Побутує міф, що через війну українські компанії скоротили штати й повністю зупинили найм. Тож тим, хто втратив роботу, ніби варто одразу дивитися на закордонні компанії або йти в IT. Але багато бізнесів в Україні продовжують працювати й активно наймати.

Work.ua поспілкувався з експерткою з оцінки персоналу ОККО Наталією Онищук і дізнався, як війна вплинула на робочі та рекрутингові процеси компанії, як вдається долати труднощі й чи допомагає у цьому система управління наймом від Work.ua.

Наталія Онищук
Наталія Онищук
експертка з оцінки персоналу ОККО

Як війна вплинула на роботу ОККО

ОККО — це одна з найбільших мереж автозаправних станцій в Україні, до складу якої входить понад 400 АЗК. Усі вони є об’єктами критичної інфраструктури країни, тому повинні продовжувати роботу попри все. Тож, як і до війни, компанія працює нонстоп, аби забезпечувати українців, зокрема військових, медиків, пожежників, поліцію, волонтерів, громадський транспорт, пальним.

Звісно, багато процесів довелося оптимізовувати й підлаштовувати під нові мінливі умови. Найбільших змін зазнала логістика. Адже повністю довелося трансформувати шляхи імпорту нафтопродуктів в Україну. Та й у постачанні товарів непаливної групи (для наших магазинів на АЗК та ресторанів) також багато чого змушені були будувати по-новому, оскільки частина старих логістичних ланцюжків розірвалися. Відповідно компанія потребувала додаткового ресурсу аналітиків та логістів у цій сфері.

Міграційні процеси, викликані війною, теж позначилися на нашій роботі. Частина працівників була змушена виїхати з небезпечних регіонів.

Усім, хто переїхав в інші міста України, пропонували роботу на новому місці. І не лише співробітникам ОККО, а й членам їхніх родин. Протягом двох місяців компанія повністю компенсувала витрати на оренду житла.

Для наших офісних працівників у різних регіонах ми створили максимум можливостей для віддаленої роботи за потреби. У цьому нам допоміг досвід діяльності в ковідний період. Водночас нині частині співробітників довелося дещо змінити свої функції, щоб бути максимально ефективним, адже в деяких напрямках роботи стало менше, а в деяких — набагато більше. Завдяки готовності працівників швидко вчитися новому та трансформувати свої навички, вдалося зберегти їхні робочі місця.

Компанія активно заохочує волонтерську діяльність своїх працівників і сама з перших днів повномасштабного вторгнення долучається до допомоги в обороні та відбудові України. Від початку повномасштабного російського вторгнення мережа ОККО уже спрямувала понад 200 мільйонів гривень на допомогу військовим, волонтерам і регіонам, що потерпіли від воєнних дій.

На АЗК поблизу гарячих точок ми безкоштовно годуємо захисників України, взяли участь пальним у відбудові інфраструктури Київської та Чернігівської областей, допомагаємо пальним волонтерам, придбали 5 реанімобілів, авто для спецпідрозділу, а зараз ще й перераховуємо кошти на закупівлю розвідувальних безпілотних комплексів для ЗСУ в рамках ініціативи «ОКО за ОКО».

Як війна вплинула на найм та як справи зараз

Найм в нашій компанії не зупинився ні на хвилину. Ми проводили прийоми нових працівників від 24 лютого і до сьогодні.

Незважаючи ні на що, компанія продовжує розвиватися, тому ми постійно шукаємо спеціалістів до мережі АЗК, у розподільчі центри, в ресторани, на офісні позиції, на керівні посади тощо.

Багато напрямів зараз стали дуже актуальними, зокрема все, що стосується організації перевезень, закупівлі й продажу нафтопродуктів та інших товарів, оптимізації операційної роботи. Крім цього, в компанії активно розвивається напрям IT. Щомісяця рекрутери закривають понад триста вакансій. Щодня отримують сотні відгуків, але великий відсоток із них нерелевантні до вимог.

Біль — нерелевантні відгуки. Як з ними працювати?

Алгоритм чіткий. Наприклад, маємо посаду «Менеджер АЗК». На цю позицію ми шукаємо людей, які мають управлінський досвід та навички роботи з командою, розуміння операційних процесів роздрібної торгівлі. Часто на неї претендують шукачі, які взагалі не мають жодного досвіду в цих сферах: будівельники, охоронці. Тож якщо в їхньому резюме немає даних про роботу в зазначених галузях, далі ми не можемо їх розглядати.

Бувають і винятки. Коли почалася повномасштабна війна, ОККО приймала на роботу переселенців, які до того працювали в інших сферах, мали інший досвід, проте володіли хорошими софт скілами та мали бажання навчатися нашим стандартам роботи. Рекрутер уже під час співбесіди оцінював, чи підійде така робота людині, чи є у неї задатки.

І маленьким, і великим: як допомагає система управлінням наймом від Work.ua налагодити рекрутинг-процеси

Наші рекрутери технічно оснащені, та ми намагаємося всіляко полегшувати їхню роботу. Принцип такий: рекрутери ведуть лонглісти в різних системах. Потім ці дані фахівці заливають у внутрішню систему САП, де зберігається вся база. Також впровадили голосовий бот, який розрахований на масовий найм.

Здавалося б, що ще треба? Але коли з’явилася система управління наймом на Work.ua, ми стали використовувати й цей інструмент. Його переваги:

  1. СУН набагато спростила взаємодію з кандидатом. Потрібно всього декілька кліків, щоб провести шукача воронкою найму, наприклад, натиснути «До співбесіди» чи «Не підійшов».
  2. Можна легко і швидко відібрати кандидатів, з якими хочеш поспілкуватися, або якому треба відмовити. Тож для нас скоротився процес ведення лонгліста: якщо раніше ми вносили інформацію вручну, то тепер все більш автоматизовано.
  3. Класний інтерфейс. Усе організовано, компактно, на одній сторінці — справді як на долоні — кількість вакансій, резюме, статуси. Такий собі зручний робочий стіл рекрутера.
  4. Зручно, що видно, на які ще вакансії у вашій компанії відгукувався кандидат, бо є такі, які відгукуються на всі наші вакансії :)

В ОККО існують свої рекрутингові процеси, які є ефективними та допомагають швидко знаходити працівників до нашої великої команди. Але як додатковий інструмент — СУН чудово підходить, спрощує, допомагає. Вона буде корисна і невеликим компаніям, які лише заходять на ринок, не мають своєї системи. Їм тоді не доведеться щось вигадувати чи витрачати додаткових коштів. Але і великим компаніям вона може стати у пригоді.

Єдине, чого нам не вистачає, — можливість вивантажувати інформацію відразу за всіма рекрутерами, які працюють в одному обліковому записі. Тобто, наприклад, щоб я як адміністратор могла бачити не лише свої дані, а й дані всіх рекрутерів, і вивантажувати їх одним файлом.

Це дозволить робити аналітичні звіти, порівнювати кількість відгуків на ту чи іншу вакансію минулого року з теперішнім, які вакансії у яких регіонах більше закриваються, період тощо. Така опція ще більше спростила б процеси, тоді не потрібно збирати інформацію вручну й самому вираховувати показники.


Читайте також



Щоб залишити коментар, потрібно увійти.