PR-директор Work.ua Максим Пилипенко розмірковує, чому українські роботодавці неохоче наймають тих, кому за тридцять, та ділиться реальними методами, як це змінити. Запрошуємо до дискусії.

Максим Пилипенко
Максим Пилипенко
PR-директор Work.ua

«Чому в 35 не беруть на роботу?» — питає в мене нещодавно подруга. «Цікаве запитання», — думаю про себе та розумію, що тут справді може бути проблема.

Якщо вам за 30 і Бальзак зазирнув у ваш паспорт — вам, імовірно, складніше знайти роботу. Звичайно, є винятки. Керівників, мабуть, це не стосується, оскільки вони до свого віку отримують необхідні управлінські знання та навички. І починають підбирати собі команди. Саме тут і може ховатися проблема ейджизму, а за нею паровозиком тягнеться і сексизм.

Чоловікам платять на 20% більше, ніж жінкам. Найбільшу зарплату отримують люди у віці 25-34 років, і далі, що старший працівник, то стрімкіше зарплати знижуються. Такі результати ми побачили в нещодавньому дослідженні зарплат, яке провели серед 20 000 працівників.

Те, що я напишу нижче, є моїм суб'єктивним судженням із власного досвіду. І так, я можу помилятись, і даю собі право на це. Якщо у вас інша думка, буду радий обговорити її з вами.

Чому деякі роботодавці продовжують вказувати вік і стать у вакансіях

8 січня 2022 року набули чинності зміни Закону «Про рекламу». Вони стосуються заборони вказувати у рекламі, куди належить і вакансія, вимоги до віку та статі. Це означає, що не можна писати у вакансії «потрібна дівчина до 40 років». За порушення закону — штраф до 65 000 грн.

Я б виділив 5 причин, чому роботодавці продовжують вказувати вік і стать у вакансіях:

  1. Незнання про закон. Не всі роботодавці, що вказують вік чи стать кандидата, усвідомлюють, що це дискримінація. Часто вони просто хочуть окреслити портрет бажаного кандидата і вважають це одним із критеріїв.
  2. Незрілість керівника. Існує упереджена думка, що керівник має бути старшим і розумнішим за підлеглого. І для цього варто наймати співробітника молодшого, яким легше керувати, щоб утримувати свій авторитет.
  3. Стереотипне мислення. «Студенти нічого не вміють». «Молода жінка — піде в декрет». «Після 40 люди негнучкі».
  4. Небажання розвиватися. Кожна вікова категорія людей має свої переваги, просто їх потрібно розуміти та знати, як ними керувати. Для цього насамперед потрібно розвиватися самому та розвивати свій емоційний інтелект. Але це боляче і довго. Тому простіше гримнути «я — керівник, а ти — підлеглий, тому роби або звільняйся» і далі шукати тих, хто буде слухатися.
  5. «Немає часу пояснювати, бери й роби» — очікування, з яким наймають працівників. Усі хочуть, щоб кандидати були хорошими виконавцями. Але при цьому не занадто юними й не надто у віці. Такий собі мідл — серединка на половинку. Бо в нас бізнес, дедлайни горять, часу на навчання немає. Треба готовий співробітник, який зможе впрягтись і тягти.

Як це змінити?

Засукати рукава, а ще запастися попкорном і чекати. В один момент це не зміниться.

Закон про українську мову був впроваджений у 2019 році, але навіть зараз ще не всі бізнеси дотримуються закону — 68% вакансій роботодавці розміщують українською. Проте це набагато більше, ніж було у 2019-му.

Тільки законодавчо проблему не розв’язати, бо навіть за наявності заборони роботодавці можуть вести «тихе наймання» і формально відмовляти тим, хто не вписується в рамки віку чи статі. Потрібно змінювати світогляд та проводити відповідну роботу.

На мій погляд, у країні та в компаніях мають бути:

  • Інформування та просвітницька діяльність щодо ейджизму та сексизму.
  • Приклади для наслідування. Подивіться серіал Apple at Work, де є всі категорії працівників, є різноманітність. Або погляньте на МакДональдз, який говорить, що: «МакДональдз не вимагає досвіду роботи, МакДональдз його надає».
  • Розвиток культури управління. Зокрема, тренінги з управління людьми — розвивати мудрість, зрілість керівника.

У Work.ua ми теж турбуємось, щоб все було згідно з законом.

  1. У формі створення вакансії на Work.ua прибрали поля «стать» та «вік». 
  2. Поставили нагадування та попереджаємо роботодавців, що вони можуть порушувати закон України, коли вказують такі вимоги. 
  3. У правилах та умовах користування сайтом внесли пункт: «У змісті вакансій не публікувати вимоги до статі, віку та інші дискримінаційні вимоги до кандидатів (ч. 3 ст. 11 Закону України „Про зайнятість населення“)».
  4. Розповідаємо про ініціативи у статтях та новинах на сайті, адже віримо, що гарні приклади дієвіші за будь-які вмовляння.
  5. Працюємо індивідуально й проводимо роз'яснювальні бесіди. Якщо шукачі скаржаться на вакансію, ми зв'язуємося з роботодавцем і повідомляємо, що він порушує закон, хоча це несе фінансові та репутаційні ризики. Наше завдання — попередити.

Як говорив Альф із відомого серіалу 90-х: «Ви не любите котиків? Та ви просто не вмієте їх готувати». Якщо перефразувати: «Ви не хочете наймати молодих чи у віці? Та ви просто не вмієте з ними працювати».

