Засновниця і керівниця SkillsUp Марина Мельник ділиться на Work.ua 10 порадами, яким ніколи не повинен слідувати хороший HR-фахівець.

Пам’ятайте: всі наведені тут поради — шкідливі, а більшість тверджень — жартівливі. Приємного читання!

Марина Мельник
Марина Мельник
засновниця і керівниця SkillsUp, авторка курсів, консультантка і викладачка

— Ти подивися на них — вони ще розповідати мені будуть! 🤨 Годі! Я тут вже 5 років працюю і таких побачив досить! — відкинувся на спинку стільця начальник відділу кадрів Петро Сергійович, коли за черговим претендентом на посаду інженера зачинилися двері.

І обурено додав:

— Теж мені, інтелігент нещасний...

— Мабуть, і цей не підійшов, — прокоментувала завгосп тьотя Маша, коли шукач кулею вискочив на вулицю 😬

Начальник відділу кадрів був чоловік безкомпромісний, жорсткий, мав тверді принципи й не найміцніші нерви. І ніколи не дозволяв якомусь інженерику ставити зайві питання або, чого доброго, показувати характер. Так хто він взагалі такий?

Завдяки методу спілкування Петра Сергійовича процес найму персоналу, який в наші дні неймовірно ускладнився, можна було б моментально спростити. У сучасному світі зі співробітниками проводять бесіди, цікавляться їхньою думкою і побажаннями, роблять реверанси та тому подібні непотрібні речі. Й нащо воно? 🤷

А Петро Сергійович би за дві секунди пояснив, що досвідчений інтерв’юер повинен у будь-якої неординарної ситуації запитально підіймати брову, всім своїм виглядом висловлюючи невдоволення і презирство до кандидата 🤨 І обов’язково взяти на озброєння наступну тактику:

1. Відразу поставте шукача на місце! Щоб не смів ставити дурних питань, поводився тихо і розумів, якої йому надано честі — потрапити на співбесіду СЮДИ 🙄

2. Намагайтеся не розповідати нічого зайвого про компанію, її сферу діяльності, плани на майбутнє та корпоративні цінності. Повідомте кандидату мінімум відомостей про вакансію, його обов’язки й умови роботи.

3. Необхідно підготувати новачка до найгіршого. «Людина людині вовк» і «Виживає найсильніший» — не забудьте мимохідь ввернути в розмову ці життєстверджуючі фрази. Нехай він відразу зрозуміє, що возитися з ним нікому і ніколи 😟

4. Потрібно поцікавитися глибоко особистими якостями шукача, його віросповіданням, політичними поглядами та ставленням до одностатевих шлюбів. Ну нащо вам в колективі «темна» конячка? 🐴

5. Уважно читайте резюме на співбесіді. До цього ви не збиралися цим займатися, було повно інших справ. Не забувайте багатозначно хмикати, коментувати попередні місця роботи людини та вдало жартувати над його навичками та досвідом. І взагалі, вам на співбесіду непогано було б запізнитися — нехай посидить, понервується для початку.

6. Неактуальні вакансії з сайту видаляти не потрібно. По-перше, на це доведеться витрачати час. А по-друге, хай люди надсилають резюме частіше. І ви завжди можете поповнювати базу кандидатів.

7. Навіть не думайте давати кандидатам зворотний зв’язок за результатами співбесіди! Не варто витрачати на це час і красномовство. Нехай вони помучаться трохи й самі зрозуміють, чому їх не взяли. Якщо кмітливі 😉

8. До вибору новорічних подарунків для співробітників підходите без ентузіазму. В першу чергу проявляйте практичність та ощадливість. Непоганим варіантом буде китайський засіб для чоловічої потенції «Червоний дракон»*. Причому подарувати його можна як чоловікам, так і жінкам. У господарстві все знадобиться.

9. Ігноруйте скарги. Компанія не повинна прислухатися до невдоволення персоналу, вислуховувати претензії та розбиратися у проблемах. Якщо хтось чимось незадоволений, він завжди може витратити свій час та енергію на пошуки іншої роботи 👉

10. При звільненні працівника максимально ускладніть процес підписання документів, отримання обхідного листа тощо. Цікавитися, чому він вирішив піти, — для вас не гідно. Якщо працівник не оцінив всього, що ви для нього зробили, йому ж гірше! 👿

Сподіваюся, вищевикладені поради виручать «відмінного» HR-а у важкій ситуації: полегшать момент розставання з шукачами відразу після співбесіди 🙂, а також допоможуть надати додаткове прискорення співробітникам, які звільняються 😁

Отже, це був жарт. Сподіваюся, ніхто з читачів не зіткнувся з одним з пунктів.

*А ось «Червоний Дракон» — не вигадка, цей засіб реально існує. Його піднесли всім співробітникам моєї подруги у вигляді подарунка на новий, 2015 рік. Колектив на той момент складався з 4 хлопців і 12 дівчат.

Зображення з х/ф Sonic the Hedgehog, 2020 р.


Читайте також

Вредные привычки, которые мешают развиваться и достигать целей
4 вредных совета для общения с шефом