У вас бувало таке відчуття, що вас трохи недолюблюють? Коли ви заходите в кабінет, усі замовкають, ніхто не пропонує вам разом пообідати, але вас часто просять підмінити чи почергувати за когось? Work.ua розповідає, як зрозуміти, що у вас проблеми з колективом і що робити, щоб їх вирішити.

Краще я сам зроблю, а ти займися чимось іншим

Радієте, коли чуєте цю фразу, тому, що не доведеться багато працювати? А даремно. Якщо вам раз у раз не довіряють складні та серйозні завдання, ймовірно, вас не вважають професіоналом, тим, хто з легкістю впорається з будь-яким завданням.

Як бути?

Проявляйте ініціативу. Якщо не хочете залишитися на задвірках власної кар’єри, беріть все у свої руки, просіть більше відповідальності й доводьте розпочате до кінця. І доводьте якісно. Ви зобов’язані повернути або наново завоювати повагу. Інакше поступово ви взагалі можете стати грушею для биття і отримувати тільки найгірші та найнудніші завдання.

Я так і знав / я ж казав (в разі невдачі)

Якщо після кожної помилки ви чуєте подібні фрази, це означає, що колеги з самого початку не вірять у ваш успіх. Вони не допускають, що у вас щось може вийти успішно. А ви ж не хочете стати місцевим невдахою?

Як бути?

Дивитися пункт 1. А також: присікати подібні висловлювання.

Не дозволяйте нікому в вас не вірити. Звичайно, без грубості, звичайно, в спокійній манері. Але дайте зрозуміти, що ви не такі погані, що ви заслуговуєте на довіру та адекватну оцінку своїх дій. Наприклад, скажіть:

 

«Ти не міг знати, що нічого не вийде, тому що не заглиблювався в задачу, у тебе не було деталей, цифр з проєкту. Те, що завдання не виконане, моя вина. Але до помилки привів цілий ряд обставин, а не чиїсь прогнози».

Тобі це не знадобиться/не буде цікаво/не потрібно

Коли з вами не діляться інформацією, це не такий явний, але тривожний сигнал. Якщо ви проявляєте ініціативу, цікавитеся процесами, а вам не дають доступу, придумують відмовки, чому вам не варто вдаватися тощо, є два варіанти — або вас не вважають досить компетентним, або ви дійсно занадто часто цікавитеся тим, що вам не потрібно. І якщо другий варіант можна пережити (хоча він теж вимагає від вас певної роботи), то з першим можуть виникнути проблеми.

Якщо з вами не хочуть ділитися, якщо ваша думка нікому не цікава, є ризик не просто позбутися товаришів по службі, а й загубити кар’єру.

Що робити?

Трохи знизьте загальну зацікавленість і фокусуйтеся тільки на тому, що стосується безпосередньо вашої роботи. Якщо справа безпосередньо стосується ваших обов’язків, продовжуйте вдаватися в подробиці, ставити питання і робити правильні висновки. Підвищуйте власну продуктивність, тобто використовуйте отримані відповіді і дані на благо зростання кар’єри, а не просто заради галочки.

А це точно тільки ти можеш зробити?

З вами не хочуть працювати? Хм, варто замислитися. Якщо колеги шукають будь-які обхідні шляхи, аби не мати з вами справ, якщо до вас звертаються тільки в крайньому разі, час виправляти репутацію.

Що робити?

Налагоджувати комунікацію. Стати привітнішими. З прагненням братися за завдання, навіть якщо дуже не хочеться. Якщо з вами не хоче мати справу більшість колег, мабуть, справа все ж таки в вас. Тому якщо ви дорожите роботою, станьте трохи позитивнішими. Спробуйте трохи змінитися. Коли такі зміни стануть помітні, вам вдасться розгорнути ситуацію на 180 градусів.



Не забувайте, що відносини з колегами досить важливі, якщо ви хочете розвиватися як професіонал. Тому не варто ігнорувати тривожні дзвіночки, а краще вчасно вжити заходів і поліпшити відносини з товаришами по цеху, поки не стало пізно.


Читайте также