Як зробити так, щоб співбесіда задалася з самого початку? Ось 5 порад Work.ua які допоможуть шукачеві «запалити» з перших хвилин зустрічі.

Підготуйтеся

До співбесіди, як і до інших діловим зустрічам слід готуватися. Вам можуть поставити різні питання, але є кілька традиційних, відповіді на які можна підготувати заздалегідь. Наприклад:

«Розкажіть про себе?»

«Опишіть ваші досягнення».

«Чому ви пішли з попереднього місця роботи?»

Просто переказувати на співбесіді ваше резюме — не вихід, адже рекрутер вже читав його й отримав основну інформацію про вас з цього документа. У вигляді відповідей на найпоширеніші питання можна підготувати кілька історій, які опишуть ваші досягнення і промахи (вони теж важливі, адже показують, що ви здатні до самоусвідомлення і можете вчитися на власних помилках). Озбройтеся цими історіями перед співбесідою, вони допоможуть випромінювати впевненість з перших хвилин і в результаті краще вибудувати розмову.

Адже співбесіда — це перш за все розмова, під час якої роботодавець хоче пізнати вас краще, а ви — ближче познайомитися з компанією і більше дізнатися про посаду.

Припиніть репетиції

Приблизно за день перед співбесідою варто припинити підготовку до неї. Перестаньте повторювати про себе ті відповіді на поширені питання, які ви підготували раніше. Заздалегідь визначтеся з одягом, який збираєтеся вдягти. Розберіться з маршрутом, яким дістанетеся на співбесіду. І видихніть.

Навіть у театрах за день до прем’єри акторам забороняють репетирувати свої ролі, щоб не перевантажувати психіку. Так само варто вчинити й вам.

Нехай у день співбесіди вашим головним завданням буде прибути на співбесіду вчасно та у відмінному настрої.

Прийдіть вчасно

Спізнитися на співбесіду — помилка, яку рекрутеру буде дуже важко пробачити, тому намагайтеся не спізнюватися. А якщо відчуваєте, що не встигнете прибути вчасно, обов’язково повідомте про це.

Але так само недоречно буде прийти сильно заздалегідь. Може трапитися, що до зустрічі з вами у HR-а заплановано співбесіду з іншим шукачем і він не зможе відволіктися, щоб зустріти вас. Або все-таки зустріне, але такий поспіх зіпсує відразу 2 співбесіди: і вашу, й іншого кандидата.

Недоречно приходити за пів години або 20 хвилин до співбесіди, краще — за 5-10.

А якщо не розрахували час і все ж прибули набагато раніше призначеного часу, можна, наприклад, випити води або чаю в сусідній кав’ярні.

Будьте привітні з перших секунд

Посміхайтеся і будьте розслаблені відразу ж, як потрапите в офіс. Навіть якщо на вході вас зустрічає не ейчар, а інший співробітник, будьте з ним привітні. Бажайте хорошого дня і посміхайтеся всім, кого зустрінете в офісі.

Пам’ятайте, співбесіда починається з першої ж секунди після вашого приходу, адже пізніше ейчар може запитати перше враження про вас у тих колег, які зустрілися вам на ресепшені або в коридорах.

Не переоцінюйте значення події

Співбесіда — не іспит. На ній не буває правильних або неправильних відповідей. Ставтеся до співбесіди простіше: не як до показового виступу, а як до приємної бесіди. Це допоможе перебороти хвилювання і розкритися перед рекрутером, позбавить від напруженої атмосфери під час зустрічі.

Щоб бути на співбесіді розслабленими й відкритими, спробуйте виконати таку вправу: оцініть значущість співбесіди в порівнянні з усім вашим життям. Зрозумійте, що це одна подія з мільйона інших і один день з як мінімум 70 відведених вам років.