Якось так. А що ви думаєте з цього приводу?

Зображення з т/с «A.L.F.», 1986 р.


Читайте також



120 коментарів

Олександр Стовпник 20.09.2022, 14:40
Я так і бачу досвідченого інженера-конструктора , або технолога у своєї галузі у 25-30 років. 😀
Федор Леоха 20.09.2022, 15:16
Яка у вас галузь?
Оксана Попова 21.09.2022, 11:26
Мне 43, опыт более 5 лет в той сфере, где я работала, приходя на собеседование, мне начинают задавать кучу ненужных вопросов, ища повод, чтобы не взять!! Или слышат по телефону мой возраст и сразу отказ, как будто я уже немощная и на костылях!!??? Из- за этого будет большой отток людей за границу
Інна, IBox 22.09.2022, 14:48
А буває таке що спілкуєшся з кандидатом віком 40+ і він/вона взагалі не йдуть на контакт і сприймають мої питання, які я ставлю всім кандидатам, як придирки чи пошук поводу для відмови. При такому ставленні так і стається... В будь-якому віці цінується досвід, навички комунікації, уміння продати себе.
Олена, Час Поїсти, бістро-піцерія 23.09.2022, 12:16
Це правда, часто людина просто не є професіоналом в своєму напрямку а сприймає відмову як дискримінацію за віком
Яніна Швайковська 23.09.2022, 12:38
Я професіонал. Є і досвід, і гарне портфоліо виконаних проектів, деякі навіть побудовані чи будуються. Але колись мене один власник на співбесіді спитав: "А сколько вам лет?". Мені тоді було 51.
Сергей Тимошенко, Тимошенко С., ФЛП 29.09.2022, 01:05
100%
Ольга Чуб, Инспирейшен 23.09.2022, 20:43
Ви серйозно? Протріть окуляри!
Tatiana Lagutina 27.09.2022, 17:16
Як бути тим, хто з приводу війни лишився роботи,у віку 57 років з досвідом 15 років у сфері харчування, але мій вік лякає, незважаючи на те, що я знаю і вмію більш ніж студент,а треба ще й до пенсії допрацювати.
Валентина Курмічова 20.09.2022, 15:12
Натомість, якщо шукати кандидата, Ворк.юа не прибрав вибір за статтю і віком, тому "відсортувати" кандидатів не має ніякої складності.
Ольга Лисак 21.09.2022, 21:05
І це добре. Адже, незважаючи на заборону законом, роботодавець має можливість відібрати кандидатів згідно свого портрету посади, який є вкрай важливим для більшості компаній.
Kateryna Lohachova 22.09.2022, 10:16
Ольга - добре кому?
Тихо Уволившаяся 22.09.2022, 15:28
Работодателю.
Ольга Чуб, Инспирейшен 23.09.2022, 20:47
Ви праві! Серед керівників вистачає [образа видалена модератором сайту Work.ua] і [образа видалена модератором сайту Work.ua], вони зашорені і отримують те, на що заслуговують!!! Тому в таких компаніях текучка кадрів
Федор Леоха 20.09.2022, 15:13
Через 2 місяці 35...
Наталия Корзникова 20.09.2022, 16:04
А как хватают просто в 65! У них на лбу написано - какая тебе работа? Люди до такого возраста не живут!
Юлія Котова 20.09.2022, 16:42
Уберите из резюме «дата и год рождения», потому что первое, когда открываешь резюме - возраст, сколько лет
Александр Литвинов 20.09.2022, 17:09
Я просто выпал в осадок после прочтения этой статьи. Что теперь, человек после 35 лет уже не жилец? Сейчас многие специалисты, а особенно технари, лишились работы из-за войны. Они в своё время потратили много времени, нервов, сил чтобы сделать себя, наработали драгоценный опыт. Мне 52 года, и свою работу я знаю на все 12 балов. И что же в итоге, я теперь человеческий мусор?
Михаил Макаров 20.09.2022, 18:17
претензии просто не к кому предъявлять, а если и есть к кому, то взять человека невозможно заставить.
все будет хорошо. иначе никак
Владислав Настин 21.09.2022, 07:08
Чушь это про возраст. Если вы технарь, как и я, то работа находится ВСЕГДА, и я выбираю,что мне подходит, а что - нет. И мне 58.
Тихо Уволившаяся 22.09.2022, 15:30
Лично у вас, возможно, специальность, востребованная в любом возрасте - такое тоже бывает. Медики, учёные, некоторые инженеры...
Но вы уверены, что это чушь в отношении всех остальных?
Владислав Настин 22.09.2022, 20:40
По поводу женщин - не знаю, хотя и среди них есть специалисты для которых возраст не важен. А если мужик не имеет нормальной мужской специальности, то кто им доктор ?
Лилия Шибанова, Улан 22.09.2022, 16:22
согласна, мне 41 и даже сейчас, за последние два месяца я смогла пройти собеседования в три компании и выбрала, что приглянулось. Главное какой ты человек и сколько в тебе жизни в твои 34 или 46)
Тихо Уволившаяся 22.09.2022, 19:35
Тогда подождите ещё немного, и вы тоже поймёте. )
