Чого точно не варто говорити рекрутеру і як правильно поводитися на співбесіді, щоб отримати роботу.

У цій статті, розповімо, які фрази на співбесіді не додадуть вам балів і чому, та навчимо, як уникнути помилок. Прислухайтеся до порад, якщо дійсно хочете отримати посаду.
1. Давай на «ти»?
Професія рекрутера й досі не досить зрозуміла деяким кандидатам. Часто таким шукачам рекрутери здаються надто молодими для серйозної роботи, недостатньо компетентними у сфері знань самого фахівця, вакансії, на яку він претендує тощо.
Якщо на співбесіду приходить кандидат із такою думкою, він може виявити деяку зневагу та небажання спілкуватися на рівних. Визнані професіонали, обтяжені досвідом, не соромляться звертатися до рекрутера на «ти» або в перші ж хвилини розмови запропонувати перейти на «ти».
І це одразу видає у них завищене самолюбство, відсутність елементарної культури, розуміння сучасних реалій та роботи рекрутера сьогодні, невміння грамотно вести ділові переговори. Повірте, ніхто не хоче мати у своєму колективі таких співробітників.
Рекрутер — це висококваліфікований спеціаліст, який розвиває та щодня застосовує навички спілкування, аналітичного мислення, роботи в команді та інші. Подумайте про це і наступного разу будьте ввічливими й тактовними, ведіть розмову в спокійній і стриманій манері, забувши про упередження.
2. Ви просто повинні взяти мене!
Будьте впевнені, якщо роботодавцю здасться, що він просто зобов’язаний вас найняти, саме так він і вчинить. І набагато промовистіше це доведе ваш досвід, навички, уміння подати себе, а не подібні заяви.
Не потрібно намагатися представити себе незамінною людиною, без якої компанія піде на дно. Навіть якщо так і є насправді, апелюйте до свого досвіду, а не до недоречного самолюбування.
3. Я не знаю, я не впевнений(-а)...
Зайва самовпевненість — це погано. Але й перебір зі скромністю теж не піде вам у плюс. На співбесіді краще не казати, що ви чогось зовсім не знаєте або у вас недостатньо компетенції. Особливо у питаннях, які безпосередньо стосуються професіоналізму.
Наприклад, ви претендуєте на посаду бухгалтера, і у вас запитують, як вчинити у конкретній ситуації, а ви не впевнені у власній правоті. Скажіть, що швидко та стисло відповісти на запитання не можна. Розкажіть, що ви б робили, якби зіткнулися з таким питанням під час роботи. Що ви б уважно вивчили документи та продумали різні варіанти. Наголосіть на тому, що у сфері фінансів не можна покладатися винятково на своє чуття або теоретичні знання. Тільки індивідуальний підхід та ретельне опрацювання допоможуть правильно відреагувати на ситуацію.
Якщо ж питання стосується не стільки професії, скільки ваших особистих якостей, наприклад «Чим ви пишаєтеся найбільше?», «Опишіть свої недоліки та переваги», — не закривайтеся в собі й не соромтеся. Попросіть хвилинку, щоб продумати відповідь. Пошукайте в пам’яті кілька моментів, які справді змушували вас порадіти за власні успіхи, визначтеся зі своїми сильними та слабкими сторонами, зрештою, згадайте, за що вас хвалять родичі та друзі. Ще краще підготуватися до співбесіди заздалегідь, щоб ваша відповідь була продуманою та лаконічною.
Якщо ви не знаєте себе або не впевнені у своїй кваліфікації, то як у цьому може бути впевнений роботодавець і звідки рекрутеру дізнатися, що в житті ви наймиліша людина, здатна стати душею колективу?
4. Я все життя мріяв у вас працювати
Зацікавленість у вибраній компанії, наявність знань та уявлень про те, чим займається підприємство — це завжди безумовний плюс. Головне — не перегравати. Не треба присягатися рекрутеру та керівництву у вічній любові, заглядати їм у вічі з благоговінням та захопленням.
Надмірний показовий захват лише відштовхне від вас і створить відчуття нещирості та недоречних лестощів. Якщо ж ви дійсно довго йшли до цієї посади в конкретній компанії, розкажіть про це без прикрас, щоб показати себе серйозною цілеспрямованою людиною, а не лицедієм.
5. Розкажіть по секрету
Завдання рекрутера — привернути до себе кандидата настільки, щоб він почувався максимально комфортно та невимушено, міг вести відкриту бесіду. Але іноді шукачі так розслабляються під час розмови, що починають сприймати співрозмовника як свого старого приятеля та забувають про субординацію.
Кандидати намагаються «попліткувати» по-дружньому й дізнатися у рекрутера всі «закулісні таємниці». Не треба робити так.