Читайте також



17 коментарів

Надія Киричок 04.08.2020, 16:31
Дуже доречно чудові поради
Леонид Воснюк 04.08.2020, 22:42
Скажу по своему опыту: когда был очень заинтересован в вакансии, одевался идеально, приходил на встречу пунктуально, презентовал себя по всем правилам, отправлял письма с благодарностью о проведенном собеседовании и надежде о дальнейшем сотрудничестве - результат был нулевой. А когда собеседование проходило на заправке с чашкой кофе, в потных джинсах и футболке после рабочего дня, отвлекался на звонки, опоздал из-за пробок, вообще не готовился и вообще приехал пообщаться просто из принципа, что надо ходить на все собеседования - принимали на работу и работал долго и счастливо.
Андрей Осипчук 05.08.2020, 05:01
Аналогично ...
Лилия Великоцкая 08.08.2020, 22:02
Аналогично практически.
Ірина Шевчук 04.08.2020, 23:02
Леонід,згідна з вами. 5 порад- 1.йдіть на співбесіду,коли у вас хороший настрій, 2. Не чекайте результату,коли ти про це не думаєш серйозно,воно виходить краще. 3.Не готуйтесь до співбесіди і не переживайте, крім співбесіди майте якісь інші справи. 4. Будьте впевнені,щоб ви не говорили, говоріть,що хочете,що вважаєте за потрібне. 5.Не старайтесь сподобатись керівнику, типу вам не так це важливо. Спокійні,розслаблені. Скажіть,що у вас ще є пропозиції.Це як дівчат вчать як знайомитись,що говорити з хлопцями,чоловіками. Така зустріч не пройде успішно. А зустріне хлопця,коли не буде думати,що там його зустріне.
Олександр Протченко 04.08.2020, 23:03
Нафига такой бред писать?! Так собеседования не проходят. Смотрят на выгоду которую с тебя можно взять а не за сколько минут ты пришол и как поздоровался.
Тот кто писал эту статью наверное хотел угодить своему работодателю (надо же показать видимость работы) а не дать толковый совет искателю работы.
Руслан Скрыпник 05.08.2020, 13:26
по-моему у вас накопилась желчь...
Ірина Шевчук 04.08.2020, 23:15
Комусь вигідні такі люди,які слухають ці поради. Я теж так робила. Готувалась до співбесіди, резюме класне. Так званий роботодавець подивився, почитав резюме,почав примахуватись до кожного слова резюме,і до роботи, яку робила тому 10 років. Подивився,подивився і сказав,що взяли іншу людину на спеціаліста з документообігу. 2 освіти йому не підходить. У відносинах потрібна гармонія. До людей треба ставитись як вони до тебе. А він для нічого ще не зробив,щоб ти доказував йому,що ти підійдеш на цю роботу
Андрей Дергачев 05.08.2020, 07:34
Вообще никогда не готовлюсь к собеседованию, этих собеседований уже было столько много как в Украине так и в зарубежные компании, уже все и так отработано
Вероніка Каурковська (Дорошенко) 05.08.2020, 10:23
В статті є корисні поради. Сама корисна - не хвилюватися. Головне - шаблон співробітника в уявленні роботодавця. Якщо під нього підходиш - тоді всі твої недоліки і навіть незграбність стають корисними тобі. При зростанні компанії шаблон вже не в керівника, а в найманого працівника з відділу кадрів. Тут вже інші заявки - і одяг із взуттям та манери, а із спеціальності - тестові завдання.
Максим Куркін 05.08.2020, 12:11
Всі поради у статті корисні і доречні!
Звісно, за однієї умови: якщо і роботодавець і кандидат - адекватні люди... якщо ні - жодні поради не допоможуть. І це дуже добре! :-)
Руслан Скрыпник 05.08.2020, 13:27
статья норм. имеющий уши да услышит
Дмитро Хром'як 05.08.2020, 18:27
щоб не посилати ввічливо кажуть: залиште резюме або заповніть анкету. Ідеально то через знайомих.
Ирина Калюжная 07.08.2020, 12:11
Самое обидное, то что придерживаешься некоторых пунктов данной статьи, а к сожалению некоторые работодатели наплевательски относятся к людям, которые ищут работу.
Любов Нестеренко 10.08.2020, 15:25
Була вже не раз на співбесіді, наче б то все нормально, спілкування спокійне, розуміння один одного є, але все рівно "Ми зробили вибір не на вашу користь!". І освіта, і одяг, і привітна усмішка, наче все так, але є якесь "Але"...
Евгений Назаренко 29.08.2020, 21:00
Это все верхушка айсберга, мелочи, отдельные придирки, нюансы... Самое главное - я уже понял по своему опыту, работодатели (скорее эйчары, потому как они запрограммированы скриптом руководства ) ищут РАБА.
Когда с ними начинаешь дискуссировать, пытаешься собеседование перевести в другое, отвлеченное русло (например у вас интересное освещение, холодное помещение, красивый коридор и т.п. - я так делал в силу своего общительного характера), то есть шаг влево, шаг вправо - им это НЕ нравится. Они привыкли слышать СТАНДАРТНЫЕ ответы... То есть им не нужен человек который говорит больше чем нужно...
Евгений Назаренко 29.08.2020, 21:08
дополню... лично я часто упирался и никогда не отвечал на вопросы а-ля "Почему вы выбрали нашу компанию" (эйчары прекрасно знают "почему", но тем не менее, вопрос задают), "Покажите ссылку на соцпрофиль" (не покажу, потому что это личное и опять же, эйчары это прекрасно понимают, но все равно "покажите" (а как до появления интернета на работу брали интересно), "Кем вы себя видите через... " (один Господь все видит) и тп...
Начина. упираться и отбиваться от наседания... Занчит не раб, начальника слушать не будет, к работе не годится... Следующий!

Щоб залишити коментар, потрібно увійти.