Яніна Швайковська 21.09.2022, 20:45
Я инженер-проектировщик, опыт работы более 20 лет. Начинала за кульманом, сейчас знаю много специализированных расчетных и графических программ. Без работы последние пять месяцев. Занялась освоением проги по графическому дизайну - мои мозги работают отлично, даже если нынешним работодателям осилить это сложно. Стереотипное мышление, нда. Мой возраст - частая и непреодолимая помеха, словно я - такая квадратная раскоряка в вязаной кофте, и на работу меня на носилках родственники носить будут. (Словарь у программы модерации бедный: видит матерное слово там где его нет)
Рената Хіврич 20.09.2022, 17:31
А в 45 тогда что говорить? Год не могла устроиться, некоторые резюме вроде смотрят, а потом перезванивает и спрашивают, сколько вам лет. И сразу "ой, уже закрыта вакансия". Как будто в таком возрасте одна дорога - в простынку и по известному адресу!!
Жанна Новік 20.09.2022, 18:02
Чому їз резюме не прибрали дату народження ???
Владислав Настин 21.09.2022, 07:13
Уберут из резюме дату рождения и что изменится
? Зачем терять свое время ? Допустим вам 50, а хотят взять на работу 35-ти летнюю, ну, придете вы на собеседование и кадровик, не глядя на то ,что вы хороший специалист, будет мучительно искать причину,чтобы от вас избавится. Зачем вам это ?
Михаил Макаров 20.09.2022, 18:14
Можна прибрати в критеряіх такі пункти, при цьому роботодавець може продовжувати сортувати за своїми вимогами, як йому зручно. Шкода
Галина Явтушенко 20.09.2022, 18:55
Дуже актуальна тема. Якщо ти жінка за 40, то роботу не знайти, бо керівнику потрібні дівчатка 20 років з досвідом 5 років.
Елена Гелич 23.09.2022, 17:32
І ще щоб працювали за трьох!!!
Оксана Чумаченко 20.09.2022, 19:41
Work також варто надати можливість при створенні резюме не вказувати дату та рік народження.
Светлана Соколова 22.09.2022, 15:24
Не сміливість, а требя відбирати ліцензію у роботодавців за дискрімінацію! Ми скількі побудували підприємств в часи СРСР? Куди їх поділи? Хтось дивився тоді на зріст? Дивились на то, чим ти можеш бути корисним для підприємства! Тим паче зараз, коли все зруйновано, треба всім впрягатися в відновлення Країни!
Evgeniu Petrow 22.09.2022, 19:56
А зачем ?)
Андрей Штефан 20.09.2022, 19:50
Справді, на work.ua багато вакансій мають вказівки щодо статі та віку. Якщо роботодавці не завжди виконують норми законів і постанов, то хіба сам сервіс work.ua не повинен переглядати розміщені вакансії, та, при необхідності редагувати їх? Може вам модератор потрібен? Можу попрацювати модератором.
Багато також прихованих згадок про вік. Наприклад, в описі вакансії: "Вас ждет молодой задорный коллектив"... Хіба це не натяк на порібний вік?
Kateryna Lohachova 21.09.2022, 08:29
Они на нарушения вообще вяло реагируют. КОгда я пишу жалобу на вакансию, ответ в таком духе - мы платформа... повлиять на работодателя не можем. Сколько раз я писала жалобы.
Яніна Швайковська 21.09.2022, 14:09
Да, на work.ua это стандартная отписка: мы не влияем на работодателя и не проверяем законность его работы. Обиделись на меня когда-то, когда я спросила насчет торговли людьми - вот прямо совсем не проверяют и не влияют?
Kateryna Lohachova 21.09.2022, 19:04
Вот именно. Вместо того чтоб написать работодателю о нарушении Конституции и закона о занятости как минимум и сказать, что удалят вакансию...отписки
Дмитро (модератор Work.ua) 21.09.2022, 19:12
Екатерина, мы как раз реагируем на каждую такую жалобу — связываемся с работодателем и напоминаем ему о законе 🙂
Kateryna Lohachova 22.09.2022, 10:18
Ну мне ваши сот рудники отвечают, что повлиять не могут и что ваш сервис всего лишь платформа... У меня все ответы сохранены.
Елена Гелич 23.09.2022, 17:37
Я колись прийшла у "молодой и сплоченный коллектив", дуже мило і довго спілкувалася з дівчинкою, яка проводила співбесіду. Але коли дізналася, що мені аж!!!!!! 31, так скривилася, наче лимону з'їла! Ооооооййй, вам вже так багатоооо. А наш керівних хоче, щоб було до 29! Бо у нас усі -молодіііііі.... то я їй ф кажу: ну, чтого ж ви одразу не запитали? не витрачали б мій дорогоцінний час. Це по перше. А по-друге: а коли вам виповниця 29- вас теж звільнять? і усіх інших??? Очі в дівчини буди -як у "бєшеной сєльодки"!!!! вона про це явно не думала....
Богдан Михайлович 20.09.2022, 19:54
work.ua найкращі