Навіть не намагайтеся запитувати, чи директор крутить роман із помічницею, скільки платять начальнику відділу та чи правда, що попереднього бухгалтера звільнили за фінансові махінації.
Ставте запитання тільки по суті, не перетинаючи межі пристойності. Пам’ятайте, що головне показати свій професіоналізм, а не зайву цікавість.
Work.ua рекомендує вам слідувати цим порадам, щоб справити приємне перше враження і не наробити фатальних помилок на співбесіді.
Читайте також
- 5 фраз, які не можна говорити безробітним знайомим
- Як поводитися на співбесіді під час війни: поради шукачам
Щоб залишити коментар, потрібно увійти.
141 коментар
Игорь Кукшин 01.11.2016, 13:38
Андрей Березюк, ABR 01.11.2016, 13:52
Марина Тен 01.11.2016, 22:56
Александра Шибаршина 17.04.2018, 18:17
Татьяна Мурина 15.10.2020, 09:00
Андрей Валуев 01.11.2016, 14:12
Юлия Филатова 10.07.2018, 23:10
Олексій Гордій 12.07.2018, 17:22
Виктория Виктория 01.11.2016, 14:13
Ни в коем случае не говорите рекрутеру
1.Давай по пивку после собеседования
2. Ты такое говоришь, тут без пейсяшки не разобраться
3. В пятницу в клубец зарулимся, если меня возьмут
4. А ваш шеф гей?
5. А вы гей?
6. Ой, а вы женщина?
7. Голосок у вас явно прокурен
8. Можно я рядом сяду, а то у тебя со рта несёт
9. А вы, я смотрю, любите хардкор?
И т.д
Андрей Березюк, ABR 01.11.2016, 19:51
Алексей Разумный 01.11.2016, 20:15
Анна Мойсеенко 02.11.2016, 02:05
Владимир Алешкевич 02.11.2016, 11:27
Galyna Zaruba 27.09.2022, 22:43
Евгений Бакута 28.09.2022, 00:39
Олексій Поляков 28.09.2022, 08:40
Elena Koloshenko 27.12.2022, 13:15
Александр Филимонов 01.11.2016, 14:52
Денис Довженко 04.11.2016, 12:52
Олена Калініна 15.08.2019, 16:48
Ольга Морозенко 06.09.2018, 14:41
Олексій Гордій 06.09.2018, 17:01
Хто контролює розхід коштів і продуктивн.-результативність?
Oleh Savchuk 07.10.2022, 14:46
Олексій Гордій 07.10.2022, 16:16
Roman Morhachov 27.09.2022, 16:50
Сергей Савченко 01.11.2016, 15:31
имитация бурной деятельности
Алексей Ситков 01.11.2016, 15:43
Володимир Брославський 14.10.2020, 00:14
Александр Иванов 01.11.2016, 16:02
Ангелина Корж 04.05.2021, 16:37
Олег Гавула 01.11.2016, 16:16
Игорь Кукшин 01.11.2016, 17:07
Михайло Боднар 01.11.2016, 16:26
Василь Сенько 01.11.2016, 17:19
Александр Гладков 01.11.2016, 18:31
Игорь Кукшин 01.11.2016, 20:04
дауншифтинг часто допомагаэ -
не лише вивільнити злачні місяця, але й порозумітися з собою ...
Юрий Первышин 21.02.2017, 16:24
Елена Петрова 02.11.2017, 16:22
Ярослава Корабель 05.07.2018, 01:02
Олексій Гордій 05.07.2018, 11:15
Єто как, тьі ґде роССийский ґовор учил?
Лідія Харченко 27.09.2022, 17:27
Вікторія Кисіль 28.09.2022, 18:12
немає фрази "на Україні"
є фраза "в Україні"
для початку свою вивчіть
Олексій Гордій 05.07.2018, 11:46
Олексій Поляков 28.09.2022, 00:51
Вікторія Кисіль 28.09.2022, 18:14
це [образа видалена модератором Work.ua] особи, які близько не розуміються в темі і сунуть носа не в своє діло
Иван Темрук 01.11.2016, 18:15
Игорь Кукшин 01.11.2016, 19:00
Galyna Zaruba 27.09.2022, 22:48
Владимир Величко 01.11.2016, 18:37
Елена Кедрова 01.11.2016, 18:54
Игорь Кукшин 01.11.2016, 19:41
Евгений Хомутовский 01.11.2016, 21:11
Олексій Гордій 02.11.2016, 13:07
Игорь Кукшин 02.11.2016, 16:02
а вообще, есть такая наука как политэкономия: рекомендую почитать учебники в этом направлении )
Олексій Гордій 02.11.2016, 22:12
Александр Колюха 27.09.2022, 17:20
Роман Ключка 27.09.2022, 18:08
У нас сидят без работы только потому, что люди не хотят работать...
