Всі ми знаємо, що Юлій Цезар міг робити сім справ одночасно. Та іноді засмучуємося, що у нас так не виходить. Даремно, бо вчені довели, що наш мозок може ефективно впоратися тільки з одним завданням. А хронічна багатозадачність може негативно позначитися на ваших робочих успіхах.

На виконання завдання йде більше часу

Здавалося б, все повинно бути навпаки, але для того, щоб перемкнутись з одного завдання на інше мозку потрібен час. Ви повинні наново концентруватися на умовах задачі.

В ідеальному світі у вас повно сил і енергії, немає відволікаючих чинників, тому ви швидко впоралися б із цим, але все ж в реальності ви щось недогледіте й не зробите завдання правильно.

Знижується рівень концентрації

Ви намагаєтеся згадати, що ви робили до того, як почали однією рукою писати звіт, а другою — підписувати договори? Це не дивно, тому що мозок вибирає тільки одну пріоритетну задачу. Але через те, що ви концентруєтеся на кількох речах одночасно, вам просто не вистачає ресурсу, щоб все запам’ятати. Так можна і важливу зустріч пропустити, та й підписати щось не те теж дуже легко. А такі помилки можуть коштувати вам кар’єри.

Мультизадачність викликає стрес

Що більше справ, то більше відповідальності й то більше переживань, що план вийде з-під контролю. Та й як залишатися спокійним, коли важливі справи не виходить робити вчасно, тому що їх занадто багато. Стрес негативно впливає на стан здоров’я, а кому потрібен співробітник, який постійно хворіє.

Як же захистити себе від негативного впливу мультизадачності

  1. Не беріть нові завдання, поки не закінчите старі.
  2. Розділяйте великі завдання на більш дрібні, робіть їх покроково, починаючи з найголовнішого.
  3. Правильно розставляйте пріоритети. Не хапайтеся за, здавалося б, термінове завдання, якщо знаєте, що не зможете його виконати. Наприклад, не намагайтеся зробити фінальну версію макета, якщо клієнт не вніс всі зауваження.

Нехай у вашому списку справ на сьогодні буде менше галочок, але зате всі завдання будуть виконані сумлінно і не зашкодять вашому здоров’ю. Повірте, в світі все ще цінується якість, а не кількість.


Читайте також

Як зберегти здоров'я, коли будуєш кар'єру

5 способів почати працювати, коли дуже не хочеться