" ***** рукава, а ще запастися попкорном і чекати "
(цензура сайту не пропустила Вашу ж цитату, дивно , дуже !)

оптимістично але сумнівно ;
ще метод - звертатись про порушення законів до посадовців ; зокрема більшсть питань про працю вирішують dsp.gov.ua
**
макдональдс ... це явище, згоден ;
але привчити вищірятись та продавати два десятки видів їжі та ще прибирати можна мабуть за тиждень.

але наприклад варити електродом по два десятки метрів гарних швів за день або шабрити станки
в багатьох навіть за роки не вдаеться навчитись ;
таких майстрів може тисячу на Україну.
про справжніх інжинерів чи лікарів ще сумніше .
Vitaliy Mayatskiy 20.09.2022, 20:01
[Нецензурна лексика видалена модератором Work.ua] В 19 не мог найти работу "потому что слишком молод", а в 30 и более уже "слишком стар"! Это реально парадокс, проблема, с которой нужно бороться!
Инна Юдина 20.09.2022, 20:29
"Как-то так. А что вы думаете по этому поводу?"
Лично я думаю, что потратила время на прочтение статьи зря. В силу возраста (48) не сильна в новомодных терминологиях иностранного происхождения, чтобы применить их к данной статье. Пэтому скажу просто - обычная домашняя работа на имидж сайта. Никакой полезной информации и уж тем более рекомендаций для соискателей
Елена Володько 20.09.2022, 21:03
тут ніхто не збирався давати порад :) стаття-роздум. аатор попередив, що думка є власним баченням, а не загадьною теорією чи правилом. а терміни взагалі не мають складності в розумінні, все з контектсу зрозуміло :)
Владислав Настин 21.09.2022, 07:18
Оно то правильно. Но что тут можно порекомендовать ?
Сергей Марченко 20.09.2022, 20:35
В 58 человек уже за бортом?
Владислав Настин 21.09.2022, 07:19
Мне 58 и не за бортом.
Андрей Штефан 22.09.2022, 07:53
"Мне 58 и не за бортом".
Просто хотите сказать, что у вас есть работа? Но, не дай Бог уволят, и будете пытаться устроиться на другую - тогда поймете.
Владислав Настин 22.09.2022, 20:51
Так я менял работу раз десять и в последний раз в январе 21-го года и сейчас буду менять снова потому.что фирма почти свернулась из-за войны и собралась переезжать в Тернополь меня пригласили, но жить надо в гостинице, а мне это не надо. И мне уже предложили работу на другой фирме. Вот как то так. И да - мне 58 и я не ною, что нет работы - у технарей с многолетним опытом она всегда есть.
Анна Ціра 20.09.2022, 20:55
Брехня, 35 років - це рубіж молодіжного. Складний найм з 36 років, особливо, з малими дітьми. Небезпека таких умовностей у воєнний час, коли потрібно багато виплат та допомоги людям з інвалідністю та літнім. Економічно не можлива система для більших соціальних забезпечень, але і надалі намагаються переконувати у нових дискрімінантах, коли усе не відповідає очікуваним описам. Ознайомлення з такою статтею - марнування часу.
Інна Тира 20.09.2022, 21:29
Навіть не вказуючи в оголошенні вік та стать, роботодавці будуть брати того, кого хочуть. При особистій розмові( якщо в вакансії є телефон) прямо говорять, що їм потрібна дівчинка, а не хлопець, або молодший кандидат...
Алексей Разумный 20.09.2022, 21:43
А как убрать дату рождения из резюме? Без нее не дает сохранить.
Владислав Настин 21.09.2022, 07:28
А какой смысл убирать дату рождения ? Все равно кадровик посмотрит ваши документы и если не подходите - пошлет подальше. Мужчине надо иметь нормальную мужскую профессию, а не "кладовщик - сборщик".
Дмитро (модератор Work.ua) 21.09.2022, 08:40
Алексей, это поле обязательное для заполнения, поэтому убрать дату рождения в резюме не получится.
Андрей Штефан 21.09.2022, 13:55
А кто ее сделал "обязательной к заполнению"? Пару строк изменить в скрипте формы для заполнения и все дела.
Алексей Разумный 21.09.2022, 16:54
А как ее изменить? Вы это можете?
Андрей Штефан 22.09.2022, 06:43
А вас нет программиста в штате? Дайте вакансию на work.ua :)
Андрей Штефан 22.09.2022, 07:55
"А как ее изменить? Вы это можете?"
Могу. Но дорого.
Алексей Разумный 21.09.2022, 16:53
А это тогда что???
В Work.ua мы тоже беспокоимся, чтобы все было по закону.

