У 2023 році мережа магазинів побутової техніки та електроніки COMFY відкрила 21 новий магазин та створила майже 1 200 додаткових робочих місць.

Завдяки яким інструментам вдалось зібрати нові ефективні команди та яким є цифровий шлях працівників у COMFY, розповіла керівниця відділу рекрутингу та адаптації Юлія Швець спеціально для Work.ua.

Цим матеріалом ми розпочинаємо серію статей, в яких будемо розповідати про рекрутинг, онбординг та роботу в ритейлі, провівши один день з продавцем, оператором контакт-центру чи логістом. Попереду багато цікавого.

Юлія Швець
Юлія Швець
керівниця відділу рекрутингу та адаптації COMFY

Ритейл — найчутливіша галузь економіки. Від початку повномасштабного вторгнення мережі магазинів відчувають відтік кадрів, адже українці продовжують доєднуватися до лав ЗСУ і не всі громадяни, які виїхали з країни, повернулися.

Тож сьогодні у фокусі уваги HR-фахівців не лише дефіцит кадрів, а й висока конкуренція на ринку праці. В таких умовах і самі кандидати стають більш вибагливими до роботодавця.

Період турбулентності триває, а отже, потрібно постійно адаптуватися до нової реальності, активно працювати над розвитком системи залучення талантів, зокрема, диджиталізацією процесів. Поділюся, як це працює у COMFY.

Крок 1: Залучення кандидатів

На цьому етапі COMFY використовує COMFY career bot — чат-бот, який дозволяє залучати саме нашу цільову аудиторію. Ми щодня працюємо із гаджетами, тож і шукаємо тих, хто стежить за розвитком технологій та активно їх використовує в повсякденному житті.

У боті кандидати можуть переглядати не лише відкриті вакансії, а й дізнатися більше про саму компанію. Разом з реферальною програмою система працює точно — у гарячий сезон ритейлер закрив 80 вакансій (приблизно 20% від потреби).

Крок 2: Онбординг

Коли нові співробітники приєднуються до команди, вони потрапляють у величезне диджитальне середовище. Вимога сучасного кандидата — йти прозорим і зрозумілим шляхом. Тож ми розробили повноцінну програму стажування COMFY START, яка розрахована на 2 місяці.

У системі дистанційного навчання власної розробки FEED співробітник відразу бачить, хто буде його наставником, свої перші кроки в компанії, завдання та очікування від нього.

Крок 3: Дистанційне навчання

Звичайно, ми розуміємо, яке різноманіття техніки присутнє на полицях наших магазинів. Кожен продавець і продавчиня мають знати характеристики ноутбуків, чим одна модель телефона відрізняється від іншої, особливості різної побутової техніки тощо.

Щоб ефективно навчати усіх новинок на ринку, ми використовуємо систему дистанційного навчання FEED. Її інтерфейс нагадує стрічку соціальних мереж — молодь, яка в нас працює, звикла саме до такого формату споживання інформації. Спосіб подачі інформації схожий на дописи та сторіс в Інстаграмі: картинки, відео, короткі тексти. Для перевірки вивченого матеріалу використовуємо короткі тести.

На платформі використовуємо розумні алгоритми, які забезпечують швидкість передачі інформації. Ще до того, як нова модель товару потрапляє на полиці магазинів, ми вже готуємо навчальні матеріали. Для нас важливо тестувати різні формати навчання, відстежуючи аналітику: як часто заходять на навчальну платформу, наскільки якісно вивчають ту чи іншу тему, зважаємо на результати тестування тощо.

Щоб збільшити залученість у навчання, ми гейміфікували процес і впровадили внутрішню валюту — токени, які нараховуються за вивчення матеріалу та успішно пройдене тестування.

Також співробітники можуть викликати одне одного на освітні батли й отримувати додаткові токени. Витратити їх можна в окремому розділі на платформі FEED SHOP. В асортименті магазину різноманітна техніка, яку ми отримуємо від наших партнерів (наприклад, можна придбати кавомашину, блендер), або мерч компанії.

Крок 4: Цифровізація робочого місця

У нашій IT-команді понад 100 фахівців, які розробляють та розвивають інноваційні продукти для ефективної роботи компанії. Серед успішних проєктів цифровізації:

  • Цифровий помічник — робоче місце продавців у їхніх смартфонах. У застосунку можна швидко оформити покупку, перевірити наявність товару на складі чи бонусну картку клієнта, знайти інструкцію. 
  • POS 2.0 — унікальне програмне забезпечення, наша власна розробка. Завдяки легкій інтеграції з іншими системами програма дозволяє касирам швидко реалізувати складні процеси: оплату на місці, продаж товару із залишків іншого магазину, повернення товару, оформлення доставки та видачу замовлень кур’єру через зону Fast Track, а також оформлення всіх касових документів і звітів.
  • Гаманець — завдяки цьому інструменту продавці в магазинах можуть бачити свої продажі.

Крок 5. Спільнота

Щоб усі 4 500 наших співробітників оперативно дізнавалися про новини компанії, ми користуємось внутрішньою соціальною мережею Workplace від розробників Facebook.

Там CEO виходить у прямі ефіри на всю компанію, а кожен співробітник компанії може отримати загальну інформацію про корпоративне життя, новини компанії, події та, звичайно, поділитися своїми новинами й досягненнями.

Тут є також Work Chat — месенджер, у якому можуть спілкуватися всі підрозділи, а працівники різних дирекцій отримувати одне від одного оперативну відповідь.

Підсумовуючи зазначу, що внутрішні клієнти, тобто наші співробітники, стали вибагливішими. Вони концентруються на тому, наскільки ефективно можуть використовувати свій робочий час і потенціал, щоб бути корисними з усіма своїми сильними сторонами.