- 4840
Кандидати «качають права»: чому роботодавці обурені поведінкою шукачів та як цьому зарадити
Розбираємося, як роботодавці та рекрутери можуть позитивно повпливати на поведінку шукачів так, щоб не витрачати на це забагато часу і деякі дії навіть автоматизувати.
Яна Кривобок, редакторка сайту Work.ua
На жаль, не всі рекрутери мають позитивний досвід спілкування та співпраці з шукачами. Тож нам стало цікаво, які дії обурюють менеджерів з найму і чи можливо повпливати на поведінку шукачів? Для цього Work.ua анонімно опитав 125 роботодавців про ситуації, з якими вони стикаються під час пошуку кандидатів. І от що вони відповіли:
- Шукачі не уважно читають умови вакансії та критерії на посаду перед тим, як відгукуються.
- Шукачі телефонують рекрутеру у вихідний день.
- Шукачі не надають необхідну інформацію про досвід роботи та свої навички у резюме, надсилають короткі або взагалі пусті візитки.
- Кандидати не беруть слухавку та не відповідають у соцмережах.
- Кандидати не приходять на співбесіду і не попереджають про це або відмовляються за 30 хвилин до співбесіди.
- Кандидати зникають під час стажування, а потім ігнорують повідомлення чи телефонні виклики.
- Кандидати приходять на співбесіду і мають неохайний зовнішній вигляд.
- Кандидати не цікавляться діяльністю компанії та приходять на співбесіду непідготовленими.
- Хамство, неповага, неуважність, агресія, зверхність, відсутність мотивації, брехня.
- Кандидат «качає права» та принижує роль рекрутера в наймі, вимагає спілкування тільки з директором.
Hide the Pain Harold — назва відомого мему про чоловіка, який ховає біль за посмішкою. Приблизно так ми уявляємо рекрутерів, які стикаються з вищезазначеними проблемами з шукачами. Але у ваших силах поліпшити ситуацію. Пропонуємо дізнатися, що можна зробити.
👉 Коротко, стисло і по факту
Один з найпоширеніших викликів для рекрутерів, коли шукачі не вчитуються у вакансії та надсилають резюме всім поспіль. Щоб таке траплялося рідше, пропонуємо скоротити опис вакансії до найголовнішого: досвід роботи, обов’язки на посаді, умови роботи. Загалом, це саме те, про що найперше потрібно дізнатися шукачам. Деталі про компанію можна скоротити до 2-3 речень і додати посилання на розширений опис на вашій сторінці на Work.ua.
Умови, які шукачам обов’язкового треба виконати, виділяйте стилістично (жирний шрифт або інше) та розміщуйте умови розгляду резюме так, щоб їх одразу помітили.
👉 Не давайте можливості вас турбувати
Якщо ви надаєте шукачам відкритий доступ до ваших контактів, авжеж, телефонних викликів очікувати можна у будь-який час. Тому перша порада — не вказуйте свої особисті контакти у вакансії, а тільки робочі.
Якщо звикли самостійно телефонувати кандидатам, друга порада — сховайте номер зовсім. Але, якщо потрібно, обговоріть, як з вами можна зв’язатися.
Зручніше контактувати через месенджер? Для цього не обов’язково надавати свій номер телефону — вкажіть нік, за яким вас можна знайти, наприклад у телеграм. Тільки у самому застосунку не забувайте налаштувати приватність і сповіщення. А ще, ви там можете створити окрему папку з назвою «Робота» і відсіювати всі чати з кандидатами туди. Це допоможе вам у вихідні не відволікатися на непрочитані повідомлення по роботі 😉
Без контактного номера ну ніяк? Залишається прописати у вакансії одразу чіткі межі:
- зазначте дні тижня, коли вам можуть телефонувати;
- зазначте конкретний період з якої години до якої.
Наприклад: «Якщо у вас будуть запитання — звертайтеся в мій робочий час, з ПН до ПТ, з 9:00 до 18:00»
👉 Нагадування, нагадування, нагадування
Те, що вам може здатися звичним, для інших — поза нормою, бо вони звикли діяти по-іншому. Думаєте, всі кандидати знають, що про скасування співбесіди треба попереджати? На практиці все навпаки. Тож нагадуйте, нагадуйте, нагадуйте на кожному етапі просування воронкою найму.