Рекомендация конечно важна, но и без неё устроиться на работу - это три дня...
Елена Петренко 01.11.2016, 18:45
Владимир Величко 01.11.2016, 19:02
Андрей Березюк, ABR 01.11.2016, 19:58
Светлана Булгакова 17.11.2018, 21:33
Татьяна C 01.11.2016, 20:42
Юлія Гаврилюк 01.11.2016, 19:35
Владимир Комаров 20.11.2016, 11:38
Артур Михно (Руководитель Work.ua) 20.11.2016, 19:51
Мы обязательно постараемся разобраться.
Игорь Кукшин 20.11.2016, 20:25
Александр Колюха 27.09.2022, 17:26
Андрей Андрей 01.11.2016, 20:07
Светлана Булгакова 17.11.2018, 21:37
Алексей Демченко 01.11.2016, 20:45
Сергей Спирин 02.11.2016, 14:48
Александра Летова, контент-менеджер Work.ua 02.11.2016, 15:03
То, что очевидно для одного человека, для другого не является таким явным и понятным. Поэтому порой лучше повторить то, что кому-то уже известно, чем промолчать и оставить вопросы.
Статьи пишутся для вашей пользы. Кому-то нужны одни советы, другим — иные. Если хотя бы 1 человек извлек для себя полезную мысль и нашел ответ на свой вопрос, значит, мы делаем это не зря.
Надежда Гусар 28.06.2017, 17:14
Светлана Булгакова 17.11.2018, 21:39
Светлана Булгакова 17.11.2018, 21:38
Анатолий Сергеев 01.11.2016, 21:11
Виктор Кубицкий 01.11.2016, 22:32
p.s. А вообще профессионалов (настоящих профи!) не нанимают. Их переманивают.
Вікторія Кисіль 28.09.2022, 18:20
Денис Нестеров 02.11.2016, 02:32
Андрей Савчук 04.11.2016, 13:22
Светлана Булгакова 17.11.2018, 21:42
Ольга Лён 02.11.2016, 06:56
Игорь Кукшин 02.11.2016, 10:48
Когда перестанет публиковаться подобная маячня а-ля «до 35» от компаний с деградировавшим руководством и некомепетентным директоратом ?
https://www.work.ua/jobs/2273776/?utm_source=jobseeker_agent_reg&utm_medium=email&utm_content=jobs&utm_campaign=02.11.2016&utm_term=v_2week_send&a=4658084&d=1478049616
Дмитрий (модератор Work.ua) 02.11.2016, 11:33
Мы считаем неправильным решать за соискателей, поэтому оставляем соискателям право отправлять или не отправлять резюме на вакансию.
Александр Чебан 27.09.2022, 15:40
Сергей Филькин 02.11.2016, 17:25
Владимир Величко 03.11.2016, 19:40
Игорь Кукшин 04.11.2016, 10:05
Светлана Булгакова 17.11.2018, 21:46
Светлана Булгакова 17.11.2018, 21:44
Александр Долгов 06.11.2016, 10:29
Galina Dudar 25.07.2017, 22:01
Александра Летова, контент-менеджер Work.ua 26.07.2017, 09:49
5 фраз, которые нужно исключить из резюме: https://www.work.ua/articles/jobseeker/1367/
3 правки, которые сделают ваше резюме еще лучше: https://www.work.ua/articles/jobseeker/1494/
Не надо так: 8 самых популярных ошибок в резюме: https://www.work.ua/articles/jobseeker/1503/
Светлана Слободянюк 18.04.2018, 00:37
Вікторія Кисіль 28.09.2022, 18:21
Светлана Булгакова 17.11.2018, 21:47
Владимир Болюх 14.08.2019, 09:45
Анастасия Саяпина 08.11.2016, 10:42
Светлана Булгакова 17.11.2018, 21:48
Ольга Іваненко 17.04.2018, 18:59
Светлана Булгакова 17.11.2018, 21:50
Денис Киселёв 18.04.2018, 15:43
Денис Киселёв 18.04.2018, 15:55
Євгенія Преор 03.07.2018, 17:26
Так же и с работой. Первая работа нашла меня во время отдыха предложили работу официанткой на дегустацию вина в Коблево. Долго подробатывала там, потом так же просто устраивалась на работу. Несколько раз перезвонивали с этого сайта - были стоящие предложения работу, а попадались лохотроны.
На последнюю работу тоже устроилась случайно позвонила на авось, пришла на собеседование, да был нюанс, что рекрутер плохо представлял работу (поваром), но все же без блата, кума и денег вполне можно устроится.
Олексій Гордій 03.07.2018, 17:53
предложения НА работу, "о работе".
