Керівниця відділу корпоративних подарунків Gifty Вікторія Гудим розповіла Work.ua, як змінилася робота із замовниками після повномасштабного вторгнення: що замовляють, на що звертають увагу та як обрати вдалі подарунки для співробітників.

Вікторія Гудим
Вікторія Гудим
керівниця відділу корпоративних подарунків Gifty

Навіщо компаніям корпоративні подарунки. Загалом і тепер

Корпоративні подарунки — частина маркетингової стратегії, що впливає на лояльність та впізнаваність бренду серед співробітників, партнерів та клієнтів. У фірмовій упаковці люди отримують більше за обмін «робота-гроші».

Це не те саме, що премія, соцпакет або знижки. Це — прояв уваги, що став важливим елементом корпоративної культури.

Для чого замовляють корпоративні подарунки:

  • дякувати особливим працівникам, партнерам та улюбленим клієнтам;
  • приймати в команду новачків за допомогою welcome boxes;
  • мотивувати, підіймати настрій колег, створювати особливу атмосферу;
  • підвищувати корпоративний дух та залученість колег;
  • популяризувати свій бренд;
  • радувати на свята: дні народження колег, Новий рік, Великдень, день народження компанії, професійні свята.

З початком повномасштабного вторгнення чимало компаній відмовилися від корпоративних подарунків. Хтось зробив це на користь донатів ЗСУ та волонтерам, у когось просто не вистачає бюджету. Проте більш як через рік повномасштабної війни ринок корпоративних подарунків поволі повертається до попередніх об’ємів.

Власники компаній розуміють, що в складний час, дуже важливо підтримувати своїх працівників. Це чудовий знак, який демонструє, що бізнеси живі, розвиваються та готові вкладатися у приємні речі для своїх людей.

Що дарують — популярні зараз корпоративні подарунки

🎁 Найпопулярніші товари незмінні багато років: брендовані чашки та блокноти. Проте з листопада з’явилися запити на актуальні під час блекаутів речі: пледи та павербанки.

🎁 До Нового року замовляли календарі та ялинкові іграшки, а з початку весни був попит на великодній декор та кошики.

🎁 Стали частіше замовляти подарункові бокси. Також дуже популярні товари патріотичної тематики.

🎁 Багато хто перейшов на ремоут, частина співробітників виїхала з країни, тому виріс попит на сертифікати, особливо онлайн. Ми відправляємо замовлення за кордон. Хоча це і збільшує вартість кожного подарунка, роботодавці зголошуються — було замовлення з доставкою більше ніж в 10 країн від іноземної компанії.

Ми в Gifty вважаємо, що найближчим часом збережеться тенденція на подарункові сертифікати та діджитал-товари (наприклад, планери), популярність українського, зокрема патріотичного.

Впевнені, що попит продовжуватиме зростати. Компанії розуміють наскільки важливо підтримувати команду, проявляти турботу та розвивати корпоративну культуру. Криза нікуди не поділася, і тому потрібно докладати ще більше зусиль для створення позитивного іміджу й побудови партнерських та клієнтських стосунків.

На що найбільше звертають увагу при замовленні подарунків

Терміни виготовлення

Терміни виготовлення звісно залежать від складності та тиражу замовлення. У середньому це 10-14 робочих днів. Та у високі сезони (наприклад, до зимових свят) терміни можуть бути довшими — попит на подарунки зростає разом із завантаженістю виробництв та логістичних служб.

Вартість

Вартість порівняно з позаминулим (і навіть минулим) роком буде вищою, а бюджет може й не вирости. Найпростіше зекономити — гуртом замовити товари, які вже в наявності, але часто люди все ж вибирають щось для додаткового нанесення логотипу.

Якість

Є деталі, на які не відразу звертаєш увагу: колір та цупкість паперу, техніка нанесення друку, керамічне покриття, текстура картону. Але вони важать коли береш до рук річ.

Якщо маєте сумніви щодо вигляду та якості потенційного подарунка, замовляйте пробні екземпляри. Це дещо збільшить терміни замовлення, проте ви точно знатимете, що отримаєте.

Розробка «під ключ»

Розробка «під ключ» — це готові до вручення подарунки у коробках або пакетах, приємні дрібнички та листівки з побажаннями. Такі замовлення коштують дорожче, але повністю звільняють клієнта від турбот про деталі, тож попит на них є — нещодавно було замовлення на близько 100 подарункових боксів, і ми від руки підписували кожну листівку.

Як вибрати ідеальні подарунки для своєї команди — поради від Gifty

Почнемо з того, що універсального ідеального подарунка для всіх не існує. Але ми дамо підказки, на що звернути увагу.

Welcome kit

Ціль: продемонструвати бренд та культуру, підтримати та мотивувати нових співробітників.

Для таких подарунків варто вибирати речі, які в перспективі людина буде використовувати для роботи — брендовані ручки та блокноти, планери, павербанки.

За можливості познайомте так новачків з продуктами компанії, над якими вони будуть працювати.

Календарні свята

Ціль: привітати з певним святом, підвищити та мотивацію у святковий період, який для більшості бізнесів може бути завантаженим роботою.

Вибирайте те, що відповідає конкретному святу або хоча б сезону. Наприклад, для Різдва та Нового року — тематичний декор, зігрівальні напої, пледи, грілки. На ці речі навіть не обов’язково наносити логотип.

Звертайте увагу на ставлення колективу до певних свят. Наприклад, зараз вважається поганим тоном робити подарунки жінкам на 8 Березня, а от Великдень навпаки став гарним приводом для корпоративного подарунка.

Корпоративні свята (день народження компанії, підвищення, перемоги)

Ціль: підвищити лояльність, нагадати про цілі та мету компанії, продемонструвати її успіх.

Ці подарунки про спільні досягнення. Тому гарною ідеєю буде усе, що надихатиме на ще кращі результати та згуртує колектив. Подумайте над корпоративом, тимбілдингом, курсами підвищення кваліфікації, сертифікатами на навчання. Так, не забуваймо про нематеріальні подарунки!

Персональні свята (дні народження, поповнення у сім’ї, інші досягнення)

Ціль: підвищити лояльність, продемонструвати зацікавленість та готовність сприяти життю співробітника поза роботою.

Тут важливий сам прояв уваги. Якщо ви не впевнені як саме персоналізувати подарунок, радимо подарункові сертифікати на послуги або у магазини. Це дасть змогу людині самостійно вибрати щось дійсно корисне для себе.

Бонус! Мініпоради, які зроблять корпоративні подарунки ще кращими:

  1. Персоналізуйте. Отримувати подарунок спеціально для себе особливо приємно.
  2. Не повторюйтеся. Тим, хто працює з вами вже декілька років, ймовірно, не потрібні однакові чашки. Такі подарунки ризикують пилитися десь у коробках або й зовсім бути викинутими. Втім, це не стосується, наприклад, смаколиків або календарів.
  3. Будьте оригінальними. Так, класика завжди переважатиме, але щось креативне викличе емоції. Наприклад, можна подарувати шкарпетку тим, хто йде у відпустку або звільняється. Такий референс до попкультури («Доббі вільний!» з фільмів про Гаррі Поттера) змусить посміхнутися й поділитися цим у соцмережах та серед знайомих.
  4. Не забувайте про оформлення. По-перше, це красиво… І цього аргументу насправді досить.

А ще пошукайте корисну інформацію про мотивацію персоналу в інструкції для HR-фахівців та керівників на Work.ua.


Читайте також