В форме создания вакансии на Work.ua убрали поля «пол» и «возраст».
Дмитро (модератор Work.ua) 21.09.2022, 17:58
Алексей, мы убрали поля «Возраст» и «Пол», чтобы не подталкивать работодателей к нарушению Закона и чтобы компании не искали сотрудников по этим критериям, а вот дата рождения для пользователя сайта — это уже о другом. При регистрации на большинстве сайтах, соц. сетях эта форма есть стандартной и формальной, а в случае с нашим сайтом, это еще и необходимо, чтобы убедиться, что соискатель достиг работоспособного возраста.
Kateryna Lohachova 21.09.2022, 19:00
Вы же платформа...разве вы несете ответственность за работодателей и соискателей? Не надо юлить...
Александр Тодак 20.09.2022, 22:06
простой способ решить проблему чем старше человек работает, тем меньше работодатель платит за него есв например. ну или другой налог. все сразу станет на свои места.
Віталій Карий 20.09.2022, 22:16
Майже всі вакансії до 30 або 35, постійні відмазки, що найшли іншу кандидатуру, натомість вакансія висить по три місяці.
Евгения Есявичюс 20.09.2022, 22:29
Розумні работодавці знають, що у дорослих жінок немає проблем з лікарняними по догляду за дитиною, більш відповідальне ставлення , висока стресостійкість.
Людмила Хусаинова 21.09.2022, 10:51
Таких нажаль одиниці які це розуміють, як самому роботодавцю 30, то в нього вибачте, клепи в голові ще немає і досвіду, що старші жінки мають більше досвіду і діти дорослі і т.д.
Ірина Гутенко 20.09.2022, 22:52
Пам'ятаю, як у 36, мені відмовили у вакансії, тому що у них "до 35 беруть". Цікаво, що вони робили з співробітниками через рік?:)
А ще не беруть без прописки, диплому, досвіду, з досвідом...і таке інше.
Не беруть і добре. Є надія, що потрапиш у приємний та адекватний колектив професіоналів.
Кристина Ломенко 21.09.2022, 10:22
До [нецензурна лексика видалена модератором Work.ua] ці размишлізми у статті. Я прекрасно знаю, що не знайду роботу, якщо в резюме вкажу свій справжній вік. І роботодавцям пофіг на мій величезний досвід у цій сфері, бо всі чомусь переконані, що в 35+ у шукача відключається все на світі і починає прогресувати стареча деменція. Натомість «молодий і прогресивний колектив» єдине, чим може похвалитися - це поверхневими знаннями у всьому, що називають «продвінустью».
Альона Білан 21.09.2022, 13:25
Не хочуть брати на роботу після 35 років, тому що люди після 30 років вимагають більшу заробітну плату, кандидати 30+ вміють і мають власну думку і готові її відстоювати. А молоді будуть працювати і особливих претензій не виставляють , а ще не йдуть на конфронтації. От і все. Не шукайте в собі недоліків, шановні спеціалісти, і не ставте на собі хрест через вік, оскільки в Україні взагалі немає культури і розуміння процесу найму. Ця дибільна політика найму, прив'язана до віку призвела до того, що в Україні шалений дефіцит спеціалістів і відтік робочої сили за кордон, бізнес в Україні просто своїми руками себе закопує ось уже стільки років.
Kateryna Lohachova 21.09.2022, 19:01
100 процентов!
Андрей Штефан 21.09.2022, 13:58
А як вам в вакансиях така вимога, як "приємна зовнішність"?
Kateryna Lohachova 21.09.2022, 19:02
да, встречается. Недавно было требование фото в полный рост... это тоже дискриминация.
Владислав Настин 23.09.2022, 13:55
" Недавно было требование фото в полный рост."
В голом виде ?
Владислав Настин 23.09.2022, 13:58
Это , наверное, чтобы вы могли похвастаться своими тату и пирсингом.
Владислав Настин 23.09.2022, 08:39
Где это в вакансиях для мужчин есть такой пункт "приємна зовнішність"? Приведите пример. Разве что для бармена - официанта, но это не мужская работа.
Kateryna Lohachova 23.09.2022, 10:33
Для юристов, например. Юрист - лицо компании, в суде, по крайней мере.
Владислав Настин 23.09.2022, 13:59
Не выдумывайте про юристов. Там ценится совсем другое. А это - чисто ваша фантазия.
Елена Гелич 03.10.2022, 10:17
Приємна? то ще дуже лагідно написано! Колись читала: Очень симпатичная и ухоженная!" ні, блін, не буду тиждень митися, зроблю на голові "гніздо глухаря", вдягну драні панчохи і піду на співбесіду!! І в мене питання -а що робити тим, в кого звичайна зовнішність? Бо я більш ніж 20 років працюю секретарем, і в мене далека від "приємної" зовнішніть, звичайна. Але ж я-не фотомодель! Я прийшла працювати! Бо одразу хочеться записати: а ви, роботодавці, взагалі розумієте, що за "зовнішністю" треба доглядати, і коштує це дуже не мало???!!! Отож! А то нам надо Сінді Кроуффорд але за ціною Марусі з сусіднього магазинчика.
Editor Redactor 21.09.2022, 13:59
Якось я побачила вакансію від львівського виробника косметики мамаш органік. Мені подобається ця марка, часто у них щось купую і я подумала: чом би не попрацювати на улюблений бренд. Тим паче, що вакансія не вимагала досвіду роботи чи спеціальних навиків. Я зателефонувала, мені задали одне єдине питання: скільки мені років. Я сказала - 39. І на цьому розмова завершилася, навіть на співбесіду не запросили. І тоді я вирішила змінити постійну марку косметики. З тими ейджистами тільки так треба боротися.
Тихо Уволившаяся 22.09.2022, 09:26
Мне 58. Выгляжу не на свой возраст, мне не раз это говорили. Пару лет назад искала работу, мои обращения по телефону ограничивались вопросом: "Сколько вам лет?.. До свидания."