Сколко тебе баллов не хватило к диплому сотличием?
Миллиона, двухь, в какой валюте?
Олексій Гордій 03.07.2018, 18:06
предложения НА работу (о работе).
Тебе не хватило 3 млн. баллов, чтобы получить диплом с отличием!
Олег Трусов 03.07.2018, 19:03
Филипп Михайловский 29.08.2018, 08:59
Юрий Тобота 12.03.2021, 13:52
Максим Столяров 27.09.2022, 15:09
Анастасия Смирнова 27.09.2022, 15:22
Да, самому лучше сразу не начинать "ты"кать, однако можно спросить "Можем перейти на ты?", если вас с этим предложением уже не опередили, многие (если не все) рекрутеры с удовольствием согласятся, это снижает градус напряжения на интервью и видно что обе стороны заинтересованы в общении.
Есть конечно ещё рекрутеры даже в IT, скажем так, более консервативных старых нравов. Их единицы, обычно какая компания/студия, то такой и рекрутер. Часто там царит бюрократия и неуважение к сотрудникам (есть опыт) как бы все друг другу не обращались. Так зачем к ним вообще идти?
Так что, на мой взгляд, первый пункт не правильно донесён, ибо выглядит так, словно вообще предложение перейти на "ты" это какое-то табу на интервью. Всё зависит от того как ты это предложишь и куда собеседование проходишь.
Євгенія Гебеш 27.09.2022, 15:49
Роман Ключка 27.09.2022, 16:17
Зачем нужен эйчар, если профессиональную компетентность сможет оценить только более компетентный специалист, чем соискатель? И работать в коллективе не эйчару же со мной...
Артем Демидов 27.09.2022, 16:18
Роман Ключка 27.09.2022, 16:21
Роман Ключка 27.09.2022, 16:23
Іван Губський 27.09.2022, 18:08
Александр Верёвкин 27.09.2022, 18:34
Владимир Чумак 27.09.2022, 19:24
Анна Ціра 27.09.2022, 19:26
Олексій Поляков 27.09.2022, 21:06
Александр Колюха 27.09.2022, 21:29
имей это ввиду , когда будешь разговаривать со следующими потенциальными работодателями. ставь себе вопрос, что ищет чел, который берет себе работника. у девочки, которая проводит собеседование -одна цель, у владельца фирмы-вторая, начальник отдела у которого будешь работать -третья. и внезапно-это три разные цели. все просто.
а то, что ты прекрасный вася, действительно интересует по скольку постольку.-это вторично. все просто. удачи.
Олексій Поляков 27.09.2022, 21:46
Александр Николенко 27.09.2022, 21:45
Olena Zabiyaka 27.09.2022, 23:03
Олексій Поляков 27.09.2022, 21:48
Александр Николенко 28.09.2022, 21:42
Олексій Поляков 28.09.2022, 21:53
Виктор Татарчук 28.09.2022, 13:03
Олексій Поляков 28.09.2022, 13:23
Александр Колюха 28.09.2022, 13:40
Олексій Поляков 28.09.2022, 15:12
Виктор Татарчук 28.09.2022, 13:58
Алексей Антипов 28.09.2022, 23:43
Ага, особенно когда это девочка 19 лет без высшего образования
Анна Пасько 01.10.2022, 01:55
Наталія Кравченко 02.10.2022, 07:35
Антонина Черепинец 02.10.2022, 17:06
Андрій Меленчук 05.10.2022, 01:22
Так, можливо. Деякі. Не сперечаюсь. Але більшість вважає, що вони [нецензурна лексика видалена модератором Work.ua] психологи і здатні приймати об'єктивні рішення на основі однієї дрібної хе*ні. А в вимогах писати тупняк типу "- Вміння працювати в команді; - Самостійність та індивідуалізм; - Креативність; - Дотримання дедлайнів". Альо, [нецензурна лексика видалена модератором Work.ua], це взаємовиключні речі. Хочеш креатив? Тоді лиши людину в спокої і дай творити. Хочеш стадо слухняних баранів? То не очікуй що вони ініціативно попруть щось робити самостійно. І оце ваші висококваліфіковані спеціалісти. Sure, whatever you say.
Oleh Savchuk 07.10.2022, 14:48
Светлана Плутахина 08.10.2022, 14:42
Дмитрий Гасанов 01.11.2022, 15:37
Наприклад якщо мені випаде честь проходити співбесіду на яку-небудь вакансію у одну зі своїх фірм-фаворитів, то я обов'язково скажу, що мрію в них працювати. З цього розпочнеться мій діалог. Головне аби це не було голослівно. Є бренди, яким я життя присвятив, тож в таких ситуаціях буде доречно так сказати