Work.ua разом з українським виданням ділиться порадами, які допоможуть отримати підвищення.

[Матеріал надано The Ukrainians — онлайн-журналом про українців, ініціативу та відповідальність]

Джозеф Гренни
Джозеф Гренні
Автор, спікер, співзасновник компанії Unitus, що допомагає малозабеспеченному населенню

Рік — професіонал із схильностями тирана. Так, принаймні, вважає його бос. Нещодавно він повідомив Ріку, що посада гендиректора поки що не для нього, оскільки його непередбачуваний характер може зруйнувати компанію. У підсумку, розлютившись, Рік раптово звільнився, відчуваючи смуток і образу на самого себе через нездатність досягти своєї мети.

Опитування VitalSmarts, в якому взяли участь близько тисячі менеджерів, показало, що майже кожен із нас (97%) так само, як і Рік, володіє як мінімум однією звичкою, яка обмежує наш кар’єрний ріст. Цей недолік не дає нам дістатися до вершини успіху і заважає отримувати задоволення від роботи. На жаль, незважаючи на те, що в більшості випадків ми прекрасно усвідомлюємо це, далеко не всім із нас вдається подолати свої недоліки.

Якщо всі наші зусилля змінитися на краще закінчуються нічим, то швидше за все, це лише свідчить про те, що обрані ліки не відповідають хворобі або наш діагноз — помилковий. Які ж реальні причини найпоширеніших звичок, що стримують наш кар’єрний ріст, і як нам з ними боротися?

Ненадійність

Більшість керівників мріють про кількох супернадійних колег у своїй команді. Про працівників, яким можна просто дати завдання і більше про нього не думати, маючи 100% упевненості в його виконанні. На жаль, далеко не всі відповідають цій високій оцінці — стовідсотковій надійності. У таких випадках керівнику доводиться постійно тримати в голові доручені справи, навіть якщо працівники присягаються, що все зроблять якнайкраще і вчасно.

Причини. Зрозуміло, що нестача надійності може бути результатом неправильної організації праці, і виправити цю ситуацію можна завдяки ефективній системі управління персоналом. У той же час, за моїми спостереженнями, у багатьох випадках проблема має комунікаційний характер.

Люди, які не дотримуються своїх обіцянок, як правило, не в змозі окреслити чіткі межі своїх можливостей. Вони бояться відповісти відмовою і, швидше за все, розчарують вас пізніше, а не викличуть ваше несхвалення тут і зараз. Окрім того, вони настільки ж ненадійні в обіцянках самим собі. Вони ненавидять у собі цю слабкість, але не можуть знайти сили, щоб подолати її.

Ліки. Щоб стати надійнішою людиною, вкрай важливо уміти говорити «ні». Це зовсім непросто, але цьому варто навчитися.

Прокрастинація

Це одна з найпідступніших спокус нашого часу. Сучасні технології дозволяють з вражаючою легкістю перемикатися на одномоментні, але непотрібні справи, замість виконання важливих завдань, які викликають психологічний дискомфорт. Достатньо лише простягти руку, як у нашому розпорядженні опиняться різноманітні матеріали для читання, голосова пошта, електронна скринька та інші «невідкладні справи», що лише створюють видимість продуктивної роботи.

Причини. Звичка відкладати серйозні справи напотім майже завжди виникає зі страху перед невдачею або розчаруванням. Ми не поспішаємо вирішувати ті завдання, які, як нам здається, викличуть у нас болісні емоції. Наприклад, робота над цією статтею може врешті-решт виявити моє невміння писати. Підготовка доповіді здатна занурити мене в бездонні глибини зневіри. Саме наші необґрунтовані і перебільшені страхи й передчуття, як правило, спричиняють затягування справ.

Ліки. Спробуйте взятися за виконання роботи, яку ви просто ненавидите. Мотивація — матерія гнучка, і саме вона визначає рамки вашого життєвого успіху, тому інвестуйте в неї, розвивайте і вивчайте її. Знайдіть спосіб структурувати справи так, щоби підвищити і продовжити вашу мотивацію.

Наприклад, розділіть завдання на кілька складових. Напевно, ви не раз вже чули цю пораду, але навряд чи часто її застосовували. Один із найкращих способів посилити свою мотивацію — розділити велике і страшне завдання на кілька невеликих частин. І неодмінно влаштуйте коротку перерву після завершення роботи над кожною з частин.