Решила действовать иначе. Дату рождения из резюме убрала, навыки и последний опыт выделила. Позвали на собеседование, затем отправили на обучение, потом была стажировка, потом пробный день самостоятельной работы. Месяц готовили. Работа достаточно сложная - надо и компьютер знать, и языки, и с людьми уметь работать, и организаторские способности иметь, и неожиданные ситуации быстро решать. Но я с удовольствием, я всю жизнь на таких должностях.
Прошла и обучение, и стажировку, и пробный день работы... обогнала 30-35-летних конкуренток. Мне сказали идти оформляться на работу. И вот когда в ОК заглянули в мой паспорт...
Меня тут же отправили домой, сказали подождать и даже перестали отвечать на звонки.
Тихо Уволившаяся 22.09.2022, 09:33
Вот после этого я плюнула на всё, пошла на курсы младших медсестёр, закончила их и работаю младшей медсестрой в дорогой клинике. (На вакансии уборщиц-гардерощиц-вахтёров возрастных берут.) Свои знания и опыт скрывала. Потом случились пациенты-иностранцы... а врачи нередко плохо знают языки, у них другой профиль. Помогла в общении.
Тихо Уволившаяся 22.09.2022, 09:34
Потом пришлось объяснять ситуацию и признаться в образовании. )) Главврача ввела в задумчивость ситуация: санитарка, знающая два ин.языка и компьютер, моет полы в операционной...
Ну, а что поделаешь? Доработаю стаж для пенсии, плюну на наёмную работу и буду заниматься мелким бизнесом.
А наёмную работу с такой перспективой я в гробу видала.
Владислав Настин 23.09.2022, 08:43
" Доработаю стаж для пенсии, плюну на наёмную работу и буду заниматься мелким бизнесом."
А,что для вас изменится после 60-ти ? Ну, получите вы пенсию 2400 грн. при курсе 43 , а на то время это уже будет 100 или больше , и что дальше ? Эти копейки вас спасут ? И что сейчас мешает заняться бизнесом ?
Тетяна Демчишина 22.09.2022, 09:52
В Україні просто погано з роботою. До війни було погано, а зараз стало ще гірше. У тих країнах, в яких роботи достатньо, працюють всі: з освітами, без освіти, молоді, старі, люди з особливими потребами... А в нас роботи немає, тому абсолютно всім важко влаштуватися.
Тихо Уволившаяся 22.09.2022, 12:56
Да, найти работу трудно всем. Но ещё и массовый поток безработных начинают сортировать, выделяя сравнительно молодых, с опытом и готовых пахать за недорого. Такие работодателям выгоднее всего.
А остальным, кто в эту группу не вписывается, ещё хуже. И чем сильнее не вписываешься, тем сильнее не берут.
Предпенсионеров избегают брать вообще. И тут уже или ползи на кладбище, или иди уборщицей/санитаркой/гардеробщицей/дворником......
Твоё образование, опыт и навыки в этом возрасте уже никому не нужны.
Светлана Соколова 22.09.2022, 15:34
А в Україні люди не потрібні! Ви що, не бачите, як її потроху знищують: молодь виїзджає вчитися за кордон, там і осідає.Батьки, щоб прокормити дітей, які вчаться, теж шукають роботу за кордоном, а залишаються ті, в кого вже все відібрали, що навіть на візу немає грошей!(((
Alla Redkina, Artcom venture, GmbH 22.09.2022, 19:42
У вересні підбирала репетиторів сину (11 клас). Я, виходить, теж роботодавець (бо саме я плачу кошти). І я, як роботодавець, теж звертала увагу на вік та досвід. І я теж відмовляла за віком (хлопцю 19 років) і за досвідом ("я не викладач, але дуже люблю математику"). І більшість з нас, коли купує послуги, чинить з іншими так само, як не хоче, щоб чинили з ним. Тому давайте не вигадувати собі "дракона роботодавця", а будемо займатися саморозвиненням у тому, що вміємо (якщо професія актуальна) чи в тому що любимо (майже з кожного хоббі можна зробити малий бізнес і на хліб вистачить).
Evgeniu Petrow 22.09.2022, 19:58
Зроби. Только его не будет через 5 лет. Некому будет твой хлам продавать.
Evgeniu Petrow 22.09.2022, 19:59
Вся ваша экономика куча агенств и ограничений по возрасту. А такое долго не живёт. Собсно Тула вам всем и дорога
Олена, Час Поїсти, бістро-піцерія 23.09.2022, 12:29
Буває таке що людина в віці не має того досвіду що потрібен роботодавцю- наприклад, бухгалтер який пропрацював 20 років на якомусь маленькому напрямку і не цікавився нічим іншим- сприймає відмову як відмову через вік. Другий момент- мене від фрази " Я не виглядаю на свій вік" вже нудить :) Ви серйозно? І третій - я в свої 45+ часто при телефонній співбесіді з кандидатом чую "Доця" або "Оленка" - оцей зверхньо-покровительний тон. Професіонал в любому віці залишається професіоналом. А співбесіду потрібно сприймати саме як співбесіду. Я думаю, рекрутери мене зрозуміють :)
Вікторія Тараненко 23.09.2022, 17:16
А коли жінці працювати, в якому віці?
22-24 У Вас не має досвіду!
24-25 У Вас мало досвіду!
25-26 Бачу заміж вийшли. За декретом до нас приїшли?
26-27 Ви ж народити можете! Першого, другого...
ну а потім "Дитина в садочок ходить? Хворіє?, а я яй..."
ну і так до 35 проходять співбесіди..
Светлана Анатольевна, Плая, лаборатория качества воды, ООО 23.09.2022, 17:50
До війни я працювала директором в Харкові, зараз, так сталося, що я живу в Київі і шукаю роботу. Я відсилала резюме просто пачками на посаду "адміністратор", його переглядали, але жодного разу не покликали на співбесіду. Питяння: директор з досвідом у віці 50 років не зможе працювати адміністратором? В нього не хвате мізків опанувати цю професію?
