиме потреби шукача і розроблятиме ту пропозицію роботодавця, яка може задовольнити кандидатів.
- Дизайнер — для візуальної реалізації.
- SMM-спеціаліст — вірогідно на підтримку бренда роботодавця треба буде реалізувати промокампанії в соцмережах, працювати з таргетингом і промоцією контенту.
Ця команда тісно співпрацює з командою рекрутерів, адже важливо розуміти потреби кандидатів та мати фідбек. Аналізуємо, що кандидат знає про наш бренд, де він знайшов інформацію про нього, що його зацікавило в вакансії і які його очікування. Фіксуємо кількість поданих резюме, терміни закриття вакансій, аналізуємо канали комунікації.
Саме разом з рекрутером команда ставить цілі, розробляє KPI, щоб згодом оцінити, чи було їх досягнуто.Чим конкретно займається команда, яка працює з брендом роботодавця:
- Розробляє стратегію: проводить внутрішні та зовнішні опитування, досліджує потреби кандидатів, робить комунікаційний аудит, вимірює NPS та формулює EVP.
- Працює з кар’єрними сторінками. А саме над описом вакансій та позиціюванням бізнесу, формулюванням бенефітів тощо.
- Веде соціальні мережі.
- Організовує участь компанії в подіях, які допомагають наймати кандидатів.
- Займається внутрішніми комунікаціями (не завжди, але така опція теж може бути).
- Співпрацює з медіа.
Детальніше про те, як оцінити, чи результативним є розвиток бренду роботодавця (чекліст), як створити комунікаційний гайд та перевірити, чи працює бренд-стратегія, дивіться у записі виступу Юлії на YouTube.
Щоб залишити коментар, потрібно увійти.