Цьогоріч карантинні обмеження, потреба носити маски та соціальна дистанція не дозволять провести новорічний корпоратив у звичному форматі. На жаль. Але повністю скасовувати вечірку не варто. Онлайн відкриває нам нові можливості.

Якщо вам складно визначитися з ідеями, то почитайте поради Микити Щербини, організатора онлайн-корпоративів і тімбілдінгів в Staya. Спеціально для Work.ua він розповів про тонкощі організації таких заходів.

Микита Щербина
Микита Щербина
організатор онлайн-корпоративів і тімбілдінгів в Staya

Як і в які терміни підготувати онлайн-корпоратив

Беремо компанію, пишемо детальний сценарій, збираємо всіх у Zoom, додаємо трошки «Мафії», краплю новорічного настрою, приправляємо секретним інгредієнтом у вигляді ведучих і подія готова! :)

Якщо серйозно, то алгоритм дій не особливо відрізняється від організації офлайн-заходів. Для початку потрібно визначитися, хто буде готувати новорічний корпоратив. Щоб якісно його організувати, варто звернутися до event-агентства, але якщо у компанії дуже скромний бюджет або його взагалі немає, то реально це зробити самостійно.

Замість ресторану або кафе треба вибрати онлайн-сервіс, на якому відбуватиметься корпоративна вечірка. Для таких цілей ми використовуємо Zoom — зрозумілу, інтуїтивну, зручну платформу з різними можливостями. Вона підходить і для нечисленних колективів, і для великих компаній, оскільки дозволяє під’єднати одночасно від 2 до 300 осіб. І це круто.

Можна скористатися й іншими сервісами відеоконференції: Google Meet, Hangouts, FaceTime, HighFive, WhatsApp. Інтелектуальні ігри відмінно доповнюють платформа Kahoot або додаток для створення презентацій зі зворотним зв’язком у режимі реального часу Mentimetr.

Щоб не поспішати та підготувати фінальну вечірку року якісно, ​​краще починати планування за місяць. Але можливо встигнути й за коротший термін — 1-2 тижні.

Як виглядає святкування онлайн

Усі співробітники збираються у Zoom, їх зустрічає ведучий, і починається офіційна частина з вітальним словом від засновника або СЕО компанії. На офлайн-вечірці після цього співробітники розсаджуються за столики, а в онлайні розходяться по кімнатах. У кожній є свій ведучий, там відбувається певна активність: ігри, майстер-класи, танці тощо.

Залишається основна Zoom-кімната — так званий бар, де люди спілкуються в неформальній атмосфері. Якщо в одній кімнаті стало нудно, можна переходити в іншу. Для цього потрібно звернутися до адміністратора, який зорієнтує, куди податися.

Які формати підійдуть

І корпоратив, і тімбілдінг — практично будь-який захід можна зробити онлайн, адаптувати будь-який формат. Зокрема і новорічний корпоратив. Аудиторія добре сприймає такі активності.

Ігри

  • Quiz — інтелектуальна вікторина, в неї можуть грати від 10 до 1000 осіб.
  • Alias.
  • «Мафія».
  • «Показуха».
  • «Фотополювання» — активна гра на вибування. Ведучий дає завдання сфотографувати й скинути у чат фото, наприклад, кульки. Завдання учасників швидко збагнути, яка кулька мається на увазі: ялинкова іграшка, повітряна кулька або сніжна куля. Хто останній, надішле знімок, той вибуває.
  • Новорічне лото — відома всім з дитинства гра з картками та бочонками.
  • Лотерея.

Є ще один цікавий формат з елементом HR-аналітики — гра-знайомство на асоціацію. Ведучий запитує: «Якби ви були транспортним засобом/їжею/країною/напоєм/твариною, то яким і чому?» І людина, наприклад, відповідає: «Я був би підводним човном, бо роблю все повільно, але люблю занурюватися в роботу». Відповіді не тільки допомагають колегам пізнати один одного краще, але і дають ейчарам можливість оцінити співробітників, їхню стійкість до стресів, подивитися на поведінку в нестандартній ситуації.

Майстер-класи

  • Bar in Box — коробка з напоями для приготування алкогольних або безалкогольних коктейлів. Співробітники отримують її напередодні проведення корпоративу, а в день святкування онлайн-бармен допомагає приготувати цікавий напій. Такі коробки збираються індивідуально з урахуванням побажань колективу.
  • Чайна церемонія з чайним майстром.
  • Танцювальний майстер-клас.
  • Майстер-клас з оригамі.

Онлайн-трансляція зі студії

  • Справжнє ток-шоу, стати учасником якого зможе будь-який співробітник компанії. На нього також можна запросити відомого ведучого, діджея, музичну групу.
Оптимальна тривалість новорічної вечірки в оналайн-форматі — 1,5-2 години. Якщо більше, люди починають втомлюватися, менше — залишається відчуття незавершеності.

Плюси й мінуси, підводні камені новорічного корпоративу онлайн

Онлайн-формат поки що новий для всіх нас. Але він дає можливість співробітникам зустрічатися, проводити тімбілдінг, об’єднуватися, щоб люди не втрачали командний дух у такий непростий час.

Плюси

  • можливість охопити велику кількість людей незалежно від того, в якій частині світу вони знаходяться у цей момент;
  • онлайн-корпоратив обійдеться дешевше, адже не треба платити за оренду приміщення, витрачатися на оформлення та інше;
  • його легше узгодити.

Мінуси

  • перебої з інтернетом. Трансляція може зависнути або загальмувати у будь-який момент, і до таких несподіванок потрібно бути готовим;
  • не всім людям зрозумілий формат, їм мало спілкування і хочеться активностей. Так, стрибнути у басейн, стрельнути з лука, обійняти колегу не вийде, але онлайн-корпоратив може бути не менш цікавим і захопливим. Для тих, кому не вистачає особистого спілкування, у нас, наприклад, є віртуальні обійми;
  • не мінус, а певний нюанс в організації — коли в один момент дуже багато людей підключаються до трансляції, їх потрібно розвести по кімнатах і нічого не наплутати. Це та історія, коли в онлайні ведучому потрібно викладатися ще сильніше, тому що він передає емоцію через екран, бути більш емоційним.

Work.ua сподівається, що нагадування про підготовку до новорічного корпоративу прийшло до вас вчасно. А поради експерта допоможуть влаштувати класну вечірку у новому форматі. Також діліться у коментарях, чи збирається ваша компанія організовувати корпоратив на Новий рік або яку альтернативу святкуванню ви знайшли.


Читайте також