Рекомендації з автоматизації процесу:
- Призначайте зустріч на Work.ua. Це можна зробити просто на сторінці кандидата, натиснувши на іконку «Призначити зустріч». Додайте інформацію про час і деталі зустрічі. У день співбесіди шукачеві прийде 2 нагадування — зранку та за 10 хвилин у центр сповіщень на Work.ua, на ел. пошту, Push-сповіщенням у застосунок, повідомленням у Telegram.
- У деяких месенджерах, наприклад телеграмі, можна запланувати повідомлення, яке прийде у вибраний час та день. Якщо ви домовилися про співбесіду/перший день стажування, одразу заплануйте нагадування кандидату. Наприклад: «Вітаю! Ми домовлялися про співбесіду сьогодні на 13:00. Скажіть, будь ласка, все в силі?»
І обов’язково домовляйтеся з кандидатом, де ви будете з ним комунікувати (телеграм, телефонні дзвінки, вайбер, сайт Work.ua та інше).
👉 Коментар + оцінка + повідомлення = блискавично швидке опрацювання резюме
✏️ Пишіть коментарі в профілі кандидата, якщо працюєте у команді або самостійно. Так інформація про людину не втратиться, а ваші колеги зможуть побачити, як просувається спілкування. Щоб написати коментар, треба встановити курсор у полі «Коментар» і почати писати текст. Це поле завжди відкрито вгорі вкладки «Події».
⭐️ Треба не забути, який кандидат на посаду для вас пріорітетний з-поміж інших? Просто оцініть пріоритетність або потенціал шукача зірочками, які знаходяться в шапці профіля кандидата.
📩 Переглядаючи нових кандидатів, ви можете одразу сконтактуватися з ними. Натисніть кнопку «Написати» та виберіть тип листа «Повідомлення», «Запрошення», «Відмова». Вам відкриється віконце для тексту просто у профілі кандидата, де ви зможете запросити людину на співбесіду, одразу відмовити та повідомити про це, або запитати додаткову інформацію.
👉 Додавайте нові етапи у воронці найму
Ми знаємо, що в HR-ів іноді може голова йти обертом від кількості шукачів, чиї резюме треба переглянути, яких треба запросити на співбесіду, на стажування, відмовити й інше. І ми впевнені, що ви вже оцінили функції системи управління наймом (СУН), яка допомагає вам швидко просувати кандидатів воронкою найму.
Але хочемо поділитися новинами, що тепер ви можете самостійно налаштувати воронку найму для окремої вакансії або зробити одну для всієї компанії. Наприклад, створіть етапи «Співбесіда запланована» та «Співбесіда проведена», щоб швидко знаходити потрібних кандидатів і як просувається взаємодія з ними. Це дозволить тримати базу кандидатів у порядку, економити час і розвантажити голову.
Останнє, раніше ми розповідали, як розпізнати токсичного шукача на співбесіді і як на нього реагувати. Поради зі статті можуть допомогти вам відразу «відсіювати» тих, хто принижує роль рекрутера під час працевлаштування.
Підвищуйте рівень ефективності найму разом з Work.ua і робить ваше спілкування з шукачами приємнішим та автоматизованим!
Читайте також
- 12 рекрутингових завдань, які з легкістю розв’язує ChatGPT
- Запитання «Ви плануєте народжувати?» на співбесіді — сексизм є чи нема?
6 коментарів
Щоб залишити коментар, потрібно увійти.
Написано дуже добре і детально проаналізовано, але... Пишучи подібне, ви повністю ігноруєте інший бік, бік шукачів. Більшість запропонованих вакансій писані дуже "некультурно", часто важко знайти інформацію про роботодавця, пропонують ЗП - одне значення, при зв'язку чуєш інше, а при зустрічі отримуєш зовсім інші цифри. Вимоги - пишуть часто дуже розмито, а найкраще, коли вимагають досвіченого PR - менеджера з вищою освітою, з досвідом не менше 10 років, але по віку - не старіше 30 років... Саме через малодостовірну інформацію від роботодавця, шукачі дуже часто і розсилають свої вакансії на всіх підряд без розділу, а далі вже сортують за зверненнями. Дякую.
