Work.ua поспілкувався з трьома співробітниками українських компаній. Вони розповіли про свій досвід, як це, коли роботодавець піклується про здоров’я та розвиток своїх людей.

Олексій Байдацький
Олексій Байдацький
PR-менеджер у венчурному фонді Flyer One Ventures. Працює в компанії 8 місяців

Чому корпоративна культура важлива для працівника

Корпоративна культура сприяє розкутості співробітників. Їм простіше ухвалювати рішення, вони не бояться помилятися, стають сміливішими. Така культура допомагає бізнесу в цілому розвивати, реалізовувати нові ідеї, проєкти та швидше рухатися вперед.

Завдяки корпоративній культурі ти відразу розумієш, з якими людьми працюватимеш. Під час працевлаштування, у перші робочі дні бачиш атмосферу та настрій компанії, які тут люди.

Ще культура створює правильні очікування. На мою думку, твердження «культура компанії потрібна лише заради турботи та гарної атмосфери» — стереотип. Насправді, культура — чудовий прикладний інструмент, який допомагає зрозуміти, як побудована субординація всередині самої компанії.

Люди — головна цінність у компанії.

У нас все будується навколо людей, а не навколо проєктів чи керівників. Компанія намагається зібрати найкращі кадри. Завдяки ставленню до підбору фахівців, щодня на роботі я сідаю за стіл або ділю переговорку з неймовірно талановитими людьми.

Яке б питання тебе не мучило, стосується воно роботи чи ні, ти завжди знайдеш того, хто давним-давно вирішив завдання. Та він із задоволенням поділиться своїм досвідом за чашкою кави.

На попередніх місцях роботи мені не вистачало відчуття цінності співробітників. Люди були ресурсом, який можна замінити. Якщо хтось виснажиться або буде чимось незадоволений, на його місце можна знайти іншого працівника. Це простіше, ніж намагатися дізнатися, у чому справа. Якщо коротко, мені бракувало звичайного людяного ставлення.

Наскільки задоволеною почувається людина на роботі та як це впливає на продуктивність

У нас у компанії є люди, які безпосередньо відповідають за те, щоб тобі було комфортно і всі навколо були щасливі. Це залежить від дрібниць, починаючи з того, які батончики привезуть в офіс зранку, і закінчуючи тим, що СЕО компанії ділиться з тобою планами. Всі ці речі створюють культуру та атмосферу.

Як компанія за допомогою корпоративної культури дає можливість розвиватися співробітникам та покращувати комунікацію одне з одним

Як то кажуть: «Work hard, play harder».

У нас є два типи заходів: освітні та для веселощів, відпочинку. Освітою співробітників цілеспрямовано займається ціла команда, яка створює тижневі інтенсивні та курси на кілька місяців, куди запрошують експертів. Також наші співробітники самі стають лекторами та навчають чомусь колег.

Ще є зустрічі, де ми спілкуємось і відпочиваємо. Такі ініціативи допомагають більше дізнатись про колег та знайти з ними спільні інтереси.

Марія Бірюкова
Марія Бірюкова
Internal Events and Connections-менеджерка у Grammarly. Працює в компанії 5 років

Навіщо знати цінності компанії, місію та філософію. Як вони впливають на комунікацію працівників між собою

Наші цінності є основою для всього, що ми робимо в компанії. Вони визначають наші бізнес-рішення, спілкування з клієнтами та стиль комунікації всередині Grammarly.

Наприклад, у нас розвинена культура «фідбеку» та підтримки. Ще ми віримо, що якщо ми стаємо кращими, ростемо і розвиваємося, то це позитивно впливає і на компанію.

Щодо самих цінностей:

  • Етичність. Це про важливість робити правильно завжди — навіть коли ніхто не дивиться.
  • Гнучкість. Ми дивимося на зміни як на можливості та позитивно підходимо до розв’язання проблем.
  • Наполегливість. Це означає, що ми робимо все можливе для виконання свого завдання, коли це потрібно.
  • Емпатія. Ми активно слухаємо і ставимося до інших так, як вони самі хотіли б, щоб до них ставилися.
  • Непересічність. Ми прагнемо завжди вчитися нового, розвиватися, ставати кращими фахівцями, але залишатися скромними.