Виктор, Maxx Gym 23.09.2022, 21:21
Мені, наприклад, [ненормована лексика видалена модератором сайту Work.ua] не треба адмін до 30 років. Це теж ейджизм? Але потрібна жіночої статі, тоді це сексизм?
Kateryna Lohachova 26.09.2022, 09:38
Почему женской?
Виктор, Maxx Gym 26.09.2022, 10:09
админ для парня вообще не подходит.Эта позиция вообще не подразумевает развития. Это очень ограниченная позиция как по функционалу так и по перспективам.
Kateryna Lohachova 26.09.2022, 10:17
А что женщинам не надо развиваться?
Виктор, Maxx Gym 26.09.2022, 10:28
у меня требование не развиваться а делать то что нужно.
Kateryna Lohachova 26.09.2022, 10:45
Понятно. Тогда только женщину, только ее можно на ограниченную должность без перспектив, конечно:)
Владислав Настин 26.09.2022, 16:54
Судя по здешним комментам - женщины и так очень развиты и продвинуты. Причем, все подряд - куда ещё больше ?
Kateryna Lohachova 26.09.2022, 18:06
Владислав, шутка:) Действительно, на некоторых должностях лучше женщины, на некоторых мужчины.
Виктор, Maxx Gym 23.09.2022, 21:31
До речі, макдоніси молодці, їм як самодостатнім, не потрібен чужий досвід - вони навчають і надають свій досвід. Це ознака лідера і впевненого гравця ринку, який не оглядається на інших і не міряється на когось, а сам задає тон. Завжди так і я діяв, незважаючи ні на яких конкурентів. Роблю так, як потрібно, згідно вимог ринку, і як наслідок випрацьовуємо свої стандарти функціонування і взаємодії з клієнтами.
Максим Пилипенко 24.09.2022, 08:45
Вікторе, дякую за коментар. Справді, дуже багато може залежить від бізнесу і від посад. Ви привели хороші приклади. Давайте спробуємо розібратись. Як ви вважаєте, у той час як Макдональс наймає співробітників незалежно від віку і статі на будь-які посади, включаючи адміністратора, чому вам потрібен співробітник певного віку і статі? Буду вдячний вам за відповідь.
Виктор, Maxx Gym 24.09.2022, 15:17
Я на 99.99% впевнений наперед, що будь яка особа 20-25 років відпрацює в мене 2-3 місяці. А потім знову шукати нову. Я розумію, що всі прагнуть розвитку, але в моєму випадку їхні амбіції - їхній і мій ворог (у сенсі прийняття на вакансію). Причому - це не їхня провина, чи провина мого бізнесу. Така сама по собі обмежена ця вакансія і з цим нічого не поробиш. Тому і вимушений підшукувати тих, у кого рівень амбіцій нижче. А це, як правило, люди у віці 30+, які більш реалістично планують своє життя і оцінюють себе. Я розумію, що макдоніси, ніщо не заважає поставити пошук кандидатів на постійний потік, але я не володію навіть окремим hr-менеджером. Тому мені кожний пошук кандидата це окремий гемор. Більш того, в моєму випадку я йду проти тенденцій ринку і мені навпаки потрібні більш вікові кандидати))
Виктор, Maxx Gym 24.09.2022, 15:43
До речі, є повна залежність від сили компанії та її широким можливостям по найму любих категорій працівників. Чим менша компанія, тим більше вона детермінує різними обмеженнями та вимогами свої вакансії. Для них це фактор виживання/розвитку.
Яніна Швайковська 24.09.2022, 16:38
Ні, не повна. Як інженер-проектант я працювала як в міцній компанії з широким віковим діапазоном співробітників, так і в маленьких шаражках теж з різним віковим діапазоном. Справа не в габаритах организацій, а в стереотипності мислення їх власників. Якось намагалася влаштуватися адміністратором у тренажерний зал в місті де мешкаю. У вакансії жодним чином не згадувався вік для шукача, але в телефонній розмові жінка на тому боці одразу спитала про нього, і тільки-но почула відповідь, як кинула слухавку )) Я ж не на тренера просилася, лише на адміністратора, хоча з 1989 року тренуюся з залізом (зі зрістом у 156 см присідала зі штангою 90 кг, станову робила 80 кг). Отже, не розвалюха )) Це розміри стереотипів які не дають бачити, а не розміри компанії.
Виктор, Maxx Gym 24.09.2022, 18:00
Ні, повна. Річ навіть близько не в тому, що віковий кандидат не справиться зі своїми обов'язками. Навпаки - справиться навіть краще. Але це ж фітнес клуб, рецепція - їх обличчя. Тому фітнеси намагаються зробити це обличчя більш привабливим, а кінечному рахунку бути більш дохідними.
Яніна Швайковська 25.09.2022, 12:46
Не повна, тому що я працювала і в великій компанії і в маленьких конторах, де мій вік не мав значення більшого за мій професійний рівень. Так само було з великими та маленькими компаніями, де мій вік відлякував. Стосовно стереотипів щодо "модельної зовнішності" на модному показі купальників Sports Illustrated в цьому сезоні приймала участь 65-річна фітнес-модель. Можу ще згадати Ернестину Шепард (86), Нахілу Абден (89), Такісіму Міку (91). Які є фітнес тренерами зараз. Ці прецеденти як раз і потрібні щоб міняти шаблонне мислення загала. Ми зі своїми зморшками-смішинками у кутах очей зовсім не жахливі. Жахливі ті, хто вселяє протилежні думки - що вік це потворно. Я думаю, багато жінок віком 40+ не йдуть до залів тому що бояться ось такої реакції - усі навколо "модельні мордашки", а вони звичайні. Якось до своєї знайомої тренера з аеробіки прийшла у гості на заняття, так потім до мене кілька жінок підходили, питали, де зі мною можна із залізом потренуватися. В мене нема мети переконати вас у ваших вподобаннях щодо зовнішності та віку жінок. Просто, майте на увазі, що вони не абсолютні.