Не нехтуйте перервами. Ваші емоції після виконання важкого завдання неодмінно виникнуть у вас і наступного разу. Якщо долаючи зневіру, ви вимучуєте роботу від початку і до кінця без права на перепочинок, доза негативу, яку ви отримали, запам’ятається надовго. Набагато краще зробити перерву, поки ви ще не втратили зацікавленості. Виберіть зручний момент для паузи, а потім поверніться до роботи. Так ви будете більш мотивовані продовжити розпочате.

Егоїзм

Через свій характер Рік справляв враження людини, яка думає тільки про себе. Колеги розуміли, що не можуть на нього покластися, і справа була не лише в його непередбачуваності, а й у тому, що він мав славу егоїста. Всі вважали, що джерело його бід — зневажливе ставлення до оточення.

Ліки. Диявол ховається в деталях. Якщо ви відчуваєте проблеми з емпатією, зверніть увагу на мову тіла в напружених ситуаціях. Часто люди, зациклені на власних думках і планах, закриваються від інших людей не тільки емоційно, а й фізично. Вони просто відвертаються і перестають слухати. У таких випадках допоможуть дві поради.

Підтримуйте зоровий контакт. Залишайтеся «на зв’язку» з оточенням, підтримуючи зоровий контакт. Один із найефективніших способів відчути емпатію до людини — дивитися в очі. Ретельно розгляньте обличчя, спостерігаючи за проявами емоцій. Уміння читати чужі емоції — перший крок до співпереживання.

Демонструйте цікавість. Не поспішайте доводити, що правда на вашому боці. Настане час і для цього. Краще придумайте питання, що свідчитимуть про щире зацікавлення і які допоможуть вам зрозуміти, чому інші люди дотримуються тих чи інших поглядів і думок. Пам’ятайте, ваше завдання — всього лише зрозуміти їх, тому погоджуватися з ними не обов’язково. Проте, подивившись на проблему їхніми очима, ви зможете знайти несподівані точки дотику.

Часто відстань між теперішньою і омріяною кар’єрою — це одна-дві шкідливі звички. Якщо ви навчитеся ретельно аналізувати причини своєї поведінки, то зможете набагато простіше змінюватися.


Читайте також

9 коментарів

Наталия Добровольская 14.02.2018, 08:14
Цікаво! дякую!
Микола Мартюк 14.02.2018, 09:06
Чуш собача...
Вадим Мосиенко 14.02.2018, 09:12
Класика
Yurii Ostrikov 16.02.2018, 15:57
Ліки. Диявол ховається в деталях. ------

Безграмотность “”цитирования“” и толкования этой “”избитой“” фразы поражает своей огромной массовостью.
В оригинале это звучит так :
Бог - в деталях ,
а дьявол - в мелочах !!!

Это огромная разница !!
Сергей Шинкаренко 17.02.2018, 10:36
Спасибо!
Вадим Иванов 18.02.2018, 07:16
Спасибо, интересная статья, но указанные в ней, как негативные, качества присущи каждому человеку и только степень их проявления имеет значение!
Iruna Tunuk 09.04.2018, 21:12
Часто якраз такі надійні люди,які все виконують і є вигідні, не роблять кар'єри,бо начальнику вони потрібні саме на тому місці. Все виконують,відповідальні, надійні,порядні. А кар'єру роблять часто люди,які є впевненими,навідь самовпевненими, і дещо наглими,відволікаються на інші справи,що не заважає їм робити карєру. Це залежить від ситуації.
Диана Семеген 19.06.2018, 17:52
Наблюдаю за сотрудниками в течение пяти лет. Согласна с автором статьи полностью.
Начальник у нас деспот , но пока только мне и еще двум пенсионерам достается умеренно. Ведущий специалист у нас женщина и она с начальством и даже дирекцией в отличном симбиозе. Я спросила в чем секрет.Она очень хорошо владеет собой ради дела. Без злобы. Но среди соспециалистов ее недолюбливают. Человечности ей маловато.
Вiктор Пронiн 11.09.2018, 23:28
Все оторвано от реальности....-пусть автор поподробнее напишет о "
деталях" и "мелочах!!!"-тогда и почитаем.....

Щоб залишити коментар, потрібно увійти.