Щодо місії Grammarly, вона звучить так: «Покращувати життя, удосконалюючи комунікацію».

Розвʼязуючи будь-яке завдання, я завжди пам’ятаю про те, як воно співвідноситься зі стратегією компанії і як допомагає досягати наших спільних цілей.

Мене місія та філософія надихає на продуктивну роботу, щоб завжди розвиватися. Креативити в компанії, де тебе цінують і розуміють, надихає та мотивує вдосконалюватись у своїй професії.

Чому корпоративна культура є важливою для співробітника. Наскільки задоволеним він почувається на роботі та як це впливає на продуктивність

Завдяки корпоративній культурі у Grammarly кожен член команди може бути почутий. Я знаю, що моя думка тут враховується. Вона так само вагома, як і думка інших колег. Я завжди можу звернутися до будь-кого з колег та менеджерів по допомогу, ідею чи пораду. Коли я отримую зворотний зв’язок, розумію, що мені потрібно виправити у своїй роботі, а що я роблю добре. Моє відчуття цінності як співробітника та спеціаліста допомагає бути ефективною та корисною.

Як компанія за допомогою корпоративної культури дає можливість розвиватися співробітникам та покращувати комунікацію одне з одним

Оскільки більшість людей у ​​компанії працюють зараз віддалено через пандемію, в нас більшість заходів перейшли в онлайн.

Ми дотримуємося ідеї, що дуже важливо бути на зв’язку з колегами, не лише по роботі, а й шукати час на якісь веселі активності. У нас є така ініціатива як «зустріч з експертом на каву» і вона має успіх. Наприклад, ми запрошуємо психотерапевтів, спеціалістів зі здорового харчування, фінансових консультантів та інших гостей, щоб порозмовляти з ними на різні теми — від боротьби з прокрастинацією, тривожністю до здорового харчування або управління особистими фінансами. Так, кожен співробітник може отримати корисну інформацію за чашкою кави вранці.

Що стосується розважальних заходів, у нас проводяться майстер-класи, ігри, саунд-батли та інше. Головна особливість — більшість уроків і лекцій проводять самі «грамарліанці» (співробітники компанії — прим. ред.).

Усі відкриті до того, щоб ділитися своїми навичками. Наприклад, колега проводила майстер-клас із приготування здорового меню на цілий день за 40 хвилин. Інший співробітник, який цікавиться темою пивоваріння та навіть виготовляє пиво сам, провів лекцію з історії цього напою та мінідегустацію різних сортів, зокрема й того, який зробив сам.

Коли ми проводимо будь-які майстер-класи, намагаємося врахувати різні інтереси та переваги людей. Наприклад, якщо це кулінарні уроки або дегустації, ми продумуємо варіанти для веганів або вегетаріанців, враховуємо версії з безлактозними продуктами або пропонуємо безалкогольні напої. Все для того, щоб кожен був включений у процес.

Для підтримки комунікації та зв’язку в окремих командах, ми маємо і мінітимбілдінги. Колеги збираються разом на різні воркшопи, ігри, майстер-класи, щоб провести час у неформальній атмосфері, краще пізнати один одного.

Корпоративна культура також дозволила мені знайти друзів серед колег. Я як співробітник відчуваю в компанії довіру та турботу, відчуваю мотивацію до зростання. Головне — маю можливість бути серед однодумців.

Ще у нас дуже підтримується професійний розвиток — виділяється бюджет на навчання, придбання книг чи курсів. Компанія також пропонує кожному річний бюджет на заняття спортом — можна витратити його на абонемент у спортзал або купити інвентар для занять вдома.