Щодо порад про резюме і дзвінки. Є категорія людей, які ніколи не дивляться в текст вакансії - якою б короткою вона не була. Здається, вони відправляють резюме на всі підряд вакансії, які вибило в пошуку по їхньому місту. Так само як кандидати не дивляться на те, коли і як можна телефонувати чи зв*язуватися з рекрутером. Лише невеличкий відсоток зверне на це увагу. Бо чимало кандидатів не реагують на елементарне прохання написати супровідний лист.
Як на мене, то більшість з наведеного - реальна ситуація, яка буде постійно, завжди. Те, як кандидат ставиться до рекрутера, його уважність до опису вакансії, особливості резюме чи візитки - все це дає величезне розуміння, що це за кандидат. Замість роздратування краще використати це як додаткові знання про кандидата (СУН же зберігає всі коментарі) і в подальшому ви через кілька років можете знову зіткнутися з цими кандидатами та діяти відповідно до ваших записів.
Хоча особисто мене дратує з усього наведено лише останній пункт. І ще один, який, мабуть, мало кого дратує: вимога до рекрутера спілкуватися російською. По-перше, згідно законів України рекрутер повинен розмовляти українською. По-друге, ніхто не змушує кандидата розмовляти українською, то чому він прагне змусити рекрутера говорити російською? По-третє, дуже дивно це чути не від іноземців (де таке прохання виправдано), а від українців та ще й тих, хто претендує на керівні посади чи по роботі з клієнтами (знову-таки - клієнта обслуговують виключно українською згідно наших законів).
Дякую за ваш відгук на статтю!
Щодо запитання, як завадити хамству кандидатів, у передостанньому абзаці ми додали посилання на попередній матеріал про те, як розпізнати токсичного шукача і що з цим робити.
І я погоджуюся з вами у тому, що замість роздратування краще використати це як додаткові знання про кандидата. І так, ми зазначили багато про те, як вам може допомогти СУН, бо цей продукт саме і створений допомагати рекрутерам в автоматизації та пришвидшенні процесів. Ви також це підкреслили — коментарі допоможуть рекрутерам згадати історію та комунікацію з тим чи іншим кандидатом і швидше прийняти рішення.
Всі інші скарги можна опрацювати у спілкуванні неопосередковано з самим шукачем, донести важливість. Тому подібна стаття буде опублікована для шукачів з порадами про те, як етично поводити себе у спілкуванні з рекрутерами і які наслідки несе за собою, наприклад, ігнорування менеджерів з найму, коли кандидат не з'явився на співбесіду.
Про каких коллег идет речь ? Про коллег с одной и той же фирмы ? Или про всех будущих и ныне не известных ? Мне вообще не понятно о каких именно коллегах идет речь.
Кто должен видеть отзывы отдельно взятого кадровика с отдельно взятой фирмы ?
Прошу пояснения.
Для роботодавців Work.ua створив Систему Управління Наймом (СУН). Ця система, за допомогою різних інструментів, допомагає рекрутерам організувати базу кандидатів, які відгукуються на вакансії.
Рекрутерів зазвичай в компанії декілька, тому одним з корисних для них інструментів є коментарі у профілі кандидата. Наприклад, у коментарях рекрутер, який працює з кандидатом, може позначити, як пройшла співбесіда. Під колегами малося на увазі, що коментар побачать тільки ті рекрутери, які працюють у компанії, якій ви надіслали резюме.
Таким чином рекрутери не плутаються, з яким кандидатом їхній колега вже поспілкувався, і не зв'язуються вдруге, бо вважали, що кандидата ніхто не контактував.
До коментарів, залишених роботодавцями в профілі кандидата на Work.ua, доступ мають лише рекрутери компанії, якій ви надіслали резюме.