Виктор, Maxx Gym 26.09.2022, 09:13
Ваші вийняткові приклади тільки підтверджують правило))) В житті все по накатаному і проти цього не попреш.
Яніна Швайковська 26.09.2022, 11:06
Якщо є випадки, які не підтверджують ваш висновок про повну відповідність, то він не може бути правилом. А накатанність... Найпостійніше у Всесвіті це постійні зміни. Головне, не чіплятися за все підряд.
Виктор, Maxx Gym 24.09.2022, 18:07
Зайдіть навіть в сам макдоніс - за прилавком там може стояти жінка чи чоловік 60 ти років. Але я дуже сумніваюся, що в центральному офісі головуючої компанії того самого макдоніса на ресепшн сидить така сама жіночка 60ти років. Скоріше всього якась молода дівчина/жінка і скоріше всього модельної зовнішності.
Олена Яковлева 25.09.2022, 22:41
Багато українських роботодавців на цьому сайті просять заповнити Гугл форму анкету, вік і стать там займають перші позиції. При цьому в жодній іноземній фірмі таких питань не було!
Виктор, Maxx Gym 26.09.2022, 09:16
мені плювати на вік і стать. Головне щоб в колектив людина влилась і якісно виконувала свої обовязки
Евгения Филатова 29.09.2022, 13:05
Был случай. Устроили меня можно сказать по-знакомству окна продавать. Директор, владелица в одном лице, женщина под 50, деловая,на каблах 15 см,нарощенные ресницы- все как надо. Мне тогда 31 было. В итоге тетка меня выжила, как я поняла, из-за того что боялась, что приходящие мужички будут на меня смотреть, а не на нее,ибо я моложе. Это я потом догадалась. Вот вам и эйджизм. Так что всякое бывает,главное не отчаиваться.)
Виктор, Maxx Gym 29.09.2022, 13:14
А это уже не о деловых критериях - тут чистые гормоны)))
Владимир, Техносервис, ООО 29.09.2022, 13:32
Давайте смотреть на вопрос с другой стороны. Работодатели ищут людей исключительно для увеличения конверсии своего бизнеса, в основном выбирая перспективных кандидатов. У любой профессии есть свои перспективы и карьерный рост. Когда читаешь резюме 99% людей 35+, возникает единственный вопрос: "В чём вы спец?". Работая год на стройке, пол года продавцом, 8 лет помощником бухгалтера и тд. За столь долгое время люди не могу освоить что-то одно, в погоне за деньгами. В конечном итоге, когда наступает возраст 35+, массово кричат, почему же их не берут на работу. Кричать нужно было раньше. Какая может быть речь о перспективе в 35+ лет, если до этого момента Вы себя не как не проявили. Работодатель не будет терять драгоценное время и конверсию.
Виктор, Maxx Gym 29.09.2022, 13:48
Згоден
Яніна Швайковська 03.10.2022, 10:42
Работа на стройке, помощником бухгалтера, продавцом - это "погоня за деньгами"? Это способ заработать на жизнь, причем, довольно посредственный, потому такой пестрый. Особенность его в том, что он отнимает много сил и времени, а еще кроме работы есть иная сторона жизни, также требующая сил и времени (родители, семья, здоровье, отдых). И чем ниже стартовая площадка у молодых людей, тем больше энергии требуется на то, чтоб выкарабкаться на что-то более перспективное. И, да, родители таких молодых людей часто весьма хорошо умеют демотивировать по поводу обучения, не говоря уж о наших школьных педагогах. И есть еще работодатели, которых в Украине, по моим наблюдениям, подавляющее большинство - те, кто хочет получить уже готового "швец-жнец-на дуде игрец", никак не вкладываясь в рост этого специалиста. Он должен где-то сам-сам-сам навыков и опыта набраться, не состариться, а потом прийти и увеличивать конверсию.
Kateryna Lohachova 21.11.2022, 12:58
Кстати да...умиляют вакансии, например, юрист-секретарь-бухгалтер. Вот интересно, это они уже HR взяли, который + уборщица+ водитель, раз такие вакансии публикуют или сам руководитель такой невежда?:)
Андрей Штефан 21.11.2022, 13:57
Уважаемые работники work.ua. Ваш движок на сайте явно требует доработки. Например система поиска вакансий, настройка рассылок по ключевым словам и пр. У меня резюме на "инженер по охране труда", так нет же, все время присылаете вакансии типа "охранник", "начальник охраны супермаркета" и пр. Задолбало уже. Или по-вашему, блд, это одно и то же? Почему, например, не внедрить "минус-слова", как это, например, в поиске гугла? и др. Друг ищет работу "Водитель категории В", все время шлете водитель фуры или дальнобойщик.
Дмитро (модератор Work.ua) 21.11.2022, 14:38
Андрію, розсилка рекомендованих вакансій формується на основі роботи вашого облікового запису. Тобто, на неї впливає те, які резюме ви розміщуєте та на які вакансії надсилаєте відгуки.
Ми бачимо, що раніше ви відгукувалися на вакансію "Водій-охоронець". Саме тому система вважає, що вакансії охоронця для вас актуальні і включає їх у розсилку, щоб ви могли переглянути їх також.
Якщо ви не бажаєте отримувати подібні вакансії, будь ласка, не відгукуйтеся на вакансії, у назві яких є слово "охоронець". Через деякий час система оновить алгоритм розсилки і не буде надсилати вам такі вакансії.
Ми знаємо, що розсилка працює неідеально і іноді в неї потрапляють вакансії, які можуть вам не підійти, але ми вже працюємо над поліпшенням розсилки 🙂

Щоб залишити коментар, потрібно увійти.