Коли я бачу, як люди навколо мене натхненні своїми хобі, захопленнями, подорожами, прочитанням нових книжок, це мотивує мене залишатися з ними на одній хвилі.

Ірина Гулей
Ірина Гулей
Креативна продюсерка «Сніданку з 1+1». Працює в компанії 8 років

Навіщо знати цінності компанії, місію та філософію. Як вони впливають на комунікацію працівників між собою

У нас чітко визначені цінності, місія та філософія, з яких формується культура компанії.

Наші цінності — це чесність, відкритість, повага та любов, сміливість і відповідальність. Саме через цю систему фільтрів ми пропускаємо всі комунікації, свою роботу та проєкти.

Ми із командою «Сніданку з 1+1» багато працюємо з ідеями, шукаємо незвичайні ракурси на звичайне. У цьому дуже важливі саме відкритість та сміливість.

Відкритість у всьому. Можна чесно та відверто обговорювати проєкт та проблемні робочі моменти. Ніхто не боїться пропонувати нові ідеї: їх завжди вислухають та конструктивно обговорять разом.

Сміливість заохочується. Наша корпоративна культура декларує: «Будь сміливим заявити про новий проєкт, будь сміливим заявити про бажання рости, будь сміливим, щоб бути собою і говорити про те, що тобі важливо».

Більшість свого життя я прожила з думкою, що ініціатива карається — так мене вчили з дитинства. А колись на 1+1 це моє переконання зламалося. В атмосфері ідей та креативних рішень це одне з найважливіших якостей. Усі розуміють, що без чергового «О! А давайте...» нові проєкти не створюються. Тому в нас люблять ініціативних.

Чітко сформульовані цінності визначають стиль, у якому ми працюємо. Вони не обмежують, а спрямовують. Ця система ціннісних координат вносить легкість у всі комунікації та дає можливість зосереджуватися виключно на робочих завданнях та цілях.

Мені доводилося працювати в компаніях, де корпоративні цінності були сформульовані розмито чи взагалі були відсутні. У таких випадках утворюється вакуум, який співробітники заповнюють самостійно — відповідно до свого виховання, світогляду та досвіду.

Зазвичай цей вакуум наповнювався хаосом та саботажем.

Чесність та зворотний зв’язок. Для кожного в команді важливо розуміти, чому ухвалюються ті чи інші рішення. Це розвиває довіру в колективі. За допомогою діалогу в нас вибудовуються безпечні та довірчі взаємини.

Наприклад, ми щотижня отримуємо відеозвернення від керівництва, де нам пояснюють деталі корпоративної стратегії, розповідають про досягнення компанії, нові цілі та правила роботи. Так кожен співробітник почувається повноцінним гравцем команди.

Корпоративна культура — це продовження ДНК вашого лідера.

Звичайно, самих лише формулювань недостатньо. Важливо, чи є лідер носієм цих цінностей, чи сповідує ці сенси. Це впливає на те, яка команда формується навколо нього, на її настрої та продуктивність.

Як компанія за допомогою корпоративної культури дає можливість розвиватися співробітникам та покращувати комунікацію одне з одним

У нас крута команда однодумців, близьких за духом та орієнтирами. Ми разом святкуємо дні народження, ходимо по гриби та влаштовуємо четвергові «сало-паті». А моя найкраща подруга — моя колега, з якою ми познайомилися на проєкті.

Також у нас багато соціальних ініціатив, довкола яких ми об’єднуємося всією компанією. Ми разом бігли півмарафон, підкорювали Говерлу, садили дерева та збирали сміття в рамках волонтерських акцій.

Ще наша компанія вирощує грамотних лідерів. Для менеджерів була організована навчальна програма з нейроменеджменту, лекції з культури переговорів та фінансового лікнепу. Ця внутрішня система освіти дозволяє співробітникам зробити величезний стрибок у своєму професійному та особистісному розвитку і посилює компанію загалом.

У такому колективі людей із загальними цінностями приємно працювати та створювати нові продукти.